افتتاح نمایشگاه دایمی آثار خطی خوشنویسان هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۳/۹/۱ کد خبر: 84033 منبع: پرینت

خوشنویسان هرات بعد از 29 سال فعالیت فردی و گروهی سرانجام نخستین نمایشگاه دایمی آثارشان را با نقش خطوط نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ و انواع خطوط کوفی در هرات افتتاح نمودند.

عبدالجلیل توانا رییس انجمن خوشنویسان هرات گفت: همکاران وی برای نخستین بار بعد از 29 سال فعالیت هنری فردی و گروهی، نمایشگاه آثار خوشنویسی را به صورت دایمی در هرات برگزار نمودند که مورد استقبال شهروندان و علاقمندان این هنر قرار گرفته است.

این نمایشگاه بعد از ظهر پنجشنبه با حضور مقام های محلی و فرهنیگان هرات افتتاح شد و قرار است آثار آن به قیمت مناسب به علاقمندان عرضه شود.

استاد توانا گفت: با آنکه فعالیت رسمی انجمن خوشنویسان هرات 12 سال پیش آغاز شد و آنها توانستند چندین نمایشگاه اختصاصی و اشتراکی را داخل و خارج کشور از جمله ایران و امارات متحده عربی برگزار نمایند. آنان اقدام شان را کافی نمی دانند.

رییس انجمن خوشنویسان هرات را مدنیت فرهنگ و علم دانست و گفت: پیشنه علوم در هرات به گذشته های دور برمی گردد و بروز جنگ در افغانستان این هنر را به تضعیف و به فراموشی سپرده است و در تلاش است تا دوباره فرهنگ و هنر را در جامعه افغانستانی زنده کند.

انجمن خوشنویسان هرات در سال 1374 هجری شمسی شروع به کار نمود و با آغاز جنگ حکومت طالبان از فعالیت باز ماند که مجددآ در سال 1381 به صورت رسمی با مجوز اطلاعات و فرهنگ فعالیت خود را آغاز نمود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است