با تشکیل دولت وحدت ملی
مُهره های تازه نفس آمریکا به افغانستان رسیدند!
تغییر چهره ها و مهره های مدنظر واشنگتن و دیگر کشورهای غربی حاضر در افغانستان، تنها به بُعد سیاسی و نظامی بسنده نمی شود بلکه غربیها یک ماموریت نیمه تمام دیگر هم دارند که باید نیروهای مورد نیاز آن را نیز در کشور ما باقی بگذارند آن هم افرادی برای تربیت و حمایت از گروه های تروریست ساز است 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۲    ۱۳۹۳/۹/۱ کد خبر: 83991 منبع: پرینت

غربیها به سردمداری آمریکا با روی کار آمدن دولت جدید در کشور ما، حریص تر شده اند و بسیار پیشتر از قبل علاقمند هستند تا به رقابت به یکدیگر ادامه دهند تا از این لاشه ی پُر نعمت بی بهره نماند.

فقط آنچه که نسبت به گذشته فرق کرده آن است که در زمان حکومت کرزی رویکرد سیاسی غرب در کشور ما بیشتر جنبه نظامی داشت و به زبان دیگر آمریکایی ها از طریق زور و رشوت کار خود را پیش می بردند ولی اکنون جنبه غیر نظامی این سیاست با تغییر چهره ها و مهره های خاص کارگشای اهداف کاخ سفید شده است.

در واقع غربیها براساس شعارهایی که داده اند باید حضور نظامی خود را در کشور ما به حداقل برسانند (که البته این موضوع برای آنها اصلا به معنای ترک کامل افغانستان نیست. طی هفته ای که گذشت هم ایتالیاییها و هم آلمان ها اعلام کردند که حدود 1500 نیروی خود را باقی می گذارند تا به اصطلاح آنها به امور آموزشی و مشاوره ای بپردازند)، به همین دلیل باید در آستانه اتمام ماموریت نظامی خود، چهره های کلیدی خود را نیز تغییر دهند چرا که این مهره ها تا دیروز مفید بودند و با سیاست جدید، باید افراد جدیدی مشغول به کار شوند.

آمریکا و متحدانش برای حفظ منافع به دست آمده در سیزده سال گذشته از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند به ویژه اینکه هم اکنون اهداف دراز مدت و استراتژیک آنها در افغانستان و منطقه حساسیت ویژه ای پیدا کرده و آنها می کوشند تا ضمن محفوظ نگه داشتن دستاوردهای پیشین، منافع آینده خود را نیز از طریق غیر نظامی تامین کرده و مسیر را برای سالهای آینده هموار سازند.

لازم به ذکر است که تغییر چهره ها و مهره های مدنظر کاخ سفید و دیگر کشورهای غربی حاضر در افغانستان، تنها به بُعد سیاسی و نظامی بسنده نمی شود بلکه غربیها یک ماموریت نیمه تمام دیگر هم دارند که باید نیروهای مورد نیاز آن را نیز در کشور ما باقی بگذارند آن هم افرادی برای تربیت و حمایت از گروه های تروریست ساز است.

وظیفه ی این گروهک های افراطی علاوه بر آمادگی برای عملیاتهای انتحاری، ترورهای از پیش تعیین شده و برنامه های ساختگی برای تغییر اذهان عمومی، حفاظت از افراد، چهره ها و مهره های غیر نظامی غرب در افغانستان می باشد که طی این سالها به خوبی این طرح جواب داده است و این گروه های تحت حمایت غرب وظیفه ی خود را به بهترین نحو در زمان لازم انجام داده اند. جایی که لازم بوده انتحاری کرده اند، جایی که لازم بوده ترور کرده اند و جایی که نیاز بوده جان افرادی را نجات داده اند.

این مطلب گنجایش نام بُردن افرادی که طی این سالها ماموران ویژه کاخ سفید در افغانستان بوده اند و در این زمینه خدمتهای شایانی به غرب کرده اند، نیست. هرچند که برخی از این افراد که تابعیت افغانستان را نیز داشته اند، برای مردم ما معلوم الحال می باشن.

به هر حال بد نیست به چند تن از تغییراتی که غربیها در دو ماه اول حکومتداری اشرف غنی و عبدالله در کابل انجام داده اند، اشاره ای کنیم.

در اولین این اقدامات باراک اوباما دست به تغییر سفیر خود در کابل زد و مایکیل میکنلی را به جای جیمز کانینگهام سفیر پیشین واشنگتن در کابل مستقر نمود. میکنلی یک دیپلمات برجسته آمریکایی است که علاوه بر کار در سمت معاونت کانینگهام در کابل سفیر واشنگتن در کلمبیا و پرو نیز بوده و از تجربه خوبی در برقراری روابط با رهبران دولت‎ها و ملت‎ها برخوردار است.

پس از آن که سفیر آمریکا در کابل مشخص شد، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، کارمند دفتر خود نیکولاس هیسم اهل آفریقای جنوبی را به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در کابل منصوب کرد. هیسم علاوه بر کار در دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد از 2005 تا 2007 میلادی به عنوان رییس دفتر حمایت از تدوین قانون اساسی در چهارچوب ماموریت سازمان ملل در عراق کار کرده و پیش از آن مشاور حقوقی نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی نیز بوده است.

اکنون ینس استولتنبرگ دبیرکل جدید ناتو اسماعیل آراماز سفیر ترکیه در کابل را به عنوان نماینده خود در دولت جدید افغانستان انتخاب کرده و قرار است وی با آغاز سال جدید میلادی وی کار خود را رسماً به عنوان نماینده بخش غیرنظامی ناتو در کابل آغاز کند. آراماز از 2002 تا 2003 میلادی مشاور سیاسی فرمانده آیساف در کابل بود و از سال 2003 تا 2007 میلادی سمت معاونت نماینده ترکیه در ناتو را به عهده داشت و پس از آن سفیر ترکیه در کابل شد.

به هر حال تغییر چهره ها و مهره ها در کشور ما موضوعی است که سابقه ی 13 ساله دارد و کشورهای غربی تمام توان خود را به کار گرفته و تلاش کردند تا زمینه‎ها و مقدمات تداوم حضور خود در در بستره خاکی کشور ما را پس از سال 2014 مهیا و ممکن کنند که نشان از علاقمندی آنها به منابع سرشار قلب آسیا است.

تازه باید منتظر بمانیم تا ببینیم در چند روز آینده با معرفی کابینه جدید دولت، چه مهره های افغانستانی ای به مدت پنج سال خدمتگذار آمریکا در کابل می شوند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام:- بهر صورت امریکا ازهیچ گزینه برای بدست اوردن اهداف خود در افغا نستان دریغ نخواهد کر داین ملت مظلوم افغانستان است که قربانی میشود بنام کمک فقط همه به فکر منافع خود هستند ویک تعداد هم خود فروخته های هستند که از هیچ گونه پارچه خاری خارجی ها دریغ نمیورزند همین استکه هرچه را خارجی ها خواستند بالای این ملت مطلوم روا میدارند

>>>   جناب آقای زلمی خلیل زاد امروز صبح در کابل رسید و امید که مشکلات حل شود.....

>>>   ترکیه از جمله خطرناکترین دشمن جهان اسلام است- همانند پاکستان جز تخریب ارزشهای دینی و فرهنگی و انگلیسازی از نوع قبیلوی و بدوی کاری دیگر را این دلقک ترکی ازبیش نخواهد برد/ سیزده سال گذشته تخریبات وفجایع ترکیه و سربازان دو سره اش در ناتو و در تروریستانش و فساد اداری و اخلاقی کاری دیگری را درپیش نگرفته.

>>>   معلوم است پیشک برای رضای خدا موش نمیگیرد. امریکاه دایی دلسوزتر از مادر نخواهد بود. تا وقتی خود ما به فکر خود نباشیم، دیگران به فکر ما تا سودش نباشد نه خواهد بود. این را تاریخ و تجربه بشری همواره نشان داده است. بنابراین، ما از امریکاه و دیگر کشورهای غربی، اروپایی و منطقه ای نباید از این بیشتر انتظار داشته باشیم که فقط بخاطر ما این قدر دلسوزی میکنند. نه این خبرها نیست، زمانی اگر منافع شان ایجاب کنند که علیه ما باشند، این کار میکنند. مگر شما فعلاً شاهد نیتهای سوء برخی کشورهای منطقه نباشید. این روشن ترین دلیل برای دخالت بیگانگان و غرضورزان در امور کشور است.

>>>   هموطنان محترم، اگر به تاریخ کشور عزیز ما بنگریم، می بینیم که رهبران احزاب اسلامی چه کار های که بخاطر منافع شخصی و گروپی شان نکردند. افغانستان را به نام جهاد به ویرانه تبدیل کردند و میلیون ها افغان را کشتند و حالا هم میخواهند به نام های مختلف سد راه ترقی و پیشرفت افغانستان را بگیرند. از آنجائیکه کشور ما یکی از عقب مانده ترین کشور های جهان است، موجودیت امریکائی ها را در افغانستان باید به فال نیک بگیریم زیرا در کشور های که قوای امریکائی موجود است، شرکت های امریکائی میتوانند بخوبی سرمایه گذاری کنند و حتی سرمایه دار های سایر کشور ها بخاطر موجودیت این عساکر علاقمند می باشند تا به افغانستان رفت و امد و سرمایه گذاری کنند. اکثر کشور ها بخاطر امنیت شان ازین عساکر استفاده می کنند. بطور مثال زیاد تر از ده هزار عساکر امریکائی در عربستان سعودی می باشند. این عساکر هم بخاطر مفاد امریکا است که زیرا از تیل عربستان سعودی استفاده عظمی را می نمایند و هم به نفع عربستان سعودی است به امنیت شان برآورده می شود در غیر آن داعش اهداف استراتیژیک شانرا در آنجا پیاده می نمود. به همین قسم موجودیت قوای امریکائی در قطر، امارات متحدة عربی، جاپان، کوریا و سایر کشور های که از موجودیت این عساکر به پیشرفت و ترقی رسیده اند، قابل یاد آوری است. حال مربوط به سیاست مدار های افغانستان است که چطور می توانند از موجودیت عساکر امریکائی استفادة عظمی را نمایند. آنها باید به جیبب شخصی شان فکر نکنند زیرا درین صورت امریکائی ها هم به جیب خود فکر می کنند. آنها باید به فکر ملت باشند و از پول های که در افغانستان سرازیر می گردد، زیر بنا های کشور را بازسازی نمایند و از سرمایه دار های خارجی استفاده شایسته نمایند. به امید آبادی و پیشرفت افغانستان عزیز
جمیل از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است