در هر نهادی از کشور جاسوس وجود دارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۵    ۱۳۹۳/۸/۱۹ کد خبر: 83229 منبع: پرینت

در بالاترین مقام امنیتی یک ولایت انتحاری داخل می شود. با فاصله یک روز کابل پایتخت افغانستان شاهد دو انتحاری دیگر بود. تنها کابل نیست که با این موضوع دست و پنجه نرم می کند. ولایات افغانستان به خصوص ولایات مرزی، هر روز شاهد انتحاری مخالفان دولت است اما دولت هنوز تعریف مشخصی از دوست و دشمن ندارد. رییس جمهور قبلی طالبان را برادر خواند و رییس جمهور فعلی آنها را مخالفان سیاسی می خواند. چرا دولت افغانستان سیاست مشخصی برای دولت افغانستان ندارد؟ و افغان ها تا کی شهید این معمای امنیت در کشور می شوند؟ این باور در کشور وجود داشت که حکومت وحدت ملی با نهادهای امنیتی بعد از تشکیل حکومت جدید قوی خواهند شد و اوضاع امنیتی بهتر، اما در این 41 روز شاهد خراب شدن هر چه بیشتر اوضاع امنیتی شدیم. سوال این جاست که چرا حکومت وحدت ملی این موضوع را جدی نمی گیرد.

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «جستار» گفت: پیامی که امروز از طرف وزارت داخله به مردم داده شد این بود که: «انفجار امروز باعث تضعیف روحیه ی اردوی ملی یا پولیس یا نیروهای امنیتی نشده است.» اما اینطور نیست. قوماندان امنیه ی کابل که امروز مورد حمله قرار گرفت، فردی بود که کارکردهای جدی و وطن دوستانه ای انجام داده است. این حادثه بر روی مردم و بخصوص مردم پایتخت تاثیرات منفی گذاشته است. همدست کسی که این انفجار را انجام داده ، قطعاً در همان جا کار می کرده است. در داخل پولیس برخی حلقات هستند که برای کشورهای همسایه مثل isi پاکستان و طالبان کار می کنند. طالبان این کار را به گردن گرفته اند اما شواهد نشان می دهد که این ماجرا به حادثه ی پغمان و حادثه ی اعدام حبیب استالف ربط دارد. چرا که از جانب حلقات مربوط به آن حوادث اخطارهایی می رسید.

وی عنوان کرد: جای هیچ گونه شکی نیست که در هر نهادی از کشور جاسوس وجود دارد. اگر جاسوس وجود نداشته باشد، اگر حلقاتی که به isi مربوط است در داخل نهادهای ما جای نداشته باشد، انتحارگران چگونه به ارگ ریاست جمهوری راه پیدا می کنند، چگونه در وزارت دفاع با موترهای پولیس ملی انتحار می کنند، چگونه به نام پولیس ملی و کارمند استخبارات در ولایات انتحار می کنند، چگونه در انتحار امروز لباس منظم پولیس می پوشند و از دروازه ی زرهی پولیس امنیه می گذرند و انفجار می کنند. اینها بر روحیه ی مردم تاثیر شدید منفی می گذارد.

شکیبا افزود: در همین روزها رییس جمهور برای پیشنهاد صلح به پاکستان می رود، ما هنوز به این کشور اعتماد نداریم که رو به صلح بیاورد و همکاری کند اما چون پیمان امنیتی با ایالات متحده ی آمریکا امضا شده و در همین روزها تایید یا عدم تایید را از مجلس نمایندگان می گیرد، در همین قسمت آمریکا باید بر روی دشمنان افغانستان فشار وارد کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا کمر این وطن فروشان و جاسوسان را بشکند

>>>   خواهرگرامي. ابرازنظرتان خيلي عالي است. خداوندج اردوي ملي. پوليس ملي. امنيت ملي راقوت دهد. تادرمقابل اين جاسوسان سينه خود را سپر نمايد. كابل. افغانستان. جهنم

>>>   خواهر گرامی نظر خوب وکاملا معقول دارید.بلی همینطور است برادر خوانده ها ومخالفین سیاسی هرگز این کار رانمیکنند قانون اساسی قبول میکنند درچوکات قانون مبارزه سیاسی میکنند کسی که الفبای سیاست را خوانده باشد با وضوح کامل میداند که مخالف سیاسی یعنی چه ؟وبرادر یعنی چه؟
بااحترام داکتر عبید.

>>>   تمام جنگسالارا خاین و جاسوس هستند
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   خواهر گرامی نظر شما کاملاً بجا است نوکران دشمنان افغانستان متئاسفانه در رده های بالای این دولت فاسد درج اول جهان قرار دارد اما آقای جنرال صاحب ظاهر در حضوری رسانها گفت شخصی انتحاری ملبس به لباس ارتش ملی بود ازجناب جنرال صاحب خواهشمندم تا در آینده با دقت کامل در حضوری رسانها ابراز نظر فرماید ...
( همدرد از کابل )

>>>   خواهرگرامي. ابرازنظرتان خيلي عالي است. خداوندج اردوي ملي. پوليس ملي. امنيت ملي راقوت دهد. تادرمقابل اين جاسوسان سينه خود را سپر نمايد
تمام جنگسالارا خاین و جاسوس هستند

>>>   رییس جمهور پیشین دردوره حکومت اش تا اندازه ای مخالفین سیاسی خودرا ازبین برد واین بارنوبت رییس جمهورجدید رسیده که به اشکال مختلف می خواهد مخالفین سیاسی خودرا ازبین ببرد وبه خاطر منافع شخصی خودشان اینها دست به هرکاری خواهند زد سخن اصلی کجا ومردم بیچاره ما که اصل قضیه را نمی دانند بدون توهین به جنگسالاران دیگر کاری ندارند آب ریخته رادیگر برداشته نمی شود
سادات

>>>   اگر واقعاً در ادارات دولتی افغانستان جاسوسان خارجی وجود نداشته باشد، چطور امکان وجود دارد که از دیوار سرحد جنوب کشور که با سیم خاردار و سیستم های محافظتی الکترونیکی مجهز میباشد، انتحار کنندگان و بمب گزاران تیر میشوند و در افغانستان عملیات انتحاری و انفجاری را انجام میدند؟

>>>   امریکا برای بدست اوردن موافقه مجلس نمایندګان برای موافقت نامه امنیتی خبرهای نشرمیکند که ګویا امریکا به نفع افغانستان بالای پاکستان فشارواردمیکند درحالیکه این دروغ محض است وبعضی رسانه های بی خبر ویاخاین افغانستان آنرا نشر ووطنداران ساده مارا فریب میدهند. هموطنان محترم لطفا فریب نخورید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است