سیاست نواز شریف و فضل الرحمان یکی است
سرتاج عزیز می گوید سیاست من با فضل الرحمان یکی است. طالبان علیه ما تهدید نیستند و نیازی به مقابله با طالبان نمی بینیم، پاکستانی ها می خواهند همانطور که 20 بار کرزی را سردواندند بیشتر از آن اشرف غنی را فریب دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۳/۹/۱ کد خبر: 84034 منبع: پرینت

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی صدر اعظم پاکستان می گوید: طالبان علیه ما تهدید نیستند و قرار نیست ما با کسانی که با آمریکا دشمن هستند دشمنی داشته باشیم. این در حالی است که دو روز قبل نواز شریف نخست وزیر پاکستان به افغانستان و رییس جمهور غنی اطمینان داد که از روند صلح به رهبری افغانستانی ها پشتیبانی می کند. این نخستین بار نیست که از جانب پاکستان، دولت افغانستان با اینگونه برخوردهای چندسویه مواجه می شود. از گذشته تا کنون بارها حکومت پاکستان و ساختار سیاسی پاکستان برای افغانستان و در دیپلماسی افغانستان حرف از حمایت و تقویت روند صلح می زند اما استخبارات و قسمت نظامی حرفهای متضاد آن را می زند. از گذشته تا کنون مشخص است که پیام پاکستان و تحفه ی این کشور به افغانستان انتحار، انفجار، طالبان و کشتار در داخل افغانستان و در شهرهای بزرگ افغانستان است. انتحاری دیروز و روزهای گذشته که ده ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

احمد سعیدی دیپلمات سابق در پاکستان در برنامه «نگرش» گفت: تا وقتی در سیاستهای خود تفاوتی بین دوست و دشمن قایل نشویم، تا وقتی حقانیت موجود از خود و همسایه ها را درک نکنیم و در گودالی از تشنج، خودخواهی و ماجراجویی غرق باشیم، روزگار ما از این بدتر خواهد شد. در این روزها دیدیم که دختری به نام قدسیه شهید شد، نیروهای امنیتی ما یک ساعت پارچه ی آهنی را بر سرجنازه اش انداختند و در تشییع جنازه اش هیچ کدام از مقامهای دولتی نه شرکت کرد ند و نه آمبولانسی در اختیارش قرار داند. این دولت از این اتفاقات خجالت نمی کشد.

وی عنوان کرد: دیروز سرتاج عزیز صدر اعظم پاکستان گفت: سیاست من با فضل الرحمان یکی است. این پیامی به مردم افغانستان بود. سفری که داکتر غنی به اسلام آباد کرد و تعدادی ازافراد که حتی الفبای سیاست را هم نمی فهمند، وضعیت را خوشبینانه تعبیر کردند. تعدادی افراد چاپولس و متملق به دست بوسی فضل الرحمان رفتند و این آدم خونخوار هم حرفهایی غیر انسانی زد و جنگ را در افغانستان جایز دانست.
سرتاج عزیز می گوید که نیازی به مقابله با طالبان نمی بینیم، گروههایی که با پاکستان نمی جنگند ما نیز با آنها نمی جنگیم. آنها می خواهند همانطور که 20 بار کرزی را سردواندند بیشتر از آن اشرف غنی را فریب دهند.

این تحلیلگر مسایل سیاسی اظهار داشت: پاکستانی ها در سیاست هنر زیادی دارند. آنها طی 6 دهه ای که از عمر کشورشان می گذرد، آمریکا و غربی ها را فریب دادند چه برسد به افغانستان. در سفر پاکستان رییس جمهور 150 نفر را با خود برده بود که تعداد زیادی از آنها از لحاظ سیاسی بی سواد بودند که هیچ دستاورد خوبی هم نداشت. در دنیا هر رییس جمهوری که به کشوری سفر می کند، دستاوردهای خود را به مردم و به مجلس نمایندگان اعلام می کند. داکتر غنی در پاکستان با راحل شریف پشت درهای بسته ملاقات کرده است و نمی دانیم که چه چیزی به هم گفته اند. با نواز شریف هم پشت درهای بسته توافق کرده اند و نمی دانیم که چه چیزهایی از هم خواسته اند. تنها چیزی که از این سفر می دانیم این است که عمر زاخیلوال سرپرست وزارت مالیه قراردادی امضا کرده است که تجارت را از5 /2میلیون به 5 میلیون دالر می رسانیم.

سعیدی افزود: عاقلانه و منطقی این بود که رییس جمهور کابینه را معرفی می کرد، از سفر لندن و از سفر بروکسل که ناتو است و به شمول سفری که به سریلانکا برای نشست سارک می رفت، برمی گشت. بدین ترتیب تشویش حکومت وحدت ملی کمتر می شد، آن زمان با این قوت و نیرو به پاکستان می رفت. حال ما در سفر به پاکستان متضرر شدیم. این سفر مانند سفرهای کرزی بی نتیجه ماند. از حکومت وحدت ملی 47 روز می گذرد. تا کنون در افغانستان 53 حمله ی انتحاری شده است. حکومت باید اینها را با نیروهای امنیتی حل کند، اگر نمی تواند از سر راه مردم برخیزد و کنار برود. قرار داد امنیتی را که امضا کرده اند چه فایده ای دارد؟ پاکستان راکت می پراکند، انتحاری ها را می فرستد. در برابر حرفی که سرتاج عزیز زد هیچ کدام از مسوولین حکومت، رییس جمهور و سخنگوی وی نگفتند که سخنان سرتاج عزیز و فضل الرحمان غیر مسوولانه است.

وی گفت: پاکستان در چند دهه ی گذشته در بین نظام افغانستان مزدوران و جاسوسانی داشته اند، همان مزدوران و جاسوسان در حکومت وحدت ملی جایگاه بلندتری دارند و از جمله ی مشاورین ارشد هستند. تا اینها باشند ما توقعی نداریم که پاکستان به ما رحم کند و ما با تضرع و زاری نمی توانیم کاری کنیم.

سعیدی در پایان با ابراز همدردری با خانواده ی قدسیه تصریح کرد: هر لحظه به یاد می آورم که این روزها روی دختری مسلمان آهن چادری می اندازند و تا دو سه ساعت کسی آن را برنمی دارد. اگر این دولت به اندازه ای شرف و وجدان دارد آن را می فهمد. اگر برای دختر رییس جمهور و رییس اجرایی و یا یکی از وزیران چنین اتفاقی بیفتد، چه حالی به آنها دست می دهد. چه شعارهایی بود که می دادند که تمام افغانها مساوی هستند. دروغ می گفتند. کسی که سرمایه دار است، رشوه خوار است، خیانت کار است در این حکومت برتری دارد، نه قدسیه ی پاکدامن که کسی بر سرجنازه اش نمی آید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شرم آور ترین رویداد های که علیه کشور ما به کرات و مرات رخ میدهد, ما هرگز دارای یک قدرتی نشدیم که حد اقل یک جواب لفظی واضیح عنوانی حریف های آشتی ناپذیر این کشور ارایه بدارند ولی برعکس ما همیشه قربانی همه حوادث کره خاکی شدیم, در دیگر کشور ها نه اسلام در خطر است و نه دموکراسی در دیگر کشور ها انسانی های آسمانی زیست میدارند, ما هرگز صاحب یک خانه ملت نشدیم که با صدق دل تمام مشکلات این کشور را تا پای جان حل میکردند, ما هرگز صاحب یک تقدیری نشدیم که در مقابل دشمن این کشور یک راه حل دریافت میکردیم, دریغا به حال ما, بهتر همین است که این کشور را یک باغ وحش جهانی بسازند, تمام انسان های که بشکل انسانی زیست مینمایند ازینجا خارج ساخته شود صرف آنانیکه بخاطر قدرت پول نام و نشان زنده گی میکنند در همین... باقی بمانند وبس.

>>>   رهبران این کشور بعضا مانند فاروق وردک از جاسوسان ملاهای پاکستاتنتی هستند از تلویزیون ها دیدید که فاروق وردک بوت ها ملا فضل رحمن را زیارت می کرد آیا فاروق وردمک اگر به پاکستان برود کسی اورا ملازم مکتب استخدام میکند؟؟؟در افغانستان وزیر معارف است اما مزدوری وجاسوسی را به پاکستان میکند آیا مولانای شراب خور و بی نماز پاکستانی آنقدر شخصیت دارد که فاروق وردک ... در اطراف او می چرخید و تملق میکرد؟؟ امکتیاز و مقام وزارت را از افغانستان میگیرد اما مکزدوری وجاسوسی برای پاکستانی ها ! همانقدر که فضل رحمن در طول چهل سال چنگ به افغانستان ضرر وارد کرده روس هخا نکردند اما فاروق وردک دست ها وپاهای اورا زیارت مبکند

>>>   درین کشور دوست ودشمن برای همه یکسان نیبست مثلا من فکر می کنم مولانا فضل رحمن در طول چهل سال جنگ افغانستان باعث کشته شدن صدها زن ومرد وجوان این کشور شده واز جمله دشمنان درجه اول مردم ماست او بنام ملا واصلا تاجر دینی است که در مقابل کلدار وریال عربی دین وایمان همه چیز را لیلام میکند او در خفا شراب می خورد در نمازش پابند نیست اگر فرصت وطبیعتش خواست نماز می خواند اگر نبود می گوید خداوند بخشنده است او در مقابل فرایض دینی همان قدر پابند است که مولانا جنرال حمید گل مولانا نصیرالله بابر ومولانا پرویز مشرف در افغانستان علمای خیلی مومن تر وعالم تر از او وجود دارند مانند استاد محترم سیاف وشیخ محسنی داکتر نیازی وصدها عالم گمنام ومومن واقعی دیگر هدف من ازین مثال ها این بود که فاروق وردک ازین مولانای بی ایمان چی دیده که دست هایش را می بوسد؟؟؟ فاروق وردک که از فعال بودن مکاتبی نام میبرد که مانند مراکز رای دهی امرخیل نامرئی هستند ووجود خارجی ندارند اما به معلمینش معاش حواله میشود ووردک در هرجلسه ازملیون ها دانشجو یاد آوری میکند کتب درسی در ماه های میزان و عقرب در اختیار شاگردان قرار میگیرد اما در مقابل ملا فضل رحمن چنان زانو میزند وخودرا حقیر وذلیل میسازد که گویا آن مولانای بی دین پدرش باشد
راستگو

>>>   درین سایت افغان پیپر اکثرآ کسانی درزیرنویس این نوشته ها نظر میدهند که از... درک واقعیتهای جامعه بدور اند. همینها اکثرآ خود امتان فضل الرحمن وکوچی غنی و حامد کرزی و پاروق وردک اند. اگر به نظرات اینها درمورد کوچی غنی و تبلیغات انتخاباتیش توجه شود/ اکثرآ نا خود آگاه وغیرشعوری ویا به دنبال تعصبات قومی علیه عبدالله و مخالفین پاکستان می نوشتند و کوچی غنی و ملا فضل الرحمن و پاروق وردک را فرشته های نجات نوامیس خویش می پنداشتند. درحالیکه با این نوشته ها و رای دادن به کوچی غنی ... را لیلام نمودند.
کابلی

>>>   بـــه کابلی !
من به اشرف غنی رای دادم وپشیمان هم نیستم اما هیچوقت فاروق وردک وزاخیل والرا تائید نکردم ونمیکنم اما بعضی از اعضای تیم عبدالله که صرف هدف شان بدست آوردن چوکی ومنافع شخصی شان است نمیشود صرف برای اینکه مخالف پاکستان هستند برای شان رای داده شود درحالیکه به استثنای داکترصاحب عبدالله تعداد زیادی از گروپش ازجمله مفسدین وغاصبین هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است