روایتی متفاوت از ضرار احمد مقبل عثمانی وزیر خارجه فعلی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۳/۸/۲۴ کد خبر: 83481 منبع: پرینت

ضرار مقبل پسر عثمان از خواجه سیاران ولایت پروان بوده خودش برادرش که وکیل است و پدرش ... معلوم الحال هستند و بودند.

من در اوقاف کابل کار می کردم و از بعضی ولایات حاجی کم بود و سهمیه ان ولایات بسیار بدینگونه سهمیه های مستردی به اوقاف دوباره مواصلت نمود و مجلس اوقاف فیصله نمود تا سهمیه های مستردی به وکلای شورا داده شود تا انها این سهمیه ها را خدایی و مجانی بمردم مستحق تسلیم نمایند.

عثمان وکیل پدر ضرار این سهمیه ها را ازنزد من تسلیم شد در بدل هفت تا هشت هزار رشوه بمردم داد و من که مدیر تحریرات در انزمان بودم بحضور شاهدان از او استفسار نموده چرا در راه خدا خیانت نموده و رشوه ستانی نموده است ولی این مساله دیر شده بود و او به اساس ... وکیل پروان شد کما کانه پسرش که اکنون وکیل است بهمین منوال و پسر بی ... ضرار اول والی پروان و تا بالاخره وزیر خارجه شد.

نا گفته نباید گذاشت که حامد کرزی در اولین روزهای زمامداری اش گفته بود وزرا از مردم مردم دار و معاونان کار را به پیش می بردند که با این حماقت و جهالت کرزی بیسوادان و بدماشان مانند ضرار و والی مزار دمار از روزگار مردم بیچاره بر اوردند و کشور را رسوا و بد بدنام در سطح کشور و بین الملل نمودند.

ضرار هیچ انگلیسی نمی داند و از اداب معاشرت سیاسی قطعا اطلاعی ندارد و نزاکت های دیپلوماسی را اصلا نمی فهمد ولی در پروان خانواده اش هرگونه تجاوز را بمردم روا داشته اند و پسر کاکایش در چوک چهاریکار ادم را به موتر زد و مامور ترافیک پرسید که چرا؟ بمرگ و در ملاء عام ترافیک را کوبید و نفر مجروح را توبیخ نمود که چرا در پیش موترش خود را برابر کرده است.

دوسیه زمان وزارت داخله اش نزد من است امید وارم تاروزی انهمه غصب مال و جان مردم برملا شود که اکنون از حوصله این نوشته بیرون است و اکنون او به رپییس جمهور اخطارداده است که من هیچ نوع رابطه به رییس جمهور ندارم ولی امد گپ بود و گفتم.

شیر احمد شمالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلی جناب درین خو هیچ شکی نیست که مقبل یک انسان بی سواد است مگر نمی دانم چرا همیشه مطرح است این راز وسر صرف نزد کرزی است.
من در مورد چند نفر که هیچ دلیل بر مطرح شدن آنها برای پست های مهم ندارم آنها عباردت اند از:
1- ضرار مقبل
2- جماهیر انوری وزیر مهاجرین
3- داکتر مشاهد
4- گل آغا شیرزی
5- وآمثالهم
جواب اینرا جناب کرزی بدهد آیا قحط الرجال است؟!
خداوند ج حتما ان شا ء الله پرسان میکند
ناصح

>>>   صدنفرین میفرستیم به این وزیر خارجه تجارت پیشه که داد وبیداد از جهاد ، اسلام و عدالت میزند
افشاری

>>>   نویسنده محترم من به شاید به اندازه شما از خانواده عثمانی اطلاع نداشه باشم، ولی این ره که گفتی آقای مثبل هیچ انگلیسی نمی فهمه، کاملاً اشتباه است. شاید آقای مقبل تحصیلات عالی نداشته باشد و اگر کدام سند همراه دارد، شاید ساخته گی باشد ولی تا جای که بنده اطلاع دارم، ایشان خیلی خوب انگلیسی حرف میزنه و اگر در با ایشان انگلیسی صحبت کنی، احساس می کنی، ایشان در انگلیس تولد و بزرگ شده است. ایشان اگر در همه چیز ناتوان باشد ولی در زبان انگلیسی خیلی توانان است. وسلام
((( بی طرف پروانی)))

>>>   ضرار مقبل يضرار مقبل يك بيسواد وبي أدب است در زمان طالبان احمد شاه مسعود او را أشبزباشي تعين نموده بود تا براي مهاجرين غذا تهيه كند ضرار ازحق همان مهاجرين هم دزدي ميكرد تا اينكه مسعود شخصي ديكري را بعوض اش تعين كرد ، در زمان مجاهدين سكرتردوم سفارت در تهران و زمان كرزي والي بعدا معين بعدا وزير شد ، قرار اعتراف خودش در انتخابات دومليون و٥٠٠ هزار دالر را كه ازرشوت هاي وزارت داخله وولايت بروان كسب كرده بود بنفع كرزي مصرف كرده است موصوف دركار وبار هيروين نيز به همكاري خواجه نبي دست داشته ومال فراوان بدست أورده است ، ضرار جايداد هاي زيادي دركابل وجهاريكار دارد بنا به اعتراف خودش نصف حويلي يك خانواده خيلي عاجز و غريب را كه درشيربور موقعيت دارد به زور وأخطار غصب نموده كه انها از ترس مهر سكوت بر لب زده اند ، خلاصه اينكه در زمان جهاد وظيفه ضرار جاسوسي وجنك انداختن حزب إسلامي وجعيت بود كه يكبار او توسط قومندان نيازي شهيد دستكير و مورد لت وكوب قرار كرفت ودر اخير باعذرخواهي موسفيدان رهاشد ، اين شخص نه سواد دارد نه ادب نه دين ليكن مال دارد وطالع!!!
كوهدامني

>>>   جناب بيطرف ! به انكليسي صحبت كردن شخص بجايي نميرساند ، مشكل اين است كه اين ضرار خان خط دري را به مشكل ميخواند و وقتيكه همرايش مقابل ميشوي ميداني كه اين شخص به جه اندازه بيسواد بوده و از رعايت اداب اجتماعي فاصله دارد در وقت حرف زدن أب دهنش به هر طرف خيز و جست ميكند، خداوند ج ملت را از اين مصيب نجات دهد .
ميوند

>>>   محترم كوهدامني راست ميكويد ضرار مقبل تقريبا نيم حويلي همسايه ما را كه يك فأميل خوب وعاجز هستند به زور وتهديد كرفته ودر دو باب حويلي شخصي خويش كه در منطقه شير بور در نزديكي جهارا هي شهيد شهر نو موقعيت دارد ملحق كرده است . خداوند اين مضر احمد مقبل را ..كرفتار كند .
عبدالتواب

>>>   از این نوع لت های سلطان محمود در کابینه سلطان کرزی کم نبود و حالا هم خدا برای شان داده و راج میکنند میگویند که باد شد و باران شد خدا مراد خوشه چین را داد فکر نکنم حکومت به اصطلاح وحدت ملی یا بهتر بگویم وحدت جبری تا آخیر دوره کاری خود روی تشکیل یک کابینه دلخواه برای هردو جناح به توافق برسند بنا" وزیران بی کفایت دوران سلطنت سلطان کرزی کما کان به خوش گزارنی و عیش و نوش شان ادامه خواهند داد

>>>   حاجی لطف الرحمن پنجشیری بس کن دیگر ورنه سند تحصیلی جعلی ات را در سایت ها می اندازم.
خود را اصلاح کن و اگر نه فهیم کوهدامنی مانند گذشته با سیای حق ان را میدهد
قره باغی

>>>   هه ههههه حاجی لطف الرحمن استین بر زده که عثمانی را هم مانند سپنتا بد نام بسازد.
مه میگم حق عثمانی است که بیاب شود چرا که نه سواد دارد و نه اخلاق.
کتوازی

>>>   من این لطف الرحمن را از قبل میشناسم خیلی .... ماجراجو و دسیسه باز است در پشاور به دستور فراهی صاحب توسط دریور فراهی چنان لت و کوب شد که یک هفته در شفاخانه بود و جزایی ختم وظیفه شد
کلک راستگو

>>>   سواد ادب و اخلاق حاجی لطف الرحمن به همه معلوم است مه میگم که حیف نکتایی و دریشی و وزارت خارجه به این بیسواد
جالبترش اینست که فیس بوک خود چیزهای نوشته میکنه که شنکر مدیریت آرشیف بالایش میخنده و میگه که باز فشنگ زد
صافی

>>>   يكي از لاف ها و فشنگ هاي حاجي لطف الرحمن اشغال ارگ بود اما حالا مانند موش غار ميپاله و دست به دامن يازنه خود عطاالرحمن سليم شده كه از منفكي اش جلوگيري كندعطاالرحمن سليم زماني كه معين وزارت حج بود صد ها هزاره دالر را حيف و ميل كرد و به مدتي زنداني شد.
خواصي

>>>   حاجي لطف الرحمن فشنگزن
نام جديدت مبارك صد دفه گفتم كه لاف هايت را كم كرده و انجنير ضرار را ارام بمان كه خود را بي ابرو ميسازي مانند پشاور...نوشته هاي فيس بوكت واقعا خيلي... كمي حيا كن تا چند سال پيش در گولاي سينما نانوايي داشتي و مكتب را تا صنف شش خواندي از بركت يازنه ات مولوي عطا الرحمن حالا كارمند وزارت خارجه هستي
حكيمي

>>>   اين كثافت كاري ها را تعدادي از پشتون هاي متعصب براي بدنام سازي وزير تاجيك ميكنند
اما نام از پنجشيري ها كه عزت و استقلال اين وطن را حفظ كردند و نگذاشتند ناموس اين وطن بي عزت شود بد است
حالا وقتش رسيده تا تعدادي شانرا معرفي ميكنم
سپين غر انستيتوت
فضل كتوازي استراليا
حكيم عطارد واشنگتن
احمدزي لندن
فقير صافي
اسيلا وردك نيويارك
ولسمل
ملالي شينواري
فهيم كشاف جده
بريا مسكو
ستار حقبين
وفا مل دهلي
رشتين امارات
خوشيوال دبي
ابراهيم خيل دوشنبه
حدران كوريا
همدرد
خاتول وردك
و ديگران ...... شما تكميلش كنيد
اف ض ل ي

>>>   تا وقتي كه پنچرمين ها در وزارت خارجه باشند اين وزارت روي خوبي را نمي بينه
وردك

>>>   ايا ميدانيد كه چهل فيصد وزارت خارجه و سفارت خانه ها پشتون.
چهل فيصد ديگر پنجشيري
و متباقي بيست فيصد از مليت هاي تاجيك هزاره و ازبيك هستند
پشتون و پنجشيري در وزارت اكثريت هستند
در هر سفارت و قونسلگري پشتون و پنجشيري حضور دارد
بينا از جاغوري

>>>   برادران عزیز همین ملا عمر کی است تا صنف چند مکتب خوانده وچرا تاهنوز حاضر نشده تا یک حرف بزند ؟ رییس جمهور فعلی ما جناب داکتر صاحب اشرفغنی که خودرا متفکر جهان میداند وبیست دپلوم جعلی را قطار کرده تاهنوز قرآن اولین کتاب ما مسلمان هارا خوانده نمیتواند بیاایید کمی فکر کنیم اگر رییس جمهور مکتب خوانده باشد خو درمکاتب افغانستان ما مضمونی بنام قرآن حدیث عقاید و... میخواندیم پس چگونه داکتر صاحب اشرفغنی درمکتب کامیاب شده درصورتی که تاهنوز قرآن را خوانده نمیتواند ؟ تمام افغان هاییکه مکتب خوانده اند قرآن را میتوانند تلاوت کنند وبخوانند چرا رییس جمهور ما وخوانواده اش (اولاد هایش ) نمیتوانند قرآن را بخوانند آیا مکتب را هم به تقلب وجعل خوانده ؟ وزارت معارف افغانستان وظیفه دارد که ازرییس جمهور امتحان قرآن شریف را بگیرد درصورتی که قرآن را خوانده نتوانست تمام دپلوم هایش باطل است وهمه جعلی است وبه تقلب مکتب را خوانده ؟
چرا این قدر پشت ضرار را گرفته اید ضرار حد اقل قرآن را خوانده میتواند ویک افغان است بگویید ملاعمر کیست ؟ اشرفغنی کیست وچرا تاهنوز قرآن را خوانده نمیتواند ؟ کی مرد است این سوالات را جواب بدهد ؟
استاد عطا محمد بزرگترین سیاست مدار بزرگترین سپه سالار جهاد ومقاومت بزرگترین خادم این سرزمین بیسواد خطاب میکنید مگر شخصی که تاهنوز قرآن را خوانده نمیتواند حد اقل مکتب نخوانده آنرا نابغه میگویید ملاعمری که تاهنوز کسی آنرا ندیده امیرالمومنین خطاب میکنید ؟ به لحاظ خدا کمی فکر کنید ضرار احمد هزار بار عالم تر از اشرفغنی وملاعمر است حد اقل قرآن را خوانده میتواند هدف من از حمایت ضرار احمد نیست زیرا مردم پروان از پسران کاکای ایشان (خواجه نبی و...) دلخوش ندارند مگر حقیقت را هم نباید کتمان کنیم جنرال دوستم صنف چند مکتب را خوانده اشرفغنی اگر اصلاحات میخواهد باید اصلاحات را از ارگ شروع کند واز معاون اول خود بعدا نوبت ضرار میرسد .
شما میدانید که درتمام کابینه کرزی وزیری که بهترین اداره چی درکابینه کرزی ثابت شده ضرار احمد میباشد درتمام وزارتی که کار میکرد یک نفر درمقابلش نه طوطیه کرده میتوانست نه مقابله همه وزارت را بسیار به خوبی کنترول میکرد .
اگر اینبار علیه شخصیت های مردم افغانستان توطیه ودسیه کردید ماهم یک امتحان تلویزیونی برپا میکنیم از ضرار احمد واز رییس جمهور واز معاون اول میخواهیم که منحیث یک افغان ویک مسلمان اول چند آیت قرآن را بخوانند بعدا میرویم بالای لمت ومشتق والجبر وریاضی وفزیک کیمیا .
دیگر نباید شخصیت کشی بکنیم اجازه دهید هرافغان برابر توان خود درین کشور خدمت کند. استاد ربانی که درتاریخ افغانستان یگانه رییس جمهور دانشمند وپروفیسور ما بود ترور کردند قهرمان ملی افغانستان را ترور کردند وصد ها چهره تابناک جهاد اسلام ونماد محبت وطن ودین را زیر نام طالب وتروریست به قتل رسانیدند حالا باقی مانده را شخصیت کشی میکنند . امروز شجاعت مردانگی دانش اخلاص صداقت خدمت استاد عطامحمد نور را درتاریخ افغانستان کسی ندارد اما حلقاتی هستند که این اشخاص را شخصیت کشی میکنند چند نفر...مزدوران پاکستان قلم برداشته وبرضد این بزرگان افغانستان هرچه ازدست شان آمد مینویسند اما نمیدانند که مادری دیگر به شجاعت عطا محمد نور فرزندی نخواهد آورد از شخصیت کشی قوم کشی پرهیز کنید اگر یک کلک را به طرف شخص دیگر نشانه میگیرید 4 کلک دیگر طرف خودتان نشانه میرود. کرزی اشتباهات زیاد کرد زیرا درپروان صدها پروفیسور ودانشمند وجود دارد اگر به تاریخ دانشگاه کابل نظر بیندازید بیشترین استادان دانشگاه کابل را مردم پروان تشکیل میداد مگر کرزی صاحب بخاطر پیشبرد هدف خود ضرار احمد را وزیر ساخت پس تمام مردم ولایت پروان بیسواد کم سواد نیستند بخاطر ضرار احمد شما یک قوم بزرگ تاجک ویک ولایت بزرگ افغانستان (پروان) را توهین میکنید امروز نه تنها درپروان درتمام ولایات افغانستان مردمان کم سواد هم سرمایه دارند وهم قدرت درقند هار گل آغا شیرزوی درننگر هار ظاهر قدیر درپنجشیر مارشال صاحب مرحوم و.... چرا فقط ضراراحمد را زیر ضربات قلم خود قرارداده اید اگر یاد میکنید باید از همه یاد کنید تنها ضرار احمد مقصر نیست فقط گفتم سواد ضرار ده ها مرتبه از دوستم واز رییس جمهور ما کرده بالاتر است که حد اقل منحیث یک افغان ویک مسلمان قرآن را خوانده میتواند

>>>   فقیر الله صافی سند دوکتورا از مصر ساخته به هشت هزار دالر امریکای من حاجی لطف الرحمن را می شناسم او یک مردانگی دارد در مقابل هر نوع بی قانونی در وزارت خارجه است مردانه ایستاده است من از حاجی لطف الرحمن در رابطه این ... پرسیدم وی گفت همه را صافی صاحب می نویسد من میدانم باوی چه کنم
بشیری از تشریفات

>>>   جناب وردگ تمام فکاهی جهان بالای شما میچرخد وشما مارا پنچر مین خطاب میکنید لطف نموده ملیون ها فکاهی را از نام خود دور کنید بعدا ماهم ازپنچرمینی شما وهم از کار درادارات دولتی را بس میکنیم تمام جهان بالای شما میخندد وحالاوردگ هم انسان شده که بالای دیگران میخندد ههههههه

>>>   وردک راست میگوید تا وقتي كه پنچرمين ها در وزارت خارجه باشند اين وزارت روي خوبي را نمي بينه این یک واقیعت است که پنجرمین وسقاوه هستید چرا از شغل تان منکر میشویدحالا که وزیر وقنسل شدید وتمام افغانستان را چور گردید از شغل پدری تان می شرمید

>>>   بلی ما سقاو وپنچر مین هستیم ولی کوچی و چوپان نیستیم که...از آب دادن به مجاهدان سرفراز واز هنر خود افتخار میکنیم وبا انسان ها بزرگ شده ایم نه با ... وجاهل باشیم

>>>   عزیز نورزاد مشهور به عزیز کل و چاپلوس.
بزودی افشا و رسوا مسیازمت منتظر باش
اختلاس رشوت سو استفاده و سند تخصیلی
جعلی ات را بالای میز داکتر غنی میگذارم
ملخک جستی جستی اخر بدستی
وفامل

>>>   میوند خان!
به نام دری خط نداریم، تو خودت سواد درست ندری باز اشتباه و غلطی های املایی وزیر خارجه می گیری.
شهروند..

>>>   آقای بی طرف پروانی که ادعا کرده ضرار احمد عثمانی خیلی خوب انگلیسی میفهمد کاملاً اشتباه است بخاطریکه درچین به زبان انگلیسی صحبت کرده میگفت( ما باید جنگ را نسبت به صلح ترجیح بدهیم) همین به اثبات می رساندکه خیلی خوب انگلیسی میفهمند. لطفاً در مورد کسی قضاوت نکنید.
یکی از کارمندان وزارت

>>>   يكروز قبل از سفر داكتر غني سر برست وزارت خارجه كنفرانس مطبوعاتي داشت. خيلي خجالت اور بود كه وزير خارجه افغانستان تا هنوز نميداند كه نواز شريف صدراعظم است يا رهيس جمهور. در كنفرانس اظهار نمود كه داكتر غني به دعوت رهيس جمهور باكستان نواز شريف به باكستان سفر مي نمايد. نميدانم كي بيانية او را مي نويسد كه از وزير كرده بيسواد تر است. ماموريني كه باسواد تر هستند از وزير بيسواد دور هستند. و اين وزير احمق فكر مي كند كه عقل عالم است. بايد استعفا بدهد. بي ابي زياد شده. ما مامورين وزارت خيلي رنج مي بريم. خداوند كرزي را روز خوش نشان ندهد كه همه دزد ها و بيسواد ان را أطراف خود جمع كرد .

>>>   اول احترامات خود را خدمت هریک از محترمان که به تائید نوشته من تصدیق نموده وهریک به نوبه خود خالیگاهای این عنصر ... عثمانیرا بیان نمودند انسان واقعا امید وار میشود که ملت دارد بطزف انکشاف فرهنگی وازاد منشی قدم می بردارد درجمله کسی بی نام از ضرار قسما دفاع نموده وتشخیص شخصرا با منطقه ارتباط نا مشروع داده وازترس اسمش را نیز درج نکرده ضرارپدرش عثمان وبرادرش وکیل تقلبی شورا همه خوشخدمتان دوران شاهی بودند که راست ودروغ گپ کوچکی را پردازداده و بمقامات اطلاع میدادن تا کریدت حاصل نمایند ضرار را بمن بگوئید ازکجا انگلیسی اموخته منکه همی شانرا میشناسم صنف دوازده را ختم نکرده و انگلیسی را درکجا اموخته ؟؟؟؟مطلقا لکنت زبان دارد حرف زده بدری نمیتواند از اداب معاشرت فاصله دارد و.در وزارت داخله وخارجه کسانی داشت که بعض از دختران وخانمهارا به او معرفی میکرد وان شخص سکرتر اول بدون مقررات مقرر شد ضرار جاسوس پدرش جاسوس برادرش جاسوس بوده اند واکنون باید دارائیش قبل از اینکه از کشور بیرون شد معلومات شود که چه داشت ؟؟ واکنون چه دارد
با احترام شیر احمد شمالی

>>>   ادم وقتی این موضاعات را از زبان یک کارمند وزارت خارجه می شنود تاسف کرده میگوید حیف وزارت خارجه که بدست همچو اشخاص و افرادی است که نه به حیثیت خود و نه به حیثیت وزارت خارجه احترام قایل میباشند. جای بسیار تعجب است که همه شان خود را تحصیل کرده وبنام ذیپلومات میخواند و باز یکدیگر را گاه بنام پنچر مین و گاه بنام این و گاه بنام ان یاد می کنند. اگر تحصیل کرده وواقعا به دیپلوماسی بلد اید خو باید نوشته های تانرا هم با دیپلوماسی اعیار سازید. اگر بلد نسیتید وقتی به نمایندگی ها رفتید صرف به هدف گرفتن معاش و عیش ونوش و تخریب وگرفتن عکس برای فیسبوک تان نباشید بلکه از دیپلومات های سایر کشور ها بیاموزید. در وزارت همه تان از داشتن ماستری اهم پاکستانی و یا ایرانی گرفته شده است صحبت و خود را مادر سیاست و دیپلوماسی میدانید اما وقتی در بیرون از کشور در محفلی با دیپوماتان کشور های دیگر روبرو می شوید نمیدانیذ چطور با او صحبت و خود را معرفی نمایید که به خدا جای شرم است. و از شرم اینکه مبادا دیپلوماتان کشور های دیگر از شما چیزی را بپرسد هر یک تان کوشش میکنید تابا همکاران افغانی تان در یک گوشه دور از دیگپران باشید و با همدیگر به یاوه گویی سپری نمایید. در حالیکه وظیفه تان است وقتی در محفل می رویدکوشش کنید با دیپلوماتان کشور هاییگماس شده و از ایشان در رابطه به کشور شادن سوال کنید و در رابطه به کشور تان برای شان معلومات دهید. که متاسفانه این کار از طرف اگثر دیپلوماتان صورت نمی گیرد. اما وقتی بیرون میایند و یا هنوز از محفل بیرون نشده بالای دیپلوماتان کشور های دیگر انتقاد میکنند که گویا صحبت نمی توانست یا چه رقم لباس پوشیده بود. در حالیکه به خاطر صحبت هایش صدا تن کف میزدند. خوب به هر صورت امید دیپلومات ها از این یاوه گویی های شان باشند نه ابروی خود و نه ابروی وزارت خارجه را برباد دهند.
عطا محمد
دریور ملل متحد

>>>   برادر شیر احمد :
هدف من حمایت از ضرار احمد نبود ونمیباشد زمانیکه کرزی ایشان را به صفت وزیر خارجه معرفی نمودند من شدیدا مخالف بودم زیرا کرزی نه تنها بالای وزارت خارجه ریشخند زد بلکه بالای همه افغانستان با این کارش ریشخند زد.
هدف ما اینست که دولت فعلی وکرزی از اشخاصی ساخته شده که همه مانند ضرار هستند از نظر بنده ضرار پاک تر ودانشمند ترین شان میباشد زیرا کسانیکه ادعای داشتن داکتری وماستری ویا 4 کلمه انگلسی رادارند آنها در چور چپاول غارت وفساد ماستری وداکتری دارند اگر قبول ندارید پس درصورتیکه بیش 150 ملیارد دالر از طرف امریکا وجامعه جهانی کمک شد وده ها ملیارد عایدات داخلی ومعادن ما قرارداد شد حالا پولیس وکارمندان دولت معاش ندارند پس این پول ها چه شد ؟آیا این همه فساد را تنها ضرار احمد کرده یا اشرفغنی یا احدی یازاخیل وال که بالای خزانه افغانستان خوابیده بودند ؟
ببینید این افراد به نام داکتر وماستر از غرب آمدند همه هست وبود کشور مارا با خارجی ها به یغما بردند وغارت کردند اما یکروز کسی نگفت که این ده ها ملیارد دالر چه شد وچگونه دوباره از افغانستان کشیده شد ؟ اینها دزدان بین المللی هستند که باز هم درراس حکومت قرار گرفتند وماو شما همه بدبختی کشور را بالای ضرار می اندازیم درحالیکه عامل همه بدبختی کرزی اشرفغنی احدی وزاخیلوال هستند که بدون امضای ایشان یک افغانی هم از خزاین افغانستان کشیده نمیشد ولی حالا منحیث مسول درجه اول مالی (وزیر مالیه) به ملت جواب هم نمیدهند.
من گفتم ولایت پروان بیشترین استادان دانشگاه کابل را داشت ودارد اما این استعمار است وبود که هرشخصی که زیاد وفادار باشد وزیر میسازد شما میدانید که هرکسیکه وزیر میشد یا میشود باید تابعیت دوگانه داشته باشد افغان نباشد ودزد باشد بلخصوص وزرای مالیه که اقتصاد کشور دردست شان است. اگر از کم سوادی ضرار یاد میکنید باید از گم شدن ده ها ملیارد دالر بدست داکتران چند تابعیته ووزرای مالیه افغانستان هم یاد کنید که افغانستان را فاسد ترین حکومات جهان ساختند اگر از ضرار از کم کاری وضعف های وزارت خارجه اش یاد میکنید حد اقل از ده ها ملیارد دالر غارت گمرکات افغانستان که بدست دکتوران اقتصاد ما صورت گرفته هم یاد کنید اگر ضرار احمد یک جمله را کمی پس یا پیش گفت آنقدر مهم نیست اما این ده ها ملیارد دالر این ملت را که خورد باید یاد کنید

>>>   اولاً اجبار نیست که وزیر خارجه انگلیسی بداند دوم اینکه ضرار احمد عثمانی یک مهندس تحصیل کرده است نه بیسواد.
مسلم

>>>   مسلم اگرنام اصلیت باشد واگر در چور عثمانی شریک نیستی ده کجا درختا کجا من حانواده عثمانیرا میشناسم که جاسوسان معلوم الحال ظاهرشاه هستند وردیس ظبط احولات بمن مستند این گپرا گفته است شما از یک یک استاد دانشگاه بمن بگوئید که عثمانی در کدام فاکولته ودرکدام شهر تحصیل کرده وهمصنفان او کیهابودند ؟؟؟؟اصلا عثمانی از نزاکتهای دپلئوماسی تا مهتاب دور است چطوزشده میتواند که یک طفل وزیرداخله وخارجه شود ؟؟؟اوکه درعمرش یکروز کاتب مبود چگونه ازعهده این کارکشور درسطح وزارت ایفا نماید
شیر علم از خواجه سیاران نزدیک عثمانی

>>>   بزرگترین شخصیت های تاریخ جهان وافغانستان مکتب نخوانده بودند ویا کم خوانده بودند
استاد خلیل الله خلیلی تا صنف سوم مکتب خوانده بود اما درلست ده نفر نویسنده متفکر وشاعران جهان عصر خود یکی استاد بزرگوار بودند همچنان ملک اشعراء زبان فارسی درعصر خود بود
نور محمد تره کی تا صنف هشت مکتب خوانده بود اما همین مردم افغانستان تره کی را رهبر خلاق خلق میگفتند که دوسالدرافغانستان رییس جمهور بود
لینن که کمونست های افغانستان آنرا لینن کبیر مینامیدند تا صنف 8 مکتب خوانده بود اما 80 سال مکتب وی درنصف جهان حکومت کرد اگردرافغانستان تجاوز نمیکرد حکومت کمونستی تاده ها سالدیگر هم درجهان حکومت میکرد
مانند اینها هزاران نفردانشمند است که اصلا مکتب نخوانده عقل یک چیز خداداد است اگر حیوان را هم درمکتب ببری صاحب عقل نمیشه امروز هزاران فاکولته پاس وماسترداریم که قدرت نوشتن یک رقعه مریضی راندارد یا هزاران افغان ما دپلوم های تقلبی ازتمام جهان را ساخته اند ودروزارت تحصیلات ثبت هم شده اما سواد درک وعقل ندارد
تخریب شخصیت تنها سویه تعلیمی شده نمیتواند که شما علیه ضرار آغاز کرده اید عمل اخلاق مردم داری شرافت انسانیت و... هم باید درنظر گرفته شود مانند ضرار هر وزارت پر است مثلا بسم الله خان از کجا ستر جنرال شد حنیف اتمر تادیروز یک خادیست دوآتشه کمونست بود بعدا غربی شد توسط دپلوم های ساخته شده غرب چند وزارت را کار کرد هیچ کسی چیزی نگفت چنرال صاحب دوستم معاون اول صنف چند را خوانده اما جرات وشجاعت ایشان بود که ستر جنرال شد
پروانی

>>>   بتوپروانی شریک معاصی وجرایم عثمانی .....
درزمان خلیلی اصلا مکتب وجود نداشت واویک دانشمندی بود که علم دین اسلام را تادرجه بیشتر از ماستری در وطن خانده بود ودرعلم شرعیات متبحر بود که تواصلا از ازاوخبر نداری استعدادخلاقه خلیلی واثارزیادعلمی چه نثر وچه نظم اوشاهد تبحراوبوده است ودردناش تاریخ کشور ممتازبود که ...اورا به عثمانی مقایسه کردن گناه است عثمنی را درردیف دانشمندان تاریخ کشور روسیاهی وشریک جرم تورا ثابت ساخت من غثمانیرا دیده بودم...ما اویک عنصربیسواد نالایق...
شاکر ازپروان

>>>   شیرعلم خان:
اولاً مامورین حکومت ظاهر شاه را نمیشود جاسوس دانست دوم اینکه آقای عثمانی در دانشگاه پولیتخنیک کابل تحصیل کرده و یکی از نزدیکانم بنام انجنیر یقین اسدی همصنفی اش است و چندین عکس یادگاری هم از آنرمان با ایشان دارد.
مسلم

>>>   برادر شاکر ممکن خودت از طرف اوباشان خواجه نبی مانند دیگر مردم پروان متضرر شده باشی که ماهم دل خوشی از ایشان نداریم مگر حکومت کرزی همه ازین قماش انسان ها ساخته شده بود هرکه زور وسلاح داشت وزیر ووکیل بود هیچ انسان دانشمند نتوانست به خاطر تعلیمش به وزارت برسد تنها ضرار نی بلکه اکثریت حکومت ازین قماش مردم تشکیل شده بود
پروانی

>>>   بيسواد جان گپ های مفت چی فایده دارد آفتاب به دو انگشت پنهان نمی شود خدمت های مرحوم وکیل صاحب عثمانی وپسرانش(جلالتمآب وزیر صاحب امور خارجه و استاد گرامی معاون اول ولسی جرگه) برای تمام مردم افغانستان بخصوص مردم شریف ولایت پروان معلوم است من به صفت یک شهروند ولایت پروان که از اطراف آن ولایت هستم از خدمات جناب وزیر صاحب ووکیل صاحب نسبت به وکلای منطقه مان خوشبین هستم وهمیشه به مشکلات مردم به وقت وزمانش رسیده گی می کنند. و ها این خانواده مثل دیگر آباشانیکه نام ونشان نداشتند موچی و سقو بودند امروز از مال غنیمت این ملت مظلوم صاحب مال و دارایی شدند نیستند بلکه فامیل پرافتخار با غزت و صاحب مال دارایی بودند. خدمات جناب وزیر صاحب امور خارجه در جریان حکومت ۱۳ ساله نسبت به هر وزیر دیگری بهتر وخوبتر بوده ویک وزیر مبتکر وپر قدرت است.
نمیدانم اشخاصیکه از کوها پاین شدند...و از علم ودانش چیزی نمیدانند آنها را در تاق های بلند گذاشتید و فقط خار چشم تان وزیر صاحب امور خارجه است که تاریخ خوب شان به تمام مردم معلوم است در گذشته نیز دیپلومات موفق بود امروز هم وزارت امور خارجه برایشان میزیبد و لیاقت وشایسته گی شان را دارد وها نه آقای عبدالله درگذشته دیپلومات بود و نه زلمی رسول ونه اسپنتا وما بالایشان افتخار میکنیم موفق وکامگار در امورات زنده گی باشند.
فرمان الله رحمانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است