ترکیه از پذیرش محصلان در لیلیه ها معذرت خواست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۳/۸/۲۶ کد خبر: 83690 منبع: پرینت

در جلسه کمیسیون امور دینی، فرهنگی، معارف و تحصیلات عالی به ریاست حمیرا ایوبی معاون کمیسیون، نخست عریضه تعداد 500 محصل واجد شرایط 34 ولایت کشور که به بورس به مصرف دولت افغانستان به کشور ترکیه معرفی گردیده اند ولی تا کنون جهت ادامه تحصیل اعزام نشده اند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون به محصلان گفت: قبلا در این زمینه با مسوولان وزارت تحصیلات عالی بحث صورت گرفت و آن وزارت گفته است که کشور ترکیه از پذیرش محصلان در لیلیه ها معذرت خواسته است زیرا 60% کار لیلیه های کشور ترکیه زیر ترمیم قرار دارد.

اعضای کمیسیون، مشکلات کشور ترکیه در رابطه به عدم پذیرش محصلان در لیلیه آن کشور را واضح نمود و افزود: جهت حل این مشکل قبلا هیات وزارت تحصیلات عالی به کشور ترکیه اعزام گردیده بود.

در جلسه، از نامزدان بورس تحصیلی کشور ترکیه خواسته شد تا نتیجه نهایی و حل مشکلات موجود، به درس های خویش ادامه دهند و در صورت قبول شدن شان در لیلیه دولتی کشور ترکیه، موضوع به اسرع وقت از سوی وزارت تحصیلات عالی به سمع محصلان رسانده خواهد شد.

همچنین اعضای کمیسیون از وزارت تحصیلات عالی خواستند تا محصلان واجد شرایط بورسیه های دولتی را که به خاطر طی مراحل اسناد تحصیلی شان مصروف بودند و برای ادامه دروس شان رسیدگی نتوانسته اند و غیرحاضر شده اند، در قسمت حاضری شان همکاری نماید. در همین حال، محصلان از عدم رسیدگی به دروس شان ابراز نگرانی نمود و گفت: نمی توانند نمرات کادری را در امتحان ها اخذ نمایند.

در جلسه پس از بحث و تبادل نظرها، تصمیم گرفته شد تا غرض وضاحت هرچه بیشتر، سرپرست وزارت تحصیلات عالی، معاون امور محصلان و رییس روابط خارجه آن وزارت در جلسه روز سه شنبه 27 عقرب سال روان کمیسیون اشتراک نموده، به سوالات وکلا پاسخ ارایه کنند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درترکیه این امکان وجودنداردبدلیلی که ذکرشد درایران هم باوجوددریافت شهریه وپذیرش نکردن دردوره روزانه حتی درصورت قبولی درکانکوربرای پناهندگان ساکن آنهاتبعیض دیگری هم نمودندکه هیچ گونه خدمات قرضه ازکمک شهریه وبهداشتی وبیمه و...تاازدواج دردانشگاههادانشجویان خارجی رامحروم وتبعیض آشکارنمودند.
درضمن برای پناهندگان تحصیل دردانشگاه به شرط ابطال کارت پناهندگی وبازگشت به وطن پس ازدوره تحصیل اجازه داده می شود یعنی هم هزینه بگیر وامکانات نده...
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است