نامزدان بازنده انتظار معجزه دارند
افغانستان کشور هیاهو برای هیچ است کشوری با مردم همیشه در صحنه که زمان و مکان سکوت یا فریاد خود را نمی دانند و اغلب پس از گذشتن آب از سر مسوولان، تازه تکانی به خود می دهند 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۱    ۱۳۹۳/۸/۲۷ کد خبر: 83804 منبع: پرینت

پس از هفته ها از گذشت زمان اعلام نتایج نهایی و البته دستکاری شده انتخابات شوراهای ولایتی که با اعتراضات گسترده نامزدان بازمانده از دفاتر شوراها و انتقادات شدید اللحن وکلای خانه ملت و سنا همراه بود همچنان اوضاع به حالت عادی باز نگشته است.

افغانستان کشور هیاهو برای هیچ است کشوری با مردم همیشه در صحنه که زمان و مکان سکوت یا فریاد خود را نمی دانند و اغلب پس از گذشتن آب از سر مسوولان، تازه تکانی به خود می دهند یا تظاهراتی است که بی نتیجه می ماند و یا هیجانی است که فروکش می کند.

هنگام انتخابات ریاست جمهوری نیز سروصداها و قیل و قال های بسیاری براه افتاد که در نطفه خفه شد؛ در کشوری که بسیاری یگانه راه رسیدن به حق و حقوق پایمال شده را تظاهرات و فریاد برآوردن می دانستند دیگر این راه نیز به جواب قطعی و کامل نمی رسد.

در پی تظاهرات و راهپیمایی های اعتراض آمیز نامزدان بازمانده از چوکی های شوراهای ولایتی که برخی به اذعان خودشان پول کمتری بابت رشوت به کارمندان کمیسیون های انتخاباتی داده بودند و برخی دیگر نیز قومیت و قرابتی با ارگ نشینان نداشتند؛ اینک نوبت به کابل رسید.

این اقدامات به معنای واقعی کلمه در ترکیب "هیاهو برای هیچ" می گنجد. چنان که اعمالی از سر فوران خشم و هیجان و غلیان عواطف و احساسات انجام می گیرد که کوچکترین بازخورد یا نتیجه یا واکنشی در بر ندارد اما هنوز هم ادامه یافته و افکار عمومی را تهییج و مشوش می نماید.

صداهای فریاد خشم از تقلب و تخلف و تخطی های نهان و آشکار کمیسیون های انتخاباتی و نامزدهای مزدور و مفسد راه یافته به دفاتر شوراهای ولایتی و حتی ارگ نشینان کنونی، صداهایی است که بدون پاسخ در فضای آکنده از ناامنی و نگرانی از سرمای زمستان می ماند.

برهم خوردن مراسم تحلیف نمادین و فرمالیته برخی نامزدان شوراهای ولایتی، اندکی تعلل و تاخیر در مراسم تودیع و معارفه خاینان پیشین و جدید وابسته به دولت و مواردی از این دست دردی از آلام نامزدان و مردم ملکی و برخی نهادهای مدنی پیگیر، نمی کاهد بنابراین صرفا آنان را از کسب و کار و فعالیت های روزمره بازمی دارد.

در واقع، هنگامی که صدای انتقاد و اعتراض نامزدهای رده دوم تا یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در تبعات و هشدارهای پی در پی نسبت به نتایج مهندسی شده با وجود سرشناسی و ثروت و قدرت تیم های انتخاباتی به جایی نرسید؛ بدور از منطق است که نامزدان ظاهرا بازنده انتظار معجزه داشته باشند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان در هیچ انتخابات هیچ "بازنده" و "برنده" وچود ندارد!!!! چرا وجود ندارد؟ جواب آنست که " وجود ندارد که ندارد!!!!!" ما کشور نوآور هستیم!!!! خصوصیت دیگر ما اینست که در اکثریت قاطع "کارهای بد" دنیا اول نمره اول نمره ها هستیم!!!!! ما کشوری هستیم که مشروطه را به افتضاح مبدل کردیم!!! ما کشوری هستیم که دهه دموکراسی زمان ظاهرشاه را از بس دشنام دادن به فاجعه مبدل کردیم!!!!!!! ما مشوری هستیم که سوسیالیسم را به مسخره گی مبدل کردیم!!!! ماکشوری هستیم که اولین بار در تاریخ انتخابات چنان "ابتکاری" ؟؟!! کردیم که تا ابد در سینه تاریخ بشریت و تاریخ انتخابات ماندگار باقی خواهد ماند!!! آخر ما در تاریخ بشریت و در تاریخ انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری ای داشتیم که بر اساس آن نه " برنده" و نه "بازنده" وجود داشت!!!!! یعنی که " فلیلی فس!!!!!!" بدینگونه ما "پروسه" !! "انتخابات" را به عالیترین مرحله "تکامل" ان رسانیدیم و آنرا چنان به "لای" و "لجن" کشیدیم که غرب آنرا هیچگاه دوباره نخواهد شناخت!!!!!! ما کشوری هستیم که بر "تابوت" "دموکراسی و انتخابات "؟؟!! چنان میخهای فولادین "چکیدیم" که لا اقل در کشور ما دیگر کسی "هوس" آنرا نخواهد کرد!!! پس زنده جاوید باد خود ما!!!
کاکا مونجانی

>>>   اگرنتیجه انتخابات به دلخواه مقامات انجامدازحمایت مردم چه انتظاری داشته باشند؟
بیطرف

>>>   کلش از دست کل مرجان است. حالا هرکس از کل مرجان میگیرد

>>>   گل مرجان با بازی کودکانه ای که از خود نشان داد بهانه را برای بازنده های انتخاباتی فراهم ساخت . حالا هرکسی که در انتخابات بازنده باشد و از مردم رای نیاورد همه را مقصر مداند غیر از خودش . گلمرجان خیلی خوب بود تا اصلاحات انتخاباتی را پیش از انتخابات انجام مداد نه اینکه بعد از انتخابات خوب که دید موقعیتش به زور بی ثبات کردن کشور تثبیت شده اقدام به اصلاحات مکند. تا هنوزهم از اصلاحات خبری نست و ما منتظریم تا ببینیم عبدلله چه وقت قرار است کار خود را شروع کند. کاملا مشخص است که این گونه اعتراضات هدفمند صورت میگیرد تا اقدام عبدلله را مشروع نشان بدهد.

>>>   وقتی فردی دههاموتربرای کمپین بدهدواگربرنده هم شود تمام معاش 25000افغانی 2و3موترنشود وببازدچه می کند.این کمیسیون به معنای واقعی فاسد بوده واعتراضات مدنی علیه کمیسیون باید شود.
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   نامزدان بازنده باید با نامزدان برنده چوکی های شورای ولایتی را مساویانه تقسیم کنند ویک شورای ولایتی بنام شورای ولایتی وحدت ملی تشکیل دهند درغیران کشور به سوی بحران خواهد رفت
سخنګوی رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی

>>>   درکشور ما درانتخابات هرګز برنده وبازنده وجود ندارد برنده خو برنده است ولی بازنده هم برنده است که مثال عمده ان رئیس اجرایی حکومت است عوض اینکه این ادم حالا باید کوچه های کارته پروان را خیز و ګام میکرد درتعمیر مرمرین نشسته سرپرست های وزارت خانه ها را اخطار میدهد
عضواسبق تیم اختلافات و خمګرایی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است