دیدار تجار قطر با معاون اداری وزارت خارجه کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۳/۹/۱ کد خبر: 84036 منبع: پرینت

شیخ علی بن عبدالله بن ثانی آل ثانی تاجر بزرگ قطر با هیات تجاران و سرمایه گذاران خصوصی آن کشور با عتیق الله عاطف مل، معاون اداری وزارت خارجه ملاقات نمودند.

در ابتدا جناب عاطف مل ضمن خوش آمدید به هیات سرمایه گذاران خصوصی و تجار کشور قطر تحت ریاست جناب شیخ علی بن عبدالله بن ثانی آل ثانی، از همکاری ها و مساعدت قطر تشکری و ابراز امتنان نمود.

بعد جناب شیخ علی به محترم عاطف مل ایجاد حکومت وحدت ملی و عملکردهای مثبت یک و نیم ماه گذشته را به ایشان تبریک عرض نموده، در مورد فعالیت های مختصر بازسازی، اعمار مکاتب و کلینک ها، اعمار یک باب مسجد بزرگ که در یک وقت شش هزار تن نمازگزاران از آن استفاده می توانند بکنند، غرص 5000 نهال خرما و برنامه آینده پروسس و بسته بندی خرما، اعمار آزمایشگاه مجهز زراعتی، مکاتب، کلینیک ها و رهایشگاه برای معتادان مواد مخدر در ولایت فراه به جناب عاطف مل معلومات ارایه نمودند.

وی اضافه کرد که تجار و شرکت های قطری بسیار علاقمند هستند که فعالیت های تجارتی و سرمایه گذاری در افغانستان را سرعت بخشیده، به دیگر ولایات افغانستان نیز توسعه دهند. ایشان پیشنهاد نمودند که در این مورد وزارت خارجه به مثابه ارگان ارتباط دهنده روابط و دید و بازدیدهای خویش را از طریق سفارت افغانستان در آن کشور دیگر نیز بیشتر و بهتر سازند تا برای مقام های دولتی، تجار و شرکت های تجارتی و ساختمانی قطری زمینه بازدید و سرمایه گذاری در افغانستان مساعد گردد.

سپس محترم عاطف مل، روی روابط، دوستی و نقش برازنده قطر به صفت یک کشور برادر یادآوری نموده، از اهمیت همکاری های سیاسی و اقتصادی آن کشور در راستای تامین صلح و ثبات و تحکیم روابط اقتصادی و پیشرفت در افغانستان روشنی انداخت. وی اضافه کرد: کشور برادر قطر در تحکیم صلح و ثبات در افغانستان نقش بسیار مهمی را بازی می تواند کند، چون روابط شان با کشور همسایه جمهوری اسلامی پاکستان نیز خوب و دوستانه است. قطر کشوری است که تجار و سرمایه گذاران آن می تواند با سرمایه های دست داشته با تکنولوژی و ماشین آلات مدرن و پیشرفته خویش در افغانستان که دارای معدنیات فروان سنگ های قیمتی، گاز و نفت می باشد، سرمایه گذاری نموده که این امر سبب می شود، افغانستان به طرف صلح و ثبات و پیشرفت حرکت نماید.

قطر با درنظرداشت تجارب خوب در بخش اعمار تعمیرات مدرن تجارتی، سرک ها، هوتل های عصری برای سیاحین، زراعت و آبیاری، می تواند با افغانستان در عرصه های تقویت زراعت و آبیاری، پروسس میوه تازه و خشک و نگهداشت آن در گدام های مدرن نیز همکاری بیشتری انجام دهد.

همچنان جناب عاطف مل از هیات متذکره تقاضا نمود، تا برای بهبود روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی کشور قطر نیز سفارت خویش را در کابل بازگشایی نماید که این پیشنهاد از جانب هیات متذکره نیز با علاقمندی گرم روبرو گردید و یادآوری نمودند، که موضوع یادشده در برنامه این ملاقات شان موجود بود.

گفتنی است که این هیات بعد از سفر به افغانستان به جمهوری اسلامی پاکستان نیز تشریف می برند و روی موضوعات اقتصادی، تجارتی، امنیتی و تحکیم صلح و ثبات در افغانستان بحث و گفتگو خواهد نمود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است