ملا عمر مرد یا نمرد؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۳/۹/۱ کد خبر: 84002 منبع: پرینت

بعضی ها می گویند ملا عمر در عالم غیب رفته و معلوم نیست در غارهای تورابورا گم گشده یا در دهلیزهای کاخ سفید مصروف نصوار انداختن است. بعضی های دیگر هم می گویند ملا عمر عمرشان را به ابوبکر البغدادی داده که بیاید افغانستان و 35 میلیون مسلمان را دوباره با تاقت 2 مسلمان کند اما به نظر من ملا عمر مرده باشد یا مفقود شده باشد برای مردم افغانستان فرقی نمی کند، فقط آروزی مردم مسلمان افغانستان این است که اگر شبکه های سیاسی پشت پرده بحران افغانستان لطف کنند و به جای ملا عمر، ملا نصرالدین را رهبر طالبان تعیین کنند بسیار خوب می شود چون حداقل ملا نصرالدین با خرش معلوم است که چکار می کند.

به هر صورت می خواهم این نکته را بگویم که با گم شدن ملا عمر دوستان شان به نام عبدالقیوم ذاکر و اختر محمد منصور برای جانشینی ملا عمر رقابت می کنند و خون در رگ یکدیگر باقی نمی ماند، حالا این ملا ذاکر با هفت کیلو پشم می زند به فرق ملا منصور و ملا منصور هم با همان لباس جنگجویان دو هزار سال پیش می زند به کله ملا ذاکر.

یعنی سیاست آنقدر هم که بخواهید پیچیده نیست مثل اینکه اشرف غنی به کله داکتر عبدالله می زد و داکتر عبدالله هم به فرق اشرف غنی در نهایت جان کری آمد و بعد از یک سال جنجال و تهدید و بزن بزن این دعوای یخن به یخن را خلاص کرد. در اینجا هم مشکلی نیست یا جان کری یا آنگلا مرکل و یا هم دیوید کامرون موضوع ملا ذاکر و ملا منصور را حل می کنند اگر هیچ کدام شان حوصله آمدن به افغانستان را نداشتند مولانا فضل الرحمان و سرتاج عزیز را که خدا نگرفته است، آنها با یک لشکر تازه نفس مثل ناپلئون بناپارات می آیند و موضوع را حل می کنند.

شاید هم جامعه جهانی تروریزم به این نتیجه رسیده که وقتی کرزی رفت باید ملا عمر هم باید برود، چون هر چیزی ناسلامتی تاریخ مصرف دارد باز هم ملا عمر را خیر بدهد که در این بیست سال تمام مردم دنیا را با یک چشمش فیلم کرد و حدود یک میلیون نفری را کشته و زخمی و آواره کرد و در اینجا هم وقتی قرار است حکومت وحدت ملی با اشرف غنی و داکتر عبدالله سر کار بیاید این غیر عادلانه است که ملا منصور و ملا ذاکر هم بصورت مشترک در وحدت اماراتی طالبان روی کار نیایند.

بنابراین فکر می کنم تا سال 2024 یک فیلم جدید دیگر از طالبان افغانستانی با حکومت افغانستانی در حال ساختن است. امیدوارم تا آخر فیلم زنده باشیم و ببینیم بچه فیلم اشرف غنی است، ملا منصور است، داکتر عبدالله است و یا هم ملا ذاکر؟



مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ملا عمر اصلی 10 سال پیش مردار شد . اما ملاعمر دوم که طالبان را رهبری میکند او رییس سازمان ای اس ای پاکستان است.

>>>   برای امریکا فقط نام ملا عمر کفایت میکند، تا دار و ندار کشور ما به تاراج ببرد، چنانچه نام اسامه بن لادن کفایت میکرد که کشور ما را اشغال کند.

>>>   سلام اصلآ تا جایکه من فکر میکنم ملا عمری وجود ندارد فقط یک نوع تجارت را امریکا و پاکستان در راه انداخه است تا اهداف شومیکه دارند در آیسآ میانه برسند تشکر
احمد فرید زمانی

>>>   کدام رهبر کدام امیرالمومنین یک شخص معتاد مواد مخدر یک انسان بیسواد یک انسان مجهوال الهویت را پاکستان زیر نام امیرالمومنین با ده ها هزار فوج خود زیر نام طالب جهت اشغال افغانستان معرفی کرد که تاهنوز هیچ افغان یا ژورنالست یا خبر نگار هم نتوانست آنرا ببیند که درحقیقت یک نوع ریشخند زدن پاکستان بالای مردم وملت افغانستان ودین مقدس اسلام بود اگر ملاعمر وجود میداشت حد اقل دریک روز ملی یک روز اسلامی افغانستان دریک ولایت ظاهر میشد وگپ میزد وسخنرانی میکرد اگر زن هم میبود از زیر چادری با ملت گپ میزد اگر ملاعمر جن هم میبود ما میتوانستیم آنرا ببینیم اصلا نه ملاعمری بوده ونه درآینده هم خواهد بود این جنرالان نظامی پاکستان هستند که ملت ومردم مارا به تمسخر گرفته اند

>>>   مانند حکومت وحدت ملی یکی رهبر گروه طالبان ودیگرش رییس اجراییی خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است