اطرافیان رییس جمهور، جاسوسان پاکستان
جنایتکاران در ارگ ریاست جمهوری نشسته اند و به رییس جمهور مشوره می دهند. افرادی هم که در این سفر همراه رییس جمهور بودند، جزو همین جنایتکاران هستند، قسم می خورند که دستهایشان به خون آغشته نیست اما قلم هایشان به خون آغشته است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۰    ۱۳۹۳/۸/۲۷ کد خبر: 83784 منبع: پرینت

باقی سمندر فعال مدنی در خصوص سفر رییس جمهور به پاکستان و عدم استقبال شخص رییس جمهور پاکستان و یا صدر اعظم وی از ایشان گفت: این توهین و تحقیر مردم افغانستان است. اطراف اشرف غنی پر است از افراد وابسته ای به پاکستان که این برنامه را چیدند. بعد از بازگشت از این سفر آنها باید مجازات شوند.

وی گفت: مولانا فضل الرحمان دستش به خون آلوده است. کارخانه ی طالبسازی و انتحارگر دارد. هموطنان ما را می برند و مغزشویی می کنند و بر می گردانند. افرادی که در ارگ هستند و در این سفر همراه رییس جمهور بودند، جزو همین جنایتکاران هستند، قسم می خورند که دستهایشان به خون آغشته نیست اما قلم هایشان به خون آغشته است. مولانا جلال الدین بلخی می گوید: «اگر قلم به دست غدار بود،منصور به سر دار بود.» جنایتکاران در ارگ ریاست جمهوری نشسته اند و به رییس جمهور مشاوره می دهند.

سمندر اظهار داشت: پاکستان در افغانستان مداخله کرده ، مداخله می کند و خواهد کرد. کسانی که همراه رییس جمهور به این کشور رفتند، دست پروده های ISI پاکستان هستند. همان کسانی که رییس جمهور را وادار کردند که ابتدا به دیدار فضل الرحمان برود. همان کسانی که کوشش می کنند افغانستان فقط با پاکستان رابطه داشته باشد. افغانستان هنوز جزو استراتژی پاکستان است. رابطه ی تجارتی و اقتصادی افغانستان با پاکستان و دنیا باید برابر باشد. بده و بستان ها نیز باید برابر باشد. پاکستان در طول تاریخ در این بده و بستانها صادق نبوده است. این کشور تا به حال از ما پول گرفته و برای ما زهر فرستاده است، قاتل و جنایتکار فرستاده است.

وی در ادامه افزود: ما تولیدکننده ی کشمش، بادام، جلغوزه، زیره، پسته و... هستیم. این مواد را به پاکستان می فرستیم که این کشور آن را به هند نیز می فرستند. مسیری از پاکستان به هند داشتیم که پاکستان آن را به روی ما بسته است. لاجورد افغانستان به شکل غیرقانونی استخراج می شود، به پاکستان قاچاق می شود و به آلمان می رود. پنبه ی ما نیز غیر قانونی به پاکستان قاچاق می شود. این قاچاقها به ضرر اقتصاد کشور ماست و آن را فلج می کند. رییس جمهور باید این موضوعات را بررسی جدی تری کند.

به باور این فعال مدنی، افرادی که در ارگ هستند، کارخانه ها نساجی ما را به نفع پاکستان مصادره کردند و این صنایع را با خاک یکسان کردند. این افراد باید بیرون رانده شوند. وزیر دفاع، داخله و امنیت افغانستان می گویند: که پاکستان باعث شورشها در افغانستان می شود. این جمله را سالهاست که می گویند.

محترم سمندر عنوان کرد: مردم باید آنقدر اعتراض کنند که رییس جمهور این افراد را از اطراف خود دور کند. بعد از دیدار رییس جمهور ISI پاکستان حتماً جشن می گیرد که هنوز در ارگ ریاست جمهوری افغانستان جاسوسانی دارد که برایش کار می کنند.

وی در پایان گفت: پاکستانی ها ادامه دهنده ی سیاست انگلیس در افغانستان هستند. به همین دلیل آمریکایی ها در افغانستان با انگلیس طرف هستند. مردم افغانستان هشیارند و کشوری مستقل را می خواهند و آزادی را دوست دارند. امیدوار هستم در 5 سال آینده روابط اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک ما با پاکستان از ریشه تغییر کند. تمام روابط بر مبنای برابری و منافع ملی استوار شود. افراد خاین هم کنار بروند و کار به کسانی که صلاحیت دارند سپرده شود. کشور با تمام دنیا روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد.

کد(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همین اقای سمندر کی بوده شما اولا باید تذکره نامبرده رامیدیدین که ایاتابیعت افغانی داردیاکدام براشوتی هست هرکس که غرلاف عدم تطبیق قانون میزند خودش قانون زیربا میکند هرکس که غرلاف سیاست میزند خودش جاسوس میبادشد کسی جاسوسوسان رامیشناسد که خودش درشغل جاسوسی بلدیت داشته باشد وجاسوس باشد خدامیداند که سمندری جوساس کدام دولت میباشد یااینکه سمندری هم میخواست که همرای غنی درسفر باکستان برود ولی او رانمانده حالا کمی عقده مند شده است اگر اینگونه نباشد بس حرفهای فوق الذکر من درمورد سمندری صدق میکند
(بهرام قل)

>>>   آقای بهرام کل،
عکس آقای وردگ در زیر پای ملا فضل بهترین ثبوت جاسوس ها میباشد. کمی بیدار شوید.
کارته وال

>>>   به تایید اقای باقی سمندری باید اذهان کرد اگر در فلمی که از طریق تلویزیون طلوع نشر وپخش شد دقت شود فاروق وردک این جاسوس معلم الحال پاکستان با نماینده خاص استخبارات ای اس ای مولانا فضل الرحمان پاکستانی چقدر رابطه نزدیک دارند که فاروق وردک در یک منطقه خاص با نماینده ای اس ای ملاقات خصوص را انجام داده وهردو ازین ملاقات شان خشنود بنظر میرسیدند به همین ترتیب دیگر جاسوسان ای اس ای در دور بر ریس جمهور حلقه زده ومرام شوم پاکستان را عملی میکنند تا زمانیکه ریس جمهور در معاصره جاسوسان پاکستانی ها مانند فاروق وردک وامثال ان قرار داشته کشور ما به مشکلات دست وپینجه خواهد بود محترم استاد سیاف بحضور داشت ریس جمهور واضحاًبیان کرد که معاش جاسوسان ماهوار بخانه های شان توزیع میشود وانتحاری را همین اشخاص از میدان وردک وخاکجبار در داخل شهر انتقال میدهند گپ استاد سیاف دروغ هم نیست ولی ریس صاحب جمهور انرا پس گوش کرده وملت هرروز توسط انتحاری ها بخاک وخون کشیده میشوند وریس جمهور ما نظاره میکند وجاسوسان را از دور وبرخود دورنکرده ومورد مجازات قراداده نده اند .

>>>   تو خودت اقاي بهرام قل شايدپراشوتي باشي وگرنه آقاي سمندر را ميشناختي من با اقاي سمندر كدام رابطه ندارم اما ميدانم يك افغان وطن دوست هستند راست ميگويند امروز پاكستان سياست انگليس را نه تنها در افغانستان بلكه در منطقه دنبال ميكند وحتي امريكا را دچارسردرگمي ساخته وبا هم طرف شده اندا
احمدازكابل

>>>   متوجه بهرام قل.
معقوله را شنیده ایی که کفته اند دزد بالای خود پر دارد.
طوطی وار خود را معرفی کردی.
آقای سمندر واقعیت را بیان داشته است.
وطندوست

>>>   دو مهرۀ این اشخاص خاین به وطن یکی عمر زاخیلوال و دیگری
حنیف اتمر است . حنیف اتمر در زمان حکومت داری کمونست ها هم
به پاکستان کار مـــیکرد.
زاخیلوال ادعا می کند که اقتصاد افغانستان را نجات داده شرم و ننگ
ندارد خزانه کشور را به مضیقه دچار کرد . معاش مامورین قسمآ سه
و چار ماه است اجرا نه شده . تازه ترین اخطار اعتصاب به خاطر معاش
عادی پرسونل شفاخانه نور لکه ننگ است به زاخیلوال و اشف غنی
زاخیلوال باید در مورد پول هایکه در کمپاین اشرف غنی مصرف کرده
و قبل ازان پول کابل بانک را به کرزئ مصرف کرد محاکمه شود.
دست زاخیل وال باید از کار اولآ گرفته شود و بعد ذریعۀ هیئت با
صلاحیت تحقیق گردد . چرا اجرراآت سوء و خیانت های آن با کمک که
از پول بیت المال در دو کمپاین دو دوره نموده نادبده باقی میماند
اشرف غنی با حمایت از زاحیلوال متهم شمرده می شود
محی الدین محرابی کابل

>>>   گرچه از یک رئیس جمهور که به خواست امریکا بالای مردم افغانستان تحمیل شده وخودش هم مریض وعصبانی وباتقلب گسترده وخانم اسرائیلی خود به این پست تکیه زده ؛ نباید انتظار معجزه راداشت ـ با آنهم با تاُئید حرف های محترم آقای سمندر وباذکر مکررتصفیهٔ جاسوسان پاکستانی ارگ نشین که سبب بدبختی کشور گردیده اند مثل ملا کریم خرم و ملا فاروق وردک ، رابطهٔ بسیار نزدیک باپاکستان را به نفع کشور نمیدانم۰
منیراحمد سراجی

>>>   فاروق وردك يكى از جواسيس است
گل خان ازگرديز

>>>   زنده باد اقای سمندری اقای سمندری نوسینده ویک افغان وطندوست میبا شد وحقیقت را گفت فاروق وردک هیچ نبود دستان وپای های کرنیل ملا فضل الرحمن را بوسه کند واشرف غنی انقدر خودرا جلو دال خورهای پاکستانی ودشمنان ملت ما خم وپیچ کرد که من خجالت کشیدم ...ازین اشرف غنی همان بابه کرزی بهتر بود ....اینجنر احمد

>>>   سمندر را تایید و تکذیب نمی کنم لکن این فعال قانون دان باید بداندکه هر ادعایی را با ثبوت بگوید. تمامی اعضای دولت محترم و آبرودار و کوششگر و خادم ملت هستند مادامی که کمکاری و خیانت آشکار از آنها ندیدیم.البته باید پارلمان بعنوان نماینده ماوچشمان تیزبین به کارآنهانظارت کند.غیرازوظایف مهم دیگری که دارد.
نواندیشان بلخ.سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی

>>>   اقای کارته وال
جناب وردګ اول این کار رانکرده است اګرکرده باشد کدام ثبوت اګرداشته باشید بفرماید اګردستهای مولانافضل رحمن راماچ کرده باشد یک توجه برای شان وجود دارد که یک مسلمان است ویک مولوی دین هست ازاینکه هرکاره باشد مربوط به خودش میباشد داکتر اودلا اودلا ازیادت رفته به جان کری میګفت که تویګانه امید زنده ګی من هستی به مراتب ازامریکا توسط عبدالله خواسته شده ودرمنازعات انتخاباتی دامن جان ګری رامحکم ګرفته بود وازاسلام ومجاهدین که خوده ازجمله شان معرفی میکند دست بردارشده حالاشما خودت تان فکرکن که یک کلک به دیګران میګیری چهارکلک بطرف خودت مواجه میشود
(بهرام قل)

>>>   البته خود احمدزی پاکستانی است و باید حامیان پاکستانی اطرافش را بگیرند. کرزی هم همین طور بود. اینها خام پای داودخان و نجیب و حتی تره کی و ببرک نمی شوند.

>>>   باید با پاکستان خط دیورند رافیصله کنم وسیم خاردارکشیده شود مرز. وهردوطرف خط مین فرش شود. وهرکس وناکس گپ مفت درباره افغانستان نزند خصوصا ملای چتل چتلستان.
رییس جمهورسال 1399

>>>   آقای بهرام قل ! اول موضوع را تحلیل کنید و بعد قل قل کنید . باید در این عصر اندکی هم واقعیت ها گفته شود . آقای اتمر در زمان که وزیر معارف بود 80 نفر مدیران مکاتب را که فاشیست نبودند بر طرف شان کرد . آقای وردک وردکی ها را مقرر کرد و نیز دست های مولانا را ماچ کرد و آقای زاخیلوال پول بیت المال را صفر نشان داد که انها همه مشاورین ناکارای آقای ریس جمهور میباشند و تابکی این کشور در دود و آتش بسوزد و آقای غنی دست آوردی روشن از پاکستان با خود نیاورد و به جز توهین شد و جهد در مقابلش اعلان شد و کدام عکس العمل داده نشد و روش بادران قبلی شان تکرار شد و مشکل خط دیورند مطرح نشد . وای وای وای بر حال شان ...... و سلام
(سیفی )

>>>   بـــه بــهــــرام گــــل !
اگــــر وجدانت را قاضی بگیری آیا در تلویزیون ها ندیدی که فاروق وردک دست های مولانای بی ایمان پاکستانی را می بوسید؟؟؟؟؟؟
این نوکری ومزدوری نیست ؟ آیا مولانای پاکستانی شرابل نمیخورد؟ بینام اسلام تجارت نمیکند در طول سی سال کشتار ها وویرانی های افغانستان سهیم نیست؟؟ پس چرا فاروق وردک چاهای اورا می بوسد آیا راه جنت ودوزخ در دست پاکستانی هاست؟؟

>>>   بهرام قل هستی یا بهرام گل به خاطر هویت جناب سمندرصاحب یکبارنزدشان مراجه نموده اطمینان حاصل نموده وخجالت بکشید.
ظاهرازکارته پروان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است