از شورای ولایتی هرات باخبر شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۱    ۱۳۹۳/۸/۲۴ کد خبر: 83482 منبع: پرینت

در پی نشر لیست نهای اعضای شورای ولایتی هرات، یک تعداد از نمایندگان که در لیست ابتدایی بوده اند اما در لیست نهایی جای شان را افراد نو گرفته اعتراض کرده و اعضای کمیسیون انتخابات را به فساد گسترده متهم می کنند.
این افراد با تظاهرات و برپایی خیمه ها در مقابل ساختمان دفتر کاری والی و صحن شورای ولایتی هرات خواهان داده خواهی شدند.

یک تعداد از این نامزدان معترض در نشست های جداگانه ادعا می کنند که :
1:عبدالرحیم صالحی با پادرمیانی عبدالهادی مشرقی وال رییس فعلی بندر تورغندی که رابطه بسیار نزدیک با اعضای کمسیون انتخابات دارد در بدل 45 هزار دالر در شورا راه یافته است.

2: عبدالرحمان مرادی شخصا 35 هزار دالر را به بچه رییس کمیسیون انتخابات آقای نورستانی در سفر به هرات تحویل و ضمانت کامیابی بدست گرفته است.

3: جاوید رووف نه تنها در این دور بل در دور اول نیز در بدل 50 هزار دالر توسط یک تعداد سناتوران به شورا داخل شده است.

4: سردار بهادری به وسیله آقای بهادری که نمایند مردم هرات در پارلمان است و همچنان عضو ارشد کمپاینر های اشرف غنی بود کامیاب شده است.

5: خانم جهانتاب طاهری توسط رییس معارف و داکتر اسپنتا

6: عفیف جمشیدی و عبدالرسول جمشیدی هر کدام با مبلغ 40 هزار دالر و پادرمیانی آقای عبدالهادی جمشیدی نماینده مردم هرات در پارلمان کامیاب شده اند.

حالا قضاوت به دست شما!
از این افراد چه انتظار باید در راه خدمتگذاری داشته باشیم؟
25 هزار افغانی معاش ماهانه هر نماینده در شورا می باشد این همه مصرف آیا منظور خدمت است یا خیانت؟

در یک گزارش محرمانه دیگری آمده است که بصیر احمد طاهری سرپرست ریاست معارف هرات پیش از برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی مدیران، سرمعلمین و آموزگاران مکاتب را تهدید نموده بود که در صورت رای نیاوردن (توریالی طاهری) و خانم (جهانتاب طاهری) از وظایف شان با روش های خاص برکنار خواهند شد، اما در صورت کامیابی ماما و عمه اش در انتخابات شورای ولایتی هرات به آموزگاران که در روز انتخابات در سایت های رای دهی موظف بودند یک ماه معاش بخششی داده خواهد شد و پس از ارزیابی های مقدماتی و بررسی حساب های بانکی بعضی از آموزگاران ثابت شده است که در حساب های بانکی شان یک ماه معاش بخششی اضافه شده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شخص مشرقیوال یک آدم چاپلوس و پول پرست است که از چشم این آدم می آید، این شخص در هرات چوب فروشی داشت با آمدن آقای نورستانی به عنوان والی هرات، این شخص شورای تشکیل داد بنام شورای مردمان مشرقی در هرات، بعدا به نزد آقای نورستانی رفت و بعدا چند وقت خود را ریس افسیتر هرات ساخت، بعدا به اسلام قلعه تعیین شد، در زمان آقای وحیدی والی کنونی هرات رفت و خود را ریس بندر تورغندی ساخت و پسرش را مسوول افسیتر هرات که بعدا کارمندان اعتراض کردند و پسر اقای مشرقیوال را کشیدند.خوب از یک آدم با چنین شخصیت بعید نیست که پول گرفته باشد.
شهروند هرات،

>>>   عجب شورایی! مگرکسیکه بزورپول شامل شوراشودحمایت ملت درکجا ؟بدون حمایه ملت حتی سواستفاده آسان نیست چون دولت درجهت اهداف خوداستاده خواهدکردنه دردزدی فردی اگردولت این سوداگران سیاسی را مانند سابق به دزدی گمارددولت چگونه اداره خواهدشد؟ این خیانت ریشه کن خوددولت نیزاست اماملت میتواندطالب و دولت به دلخواه خودهریکی راانتخاب کند.
قره

>>>   جاوید روف
افسوس به حال مردم هرات که چنین شخصیت های تهی خالی به سنا معرفی ونماینده گی از شما می کند

>>>   این ګپ ها همه دروغ و توطیه است.
سلیم از هرات

>>>   عبدالرحیم صالحی زمانی رئیس پارک صنعتی هرات بود که بیشتر زمین های پارک صنعتی را به چندین نفر قباله توزیع نموده ودر بدل توزیع هر نمره بین ده الی 15 هزار دالر پول حق التوزیع جیبی می گرفت ، وقبل از شهرک صنعتی مدیر بندر اسلام قلعه بود روزانه دها هزار دالر را از راه های غیر قانونی بدست می آورد اما
امروز نماینده مردم هرات شده آنهم به زور پول نه رای ...؟

>>>   ببخشید برادر و خاله اش میشود و تماتم گفته های شما حقیقت دارد ولی در باره جاوید رووف کاملا غلط است چرا که او لیاقت دارد و هیچ وقت بزور پول به جای نمیرسد .
ارزو

>>>   در شورای ولایتی هرات یک تعداد محدود به رای خود کامیاب شدند بقیه همه رشوتی اند وبرای اخذ رشوه امدن وبس

>>>   جاوید روف
هههه مشکل این است شما دوستان اطلاعات کامل ندارید در مورد شان اگر می داشتید این حرف را نمی زدید.
قبول داشته باشید در دوره قبل همین جاوید روف با پادرمیانی فیض زاده رئیس قبلی شورا به شورا داخل شد بعد سنا ودر این دوره هم به تقلب وتطمیع کارمندان کمیسون جای خوشی است که خودش نزد وجدان خود شاید شرمنده باشد که به آرای مردم را به بازی گرفته ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است