حدیث روز: وضعیت عیاشی‌گری مردم آخر زمان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۳/۹/۲ کد خبر: 84064 منبع: پرینت

رسول گرامی خدا حضرت محمد صل الله علیه و آله فرمودند:

ای پسر مسعود! پس از من اقوامی خواهند آمد که غذاهای خوب و رنگارنگ می‌خورند و برمرکب سوار می‌شوند در حالی که خود را به آرایش زنان ویژه زنان برای شوهر، می‌آرایند و همچون زنان جلوه گری می‌کنند و همانند شاهان ستمکار زندگی می‌کنند.

آنان منافقان این امت در آخرالزمان اند که شراب می‌نوشند و در پی بازی با دوشیزه‌گانند و بر مرکب شهوت سوار می‌شوند و نمازهای جماعت را ترک می‌گویند و با سهل انگاری از نماز شامگاهان باز می‌مانند و در خوردن زیاده روی می‌کنند.

آنگاه بخش از قرآن را قرائت کردند: فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا پس از آنان جانشینانى به جاى ماندند كه نماز را تباه ساخته و از هوسها پیروى كردند و به زودى [سزاى] گمراهى [خود] را خواهند دید.

متن حدیث:

یَا ابْنَ مَسْعُودٍ سَیَأْتِی مِنْ بَعْدِی أَقْوَامٌ یَأْکُلُونَ طَیِّبَاتِ الطَّعَامِ وَ أَلْوَانَهَا وَ یَرْکَبُونَ الدَّوَابَّ وَ یَتَزَیَّنُونَ بِزِینَةِ الْمَرْأَةِ لِزَوْجِهَا وَ یَتَبَرَّجُونَ تَبَرُّجَ النِّسَاءِ وَ زِیُّهُمْ مِثْلُ زِیِّ الْمُلُوکِ الْجَبَابِرَةِ هُمْ مُنَافِقُو هَذِهِ الْأُمَّةِ فِی آخِرِ الزَّمَانِ شَارِبُوا الْقَهَوَاتِ لَاعِبُونَ بِالْکِعَابِ رَاکِبُونَ الشَّهَوَاتِ تَارِکُونَ الْجَمَاعَاتِ رَاقِدُونَ عَنِ الْعَتَمَاتِ‏ مُفَرِّطُونَ فِی الْغَدَوَاتِ. فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا.

«مکارم الاخلاق،صفحه 448و 449»


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلی امروز مامی بینیم که مردان مانندزنان آرایش میکنندوابروی شان رامیچیندولبان شان راسورخوسفیده میرنندتمامی فکروزکرشان عیاشی می باشد ودوخترانیرا میبینیم که لباس کوتاه میپوشن موحای شان راکوتاه می کنندوخدرامانند مردان درست میکنند این راماباوضوح می بینبم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است