مشاجره لفظی وکلا با رییس جمهور
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۱    ۱۳۹۳/۹/۱ کد خبر: 84062 منبع: پرینت

رییس جمهوری افغانستان روزها می شود که میزبان گروه های مختلف است.
رییس جمهوری ظاهرأ دیده می شود که خیلی شتاب زده عمل می کند و سرپرست وزیران کابینه را خیلی فشار می دهد و گاهی هم آنان را با الفاظ زشت و رکیک از دفتر کاری اش بیرون می کند.

رییس جمهور غنی هرچند دقایق پس از مراسم تحلیف اعضای مجلس نمایندگان و قوه قضاییه را متهم به فساد کرد اما چند روز پس از مراسم تحلیف رییس همان قوه متهم را مدال داد.

این روزها هم رییس جمهور خیلی دوست دارد که با نمایندگان مردم ببیند و روزهای پیش هم رییس جمهور وکلای حوزه جنوب غرب کشور را فرا خواند و چرخش این جلسه انچه رییس جمهور می خواست نبود.
در این جلسه او برای نمایندگان مردم هرآنچه که دلش می خواهد می گوید.

سرانجام رییس جمهور عصبانی می شود و با مشت بر روی میز می کوبد اینجا است که یکی از نمایندگان مردم بنام سمیع الله صمیم نماینده مردم فراه ایستاده می شود و برای رییس جمهور می گوید که من نه از خودت حمایت می شوم نه معاش می گیرم نه چیزی توقوع دارم و نه مامورت هستم و نه نوکرت هستم و نه وکیل خودت هستم. من نماینده مردم هستم پس متوجه باش که در مقابلت نماینده مردم ایستاده است.
صمیم عصبانی می شود و کوشش می کند که از قصربیرون شود اینجاست که ریس جمهور دست بسینه استاده می شود و از صمیم می خواهد که قصر را ترک نکند صمیم هم بجایش می شیند.

روز بعد رییس جمهور اقای صمیم را نزد خود می خواهد. اینکه دوباره برای اقای صمیم چی می گوید معلوم نیست اما دوستان صمیم می گویند که رییس جمهور از وی عذر خواهی کرده است.

رییس جمهور چند روز پیش نمایندگان مردم قندهار را نیز خواست. در این جلسه بیشتر از 800 نفر و بیشتر از ده حزب سیاسی و سران قومی حضور داشتند. در این جلسه نمایندگان مردم و سران قومی صحبت می کنند اما محمد نعیم لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار سه بار دست خود را بلند می کند تا صحبت کند اما این باز رییس جمهور جدی می شود و برای حمید لالی حرف هایی می گوید که به مزاق حمیدزی خوش نمی خورد.

حدود ساعت 9 شب جلسه تمام می شود. این هشتصد نفر هرکس بهر طرف می رود از جمله چندین تن به خانه شکیبا هاشمی می روند.

در گذشته نیز در یک دیدار که آقای مسلمیار با رییس جمهور داشت رییس جمهور جدی شد و آقای مسلمیار را از خود ناراضی ساخت.

رییس جمهور باضرار احمد مقبل عثمانی سرپرست وزرات خارجه نیز مشاجره لفظی انجام داد.

این جدی شدن های رییس جمهور تنها خلاصه نمی شود به دیدار با وکلای مردم و سرپرست وزیران بلکه روز های گذشته نیز در یک نشست که با اعضای شورای خبرنگاران افغانستان داشت هرچند که وعده های چرب نرم داد اما در این نشست نیز دوبار جدی شد.

حالا هم چند سوال از رییس جمهور مطرح می شود:
اول اینکه اگر رییس جمهور در کار خود جدی است چرا افراد فاسد را در کنار خود گرفته است؟
دوم اینکه اگر رییس جمهور بافساد می خواهد مبارزه کند چرا در قضه کابل بانک پای زاخیلوال را بمیان نمی آورد؟
سوم اینکه اگررییس جمهور یک رییس جمهور جدی و قاطع است چرا در مقابل طالبان جدی نمی شود که هر روز زن و مرد را بکام مرگ می فرستند؟
چهارم اینکه اگر امروز معاش معلم و مامور دولت داده نمی شود پول هایش بکجا رفته است؟
پنجم اینکه چرا قوه قضایه را فاسد گفتی و چرا مدال دادی؟

آقای رییس جمهور اینجا افغانستان است و مردم اش بیشتر از پدر و مادر خود از وزرا و مشاوران شما خیلی خوب شناخت دارند و می دانند که در حاشیه روی ها گاه گاهی انسان به بدبختی فرو می رود.

شاداب امین بیگزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازین نوشته استنباط نمودم که جناب ریس جمهوربرروی فکری تلاش دارد ولی افرادموجودفکردیگری دارد . بدون شک افرادمقامات قبلی فکردیگری داشتند حال یافکرسابقه ها عیارشودیاریس جمهورماصاحب اندیشه نوین را گردآورند . درهرصورت به تلاشهای ریس جمهورخویش افتخارداریم و حمایت شان میکنیم .
قاپلان

>>>   ﺻﻤﻴﻢ ﺗﺎ ﺩﻳﺮﻭﺯ ﻧﻮﻛﺮ ﻓﻬﻴﻢ ﺑﻮﺩ ﻭﺣﺎﻻ ﻧﻮﻛﺮ ﺩاﻛﺘﺮ ﻋﺒﺪاﻟﻠﻪ.
ﺩﺭﻫﮕﻲ

>>>   به این ایدای یا فکر ریس محترم موافقیم.اگر اینطور نکند همان اش وهما ن کاسه کرزی.پس بیاید کمی جدی باشد.درافغانستان کمی سوتکراسی خوب است.اگر یکی صمیم،دیگه اش لالی یا مقبل بی سواد خفه شد.شود قحط رجال نیست.

>>>   این عادت مریضانه وخود خواهانه داکتر غنی است و بیشتر ازین هم میشود

>>>   ترحم بر پلنگ تيز دندان ستمگاري بود بر كوسفندان
همين وكلاء و دولت مردان مستحق برخورد خشن تر اند،البته استثناءآ كسان خوبي هم در رديف ايشان اند كه در أقليت اند و چيزي از دست شان پوره نيست و يا در كان نمك ، نمك شده اند . صبر، گذشت و مسامحه ديگر موردي ندارد،
(روشن)

>>>   اين بسيار كار خراب شده نشود كه وكيل صاحب ريس صاحب جمهور را برطرف نكند بازيك اميد است كه از وكيل صحب معذرت خواسته ورنه هتمن ريس جمهور را برطرف ميكرد

>>>   ههههه دروغ شاخدار غنی در بد ماشی و زشت گفتن نام دارد اطفال مثل صمیم که جرت حرف زدن در مقابل اش ندارد چی رسد به ایستاده شدن ههههه و معذرت خواستن ریس جمهور یک دروغ بگوید که حد اقل 10 فیصد قابل قبول باشد

>>>   رئیس جمهور غنی یک انسان احساساتی ، ... فاقد خرد سیاسی است. خداوند خیر این ملت را با این ... ییش کند
روح از مزار جان

>>>   ماده ششم اینکه اگر ریس جمهور با فساد مبارزه میکند پس چرا مقامها و اعضای مفسد کمیسیون های نا مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی را به محاکمه نمی کشاند که در موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی به صراحت وعده سپرده شده است؟

>>>   خوب کاری میکند این دلال ها ی رسوا زمان و اخرت اینها نماینده مردم نیستند چپاورگران افقانستان و دلالان روزگار هستند ریس جمهور پارلمان را منحل کند

>>>   این ها همه دورغ است هرگز از صمیم که غرق در فساد و... عذر خواهی نکرده است

>>>   از ابتدا اشرف غنی را یک انسان وطن دوست فکر میکردم زمانیکه حمایت ریس جمهور از زاخیلوال وفاروق وردک دیدم دراین فکر شدم که این ریس جمهورچندان موثر به ملت افغانستان نخواهد بود

>>>   در این جلسه رئیس جمهوری خطاب به اقای صمیم به او گفت که ( ...نخو) همین شدکه اقای صمیم قهر شد و خواست که از صحنه به رسم اعتراض از بی ادبی رئیس جمهوری خارج شود. توبه توبه باز همان کفن کش سابق!!!

>>>   ریس جمهورتقلبی تکلیف روانی دارد.چون خودش ازجمله فاشیست هااست بنآخصلت های دیکتاتوری وخودخواهی دروجودش آشکاراست.

>>>   رئیس جمهور در فراه راهی تطبیق برنامه های خود مشکلات زیاد از این قبیل خواهد داشت ، نباید مایوس شود در کشوریکه همه چیز به طور مصلحت و گذار به یغمارفته تطبیق برنامه های اصلاحی چالش های خودرا خواهد داشت.
لمپاکی

>>>   زیر نام نماینده هر غلطی بکند باید مصون باشد؟ !!!
کدام نماینده؟

>>>   سمیع الله صمیم همان شخص است که با کارتن کارتن شراب در میدان هوایی کابل گیر امده بود

>>>   محترم ولسمشر باید یک چیز را بداند که عوامفریبی دیگر کاربُرد ندارد.آقای غنی موقف خود را در قبال طالب مزدور و آدم کُش و مفسدین کلان عملاً روشن سازد. در غیر آن کسی به ایشان اهمیت فایل نخواهد شد.
ذکی

>>>   صمیم کیست که که ریس جمهور از او معذرت بخواهد خودش غرق در فساد است همیشه در کابره های دوبی با قومانش چرخ می زند

>>>   دریک چایی خواندم که اوباما گفته بود که بلاخره اشرف غنی دیوانه و میزوف را رئیس جمهور ساختیم، من هرگز این ادعا را قبول نمیکردم اما حالا که این نوشته را خواندم مطمئین شدم که رئیس جمهور به مرض مالیخو لیا مصاب شده است، باید همه در مساجد بخصوص روز های جمعه دعا کنیم که خداوند یا ما را ازشر او نجات بدهد و یا اورا از مالیخولیا نجات بخشد.
مرد سبیلو

>>>   از نظر من بهترين كس همان حامد كرزي بود.
بخدا بنگريد چي بوديم چي داشتيم
همه باهم دشمن برادر با برادر دشمن
مطمعن باشيد تمام سرمايه جهان مي اوردند باز هم. افغانستان درست نميشد
چون ما احساسي عمل ميكرديم وهم ديگررا دشمن مي پنداشتيم
اما حامد كرزي همه ما بزرگان قبايل رو جمع كرد والان نسبت به قبل تفاوت زيادي كرديم
اما نبايد توقع زيادي داشته باشيم توقع احتياج به زمان داره

>>>   صمیم شخص لوده وبی سواد است نوکر عطامحمدنور است واین شخص باید درزندان انداحته شود.

>>>   فهیم نوکر و چاپلوس عبدالله و معلم عطا

>>>   صمیم یک شخص چاپلوس و موزه پاک معلم عطا و عبدالله

>>>   صمیم یک انسان ... خود فروخته است هر گز نماینده واقعی مردم نیست و با رشوت خود را نماینده مردم ساخته است. تادیروز از جمله مداحان و چاپلوسان در بار جنرال فهیم بود حالا از عطانور و عبدالله . شرم باد بر چنین انسان های بی عقل و بی کفایت و صد شرم بر عبدالله عبدالله که با چنین انسان های فرو مایه ای سرو کار دارد.
فراهی

>>>   بــــه (( از نظر من بهترين كس همان حامد كرزي بود.))
همه این بد بختی ها از تهداب بدی است که کرزی گذاشت آنقدر فساد را رایج ساخت که تا بیست سال دیگر هم از بیبن نمیرود فاسدترزین حکومت جهان چورشدن بانک غصب زمین های دولتی از طرف وزرا وکلا قوماندانان و برادران کرزی ومعاونینش کرزی هیچ کاری نکرد با آن مقدار کمک های بیشمار خارجی ها هیچ کار اساسی برای مردم انجام نداد

>>>   کوچی غنی با گوسفندهای تقلبی اش فکر میکند که همه کاره است/ این خواب را با باداران پنجابی و انگلیسی ات به گور خواهی برد.
کابلی

>>>   سمیع الله صمیم یک شخصیت مبارز و سربلندیست که دزدیها و نا اخلاقیات زاخیلوال دزد و شریک کوچی غنی را درمجلس نماینده گان با اسنادمعتبر - افشا نمود- اگرکسی از آن تاریخ که در رسانه های تصویری از جمله طلوع نیوز و همه ای رسانه های داخل کشورافشاگری و اسناد دزدیهای شریک کوچی غنی یعنی زاخیلوال مستقیمآ نشر می شد/ آگاهی داشته باشند/ همان تاریخ را بنویسند تا یکبار دیگر به اسناد دزدی وچپاول عمر زاخیلوال سر بزنیم.
فراهی

>>>   شاداب یا نداف خودت هم میدانی در یک دولتی که 90 فیصد ان مربوط باند شورای نظار ... قا تلین سه دهه مردم باند های مافیایی شورای نظار . هزاره های وحدتی . گلم جمان و کرزی یان که در تمام چور وچپاول غاصبین زمین های دولت مانندی بسم الله . ضرار احمد مقبل سیاف . محقق . دوستم خلیلی دبل عبدالله قانونی ... باشد یک رئیس جمهور که فرشته هم باشد کاری از دسش برامده نمی شود و هر روز دسیسه و تو طیه شورای نظار کرزی سیاف قانونی و محقق باشد اشرف غی هیچ کاری کرده نمی تواند پس اشرف غنی هم دلسرد می شود می گوید که همه کسا نیکه در قدرت دولت باشند و ان هر روز دسیسه بازی کنند من ناکام هستم پس اشرف غنی نا کام ماست پس بهتر اینست که تمام اوباشان شورای نظار قانونی محقق هزاره جوالی همه دزدان ادم کشان تو سط بمب اتم محو ونابود شوند باز هر کسیکه در قدرت اید کامیاب می شود

>>>   خداوند مردم افغانستان را هدایت به نیکی کند. کسی که به نرمی برخورد کند هم زیر انتقاد است و کسی که به سختی و زشت برخورد کند باز هم زیر انتقاد است. خداوند قوم بنی اسرائیل واری مردم این سر زمین را سرنگون خواهد کرد. از خداوند بزرگ کمک بخواهید تا این ملت نجات پیدا کند. صمیم یک ادم مریض است و واقعاً به تداوی ضرورت دارد و من از نزدیک آنرا میشناسم
احمد از کابل

>>>   از شما خواهش میکنم سوابق و درجه تحصیل لالی حمیدزی را معلومات بدهید چطوریکه از چهره ظاهرش دیده میشود قیافه یک انسان لچک و کوچه بازاری و چهارصدوبیستها و پای لوچ های قندهار بنظر میرسد. حیف پارلمان افغانستان که همچو اشخاص بصفت وکیل در این ملت رخنه کرده است.

>>>   اشرف غني بايد سر ضرار عثماني وزير خارجه قهر شود. اين وزير بيسواد و نوكر وكلا باعث خجالت افغانستان است. بيانيه او را قبل از سفر رهيس جمهور به باكستان شنيديد كه كفت كه اشرف غني به دعوت نواز شريف رهيس جمهور باكستان به ان مملكت سفر ميكند. نواز شريف صدراعظم است نه رهيس جمهور. كب زدنش فهميده نميشود. ٣٢ بيسواد را بدون امتحان به وزارت مقرر كرد. شوهران وكلا را به حيث مامور محلي به سفارت خانه ها مقرر كرده. اميدوارم كه اشرف غني اين بيسواد را در كابينه جديد مقرر نكند.

>>>   از تیل های بی کفیت صمیم بگوید که از طریق مزر فراه داخل کشور میکرد این انسان خاین که توسط طالبان دسگیر وحریق شد حال این انسان که وقت بچگی خود پیش عطا محمد سپری کرده داداز عدالت می زند اگر غیرت دارد بیاد به فراه که مردم همرای او چه خواهد نام فراه را به خاطر مشروب خوری خود بد کرده است ...براین انسان بی عقل

>>>   صمیم شخص دزد چاپلوس بی سواد میباشد ودرضمن قاچاقبر بزرگ درکشور میباشد باید محاکمه شود .

>>>   آقای صمیم خیلی حاضر جواب و با جراات است!
فراهی..

>>>   اگر به گفته وطنداران ما صمیم یک انسان خوب هم نباشد ، به ریس یک کشور نمی زیبد که زود احساساتی شود و دریک مجلس بزرگ حرف های بد نثاراین وآن کند . پس معلوم میگردد که ریس تقلبی کشور ما آقای غنی چنانچه ازظاهر او نیز معلوم میشود ، یک انسان عصبی مزاج و احساساتی بوده و با اینگونه شخص کشتی ورشکسته ما به ساحل مقصود نخواهد رسید ، ولی حالا ناچارپنج سال تمام این شخص مریض را تنا بخواست امریکا و پاکستان مردم بیچاره افغانستان تحمل کنند .
کوه کن کابلی

>>>   صميم از اول اغاي غني را خوش نداشت

>>>   این رئیس جمهور نا منتخب یک...تمام عیار است در جریان مبارزات انتخاباتی بارها دیدیم که کنترول بالای سخنانش ندارد این آقا نمیداند درکجا و چگونه صحبت کند.
او یک مشت دزد و مافیائی ها مانند زاخیلوال را در اطراف خود جمع کرده و هیچ پابندی به تعهدات خود ندارد. امیدوارم بزودترین فرصت به سرنوشت... که مستحقش است برسد.
مسلم

>>>   سلام به همه دوستان :اقای شاداب امین بیگزاد برشما هم سلام را نثار مینمایم:مضمون شما مانند ضرب المثال(گربه وبینی میباشد)شما شایعه پخش میکنید وافراد نا سنجیده را تشخیص .هرچه نا سزا دل شان خواست مینویسند ،عواقب را نه می سنجند.ازخداوند هدایت برایشان میخواهم.
قادری

>>>   بسیاراقدام نیک است که سرپرست وزیر رابخواهدوازاوکاربطلبد.اوراتحت فشارقراردهدنه آنکه ماننددولت قبلی هیچ نظارت نداشته باشد
نماینده ووکیل ماهم معلوم است باکارهای اخیر وامضای قراردادننگین وطن فروشی وخودفروشی باامریکا.
نهاد نوندیشان بلخ ازهرگونه اقدانم نظارتی واصلاحی رییس جمهور حمایت می کند.
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   خوب است حالا بيايد با اقاي إكليل حكمي وزرات خارجه را پيش ببرد ! بلي اقاي إكليل كه چندين ماه پيش هارون الكو زندانش را شكست بخاطر لوچكي هايش حالا سرنوشت سياست خارجي افغانستان در دست اوست ههههه جاي خنده است .

>>>   ماشالله:
ما افغان ها هر كدام براي خودمان سياست مدار وبراي خودمان از همه رئيس جمهورها بالاتريم ميبينم افغانستان ما پيشرفت كرده مثلا در ستاره افغان يا در رقص يا در خوانندگي يا دراستعداد يابي صداهاي كم ياب مطمعن باشيد بازم پيشرفت ميكنيم بايد خوانندگان. رو به كشورمان دعوت كنيم تا بيشتر كشورمان پيشرفت كند
ما افغان ها احتياج به علم يا سواد يا ترويج فرهنگ درست نداريم فكر ميكنيم همه جي داريم جون مطمعن هستيم. خواننده. زياد داريم. رقص يا ستاره افغان داريم

>>>   صمیم با رای واقعی مردم به مقامش رسیده در حالیکه درغلگر بابا این تقلبگر کوچی توسط خیانت و یک سازش سیاسی به رهبری امریکا در آن مقام نصب شده است۰
آهنگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است