مولوی ایاز نیازی:
اهل بیت پیامبر (ص) در قلب اهل سنت جا دارند
خوشبختانه در افغانستان سنی و شیعه در طول تاریخ زندگی برادرانه داشته اند پس نباید کاری کرد که بین امت رسول خدا نفاق بیفتد و دشمنان از این اختلاف برای ضربه زدن به هر دو استفاده کند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۸    ۱۳۹۳/۸/۹ کد خبر: 82612 منبع: شفقنا پرینت

امام جمعه مسجد جامع وزیر اکبرخان گفت:محبت اهل بیت رسول خدا(ص) و محبت جگر گوشه اش حضرت امام حسین(ع) در قلب اهل تسنن جای دارد.

داکتر مولوی ایاز نیازی در خطبه های نماز جمعه امروز خود در کابل افزود حضرت محمد(ص) بعد از خودشان "کتاب خدا و سنت الهی" را برای مسلمانان به یادگار گذاشتند و مسلمانان مادامی که به این دو گوهر گرانبها تمسک جویند هرگز گمراه نمی شوند.

وی تاکید کرد: اهل بیت پیامبر(ص) یک ذره از سنت رسول خدا(ص) تجاوز نمی کنند و مانند کشتی نوح است که هرکس در آن سوار شود سعادتمند و هرکس بیرون بماند بدبخت می شود.

مولوی نیازی گفت امام حسین(ع) برای احیای دین جدش خروج کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) بعد از درک انحراف در مسیر خلافت قیام کرد؛ قیام فرزند رسول خدا برای چوکی و مقام نبود بلکه برای تحقق حق و عدالت بود.

امام حسین(ع) برای تحقق حق و عدالت و مبارزه با ظلم قیام کرد و در این راه خود، یاران با وفایش و اهل بیت پیامبر(ص) به شهادت رسیدند.

خطیب نماز جمعه مسجد وزیر اکبر خان کابل خاطرنشان کرد: درس بزرگ دیگری که امام حسین(ع) با قیامش به امت جدش داد سکوت نکردن در برابر بی عدالتی و ظلم و بی تفاوت نبودن در برابر انحرافات است.

داکتر نیازی واقعه عاشورا را برای امت اسلامی بسیار بزرگ و تکان دهنده خواند و از مسلمانان اعم از شیعه و سنی خواست اهداف قیام فرزند رسول خدا(ص) را بشناسند و از آن درس بگیرند.

وی گفت:"امام حسین(ع) به حیث یک دعوت گر برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد."

مولوی نیازی تاکید کرد: امام حسین(ع) به شهادت نرسید که جمعی از امت رسول خدا(ص) تا آخر عمر گریه کنند.

عزاداران نوه رسول خدا(ص) باید در ذهن داشته باشند که در عزاداری هایشان حقوق همسایه و حقوق راه را رعایت کنند؛ شنیده شده است که برخی از اهل تسنن که در مجاورت مساجد و تکیه خانه ها زندگی می کنند از صدای زیاد بلندگو ها آزرده شده اند.

خطیب نماز جمعه مسجد جامع وزیر اکبر خان تاکید کرد: وقتی حتی پخش کردن قرآن با صدای بلند اگر موجب اذیت همسایه شود، جایز نیست چه طور می توان برای یک عمل مستحبی راه را بر مردم دیگر بست و موجبات ناراحتی دیگران را فراهم نمود.

مولوی نیازی تاکید کرد: خوشبختانه در افغانستان سنی و شیعه در طول تاریخ زندگی برادرانه داشته اند پس نباید کاری کرد که بین امت رسول خدا نفاق بیفتد و دشمنان از این اختلاف برای ضربه زدن به هر دو استفاده کند.

وی گفت:"حتی علی مرتضی(ع) و امام حسین(ع) شهید هم به روند عزاداری های ناشایست خوش نمی باشند."

خطیب نماز جمعه مسجد وزیر اکبر خان در ادامه نویسنده مقاله کفر آمیز "افغان اکسپرس را مرتد خواند و خواهان اشد مجازات برای او شد."

مولوی نیازی افزود: نویسنده این مقاله در حقیقت به تمام یکتاپرستان دنیا توهین کرده است.

وی تاکید کرد: پشت این مقاله یک پروژه است و مسلمانان و به وِیژه علما نباید در برابر آن ساکت بنشینند.

داکتر ایاز نیازی از دولت گذشته به خاطر مجازات نکردن تمام کسانیکه به مقدسات اسلامی از جمله قرآن توهین کرده بودند به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: اگر کسی که جسورانه به مقدسات اسلامی می تازد اعدام شود دیگر کسی جرات نمی کند این روند را ادامه دهد.

مولوی نیازی افزود: مجازات توهین کنندگان به قرآن و خدا باعث حفاظت دین، حفاظت سنت رسول، حفاظت مال، عقل و کرامت انسانی می شود.

این عالم اهل تسنن از دولت جدید خواست قانون مجازات توهین به مقدسات را تصویب کند.

مولوی نیازی دموکراسی را چتری دروغین دانست که از سوی دشمنان اسلام گسترده شده است تا پروژه های ضد دینی خود را در افغانستان به پیش ببرند.

وی گفت: آزادی حد و حدودی دارد و وقتی از حد خود گذشت ممکن است برای دیگران مزاحمت ایجاد کند.

مولوی نیازی خطاب به امریکا و انگلیس گفت: چه طور کسی حق ندارد در انگلستان به ملکه شما توهین کند یا در امریکا چه طور کسی حق ندارد در مورد برخی مسایل اصلا صحبت کند اما وقتی دموکراسی به افغانستان می رسد هر بی بند و باری و توهین به مقدسات اسلامی را توجیه می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنده یاد داکتر صاحب نیازی با این صحبت های عالمانه شما. من اهل تشیع ام ولی از صحبت های شما خوشم آمد.

>>>   آقای نیازی!
اهل بیت پیغمبر تنها به خدیجه ،عایشه، فاطمه، علی، حسن و حسین خلاصه نمیشود.
پیغمبر دارای نه همسر و دختران دیگر نیز بود.آیا از سرنوشت هرکدام آنها باخبر هستید ؟
چرا در تاریخ اسلام از سرگذشت هر کدام آنها یاد آوری نمی کنند؟

>>>   کتاب الله و اهل بیتی هستش
حديث الثقلين طبقا لصحيح مسلم(4425) عن زيد بن أرقم – - عن النبي - - أنه قام خطيباً بماء يدعى خماً بين مكة والمدينة، فحمد الله وأثنى عليه ووعظ وذكر، ثم قال :"
أما بعد : ألا أيها الناس، إنما أنا بشر يوشك أن يأتي رسول ربي فأجيب، وأنا تارك فيكم ثقلين،
أولهما : كتاب الله، فيه الهدى والنور فخذوا بكتاب الله واستمسكوا به، فحث على كتاب الله ورغب فيه،
ثم قال : وأهل بيتي، أذكركم الله في أهل بيتي ،أذكركم الله في أهل بيتي "، أذكركم الله في أهل بيتي "،

و همین طور این منابع
منابع حدیث ثقلین
در بسیاری از کتاب‌های شیعی و سنی به این حدیث اشاره شده‌است. برخی از منابع اهل تسنن که حدیث ثقلین در آن آورده شده عبارتند از:
صحیح ترمذی، ج ۵، ص ۶۶۳-۶۶۲، ۳۲۸ به نقل از بیش از ۳۰ نفر از اصحاب
مستدرک حاکم، فصل «فضیلت اصحاب»، ج ۳، ص ۱۰۹، ۱۱۰، ۱۴۸، ۵۳۳، حاکم نوشته که این حدیث صحیح می‌باشد بر اساس نظر شیخین (بخاری و مسلم)
سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۴۳۲
مسند احمد بن حنبل، ج ۳، ص ۱۴، ۱۷، ۲۶، ۵۹، ج ۴، ص ۳۶۶، ۳۷۲-۳۷۰
فضایل صحابه، احمد بن حنبل، ج ۲، ص ۵۸۵، حدیث ۹۹۰
خصایص نسایی، ص ۲۱، ۳۰
صواعق المحرقه، ابن حجر هیثمی، فصل ۱۱، بخش ۱، ص ۲۳۰
کبیر طبرانی، ج ۳، ص ۶۳-۶۲، ۱۳۷
کنزالعمال، متقی هندی، فصل اعتصام به حبل ا…ه ج ۱، ص ۴۴
تفسیر ابن کثیر، ج ۴، ص ۱۱۳، زیر تفسیر آیه ۴۲:۲۳
طبقات الکبری، ابن سعد، ج ۲، ص ۱۹۴، چاپ لبنان
الجمیع الصغیر، سیوطی، ج ۱، ص ۳۵۳ و نیز در جلد ۲
مجمع الزوائد، هیثمی، ج ۹، ص ۱۶۳
فاتح الکبیر، بنهانی، ج ۱، ص ۴۵۱.
جامع الاصول، ابن اثیر، ج ۱، ص ۱۸۷
تاریخ ابن عساکر، ج ۵، ص ۴۳۶
درالمنثور، حافظ سیوطی، ج ۲، ص ۶۰
ینابیع المودة، قندوزی حنفی، ص ۳۸، ۱۸۳

>>>   باعرض سلام احترام دوکتور ایازنیازی یک دانشمندی واقعی است با ید به هرسخن جناب دوکترنیاز گوش دهید که واقعین یک پروفیسور علومی اسلامی است
محمدی

>>>   اینجانب گفتارهای داکتر نیازی را تأیید می کنم و درست گفته است که {عزاداری های استحبابی نباید باعث اذیت و آزار همسایگان بشود}، و ما شیعیان هم معتقد هستیم که در هیچ مذهبی از مذاهب اسلامی جایز نیست که حق مسلمان دیگر نادیده گرفته شود و دلایل فراوان است که در افغانستان شیعه و سنی مانند دو بال سالم برای مرغ زندگی برای جمهوری اسلامی افغانستان همزمان حرکت داشته باشند و با کمال احترام به معتقدات یک دیگر برای کامیابی عمومی ملت کشور صدقانه تلاش و کوشش به خرج دهند تا در آخر بهترین نمونه حسن تعامل و وحدت و برادری میان عموم مسلمانان در سطح جهان باشیم إن شآء الله، سلام و تحیات ما بر همه کسانی که ندای همدلی و یگپارچگی دو ملت شیعه و سنی را سرمی دند و برای رفع و دفع حساسیت های فتنه ساز پیرو سخنان حق از هیچ سعی و تلاشی دریغ نمی کنند.
شهرستانی از فیض آباد

>>>   با تشکر از برادر محترم مولوی نیازی براستی که ایشان شخصیت‌ روشن ودلسوز است که شرایط جامعه‌ای مسلمان را درک کرده وفرمایشات ایشان در راستای وحدت جامعه‌ اسلامی افغانستان قابل تقدیر است. من سخرانیهای ایشان رازیاد گوش دادم ایکاش در جامعه‌ای ما تمام برادران اهل سنت چنین فکر ی داشته باشند. و از طرف دیگر برادر ان اهل تشیع نیز مراعات برادران اهل سنت را درایام عزاداری داشته باشند. شکی نیست که اگر عزاداری منجر به اذار واذیت دیگران شود پزیرفتنی نیست وقطعا امام حسین علیه السلام چنین عزاداری را از ما نمی پذیرد، عزا داری امام‌ حسین علیه السلام یکی ازشعایر الهی است که حتما برگذار شود اما باید توجه داشت که این مراسیم به صورتی برگذار شود که در شان صاحب ان باشد وصاحب ان ازماراضی باشد وموجب وحدت وهمدلی بین مسلمانان گردد. نه اینکه خدای ناخواسته عزاداری ما صرفا صوری وبدون محتوای دینی باشد. عزاداری داری باید موجب دین داری وارزشهای انسانی شود و به دنبال هدف قیام عاشورا که همان امر به معروف ونهی ازمنکر است باشد.
انشاالله

>>>   تشکر زیاد از مولوی نیازی صاحب

>>>   تشکر زیاد ازمحترم مولوی صاحب نیازی واقعا همیشه تمام سخنرانی های شان براساس راه اسلام بوده ومن بسیاراوقات سخنرانی های ایشان را ازطریق تلویزیون نور گوش می کنم وهمچنان که فرمودند نباید آن چیزی را که نه حضرت محمد ص ونه حضرت علی ونه هم حضر ت امام حسین گفته ازطرف یکتعداد ازبرادرهای شیعه ما طرز جنبه دینی پیدا کند وشهادت امام حسین بخاطریک نظام عدالت وبخاطر آزادی اززیردست ظلم وستم برای هریک ازمسلمانان جهان مایه افتخار ووراه وروش آنهادرمقابل حکومت های استبدادی است
سادات تخاری

>>>   علمای اسلامی بایدبه شمول عالم آگاه محترم نیازی شوراهای علمای خودرافعال درتمام موضوعات اعتقادی نمایندوبایورش وچپاول یکسویه تبلیغاتی رسانه های افغانستان که ساپورت های هنگفت هم شدهمقابله نموده هویت اسلامی ملت راحفظ کنند.
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام فرمودند : یزید مرا بین دو عمل مخیر کرده ذلت و شمشیر و او فاجر هوسران شرابخواری است که آشکارا معصیت میکند در حالی که ما خاندان رسالت و نبوت هستیم او پسر هند جگر خوار و من فرزند فاطمه(س) دختر رسول خدا هستم، مثل منی با او بیعت نمیکند حضرت فرمودند در این صورت من نمیبینم شهادت را مگر سعادت و زندگی با ظالمین را جز خواری و ذلت باز فرمودند در صورت عدم قیام من بر اسلام وداع و پایان است (انا لله و انا الیه راجعون و علی الاسلام السلام) باز فرمودند من قیام نکردم برای دنیا پرستی و عشرت طلبی و مال اندوزی بلکه قیام کردم برای طلب اصلاح در امت جدم رسول الله صلی الله علیه و آله باز فرمودند من قیام کردم برای امر به معروف و نهی از منکر و برای احیای دین باز فرمودند مردم بندگان دنیایند دین لقلقه و ورد زبانشان است و تا آنجا که دین با منافع شخصیشان تضاد نداشته باشد ادعای دینداری میکنند ولی چون برای دین جانشان به خطر افتاد یا بلای سختی تحمل کنند چه کم هستند دینداران واقعی شهادت حضرت امام حسین علیه السلام را به همه امت اسلام شیعه و سنی تسلیت عرض میکنم.

>>>   اشعار شاعر و عارف قرن ششم عطار نیشابوری در وصف حضرت امام حسین علیه السلام:
كيست‌ حق‌ را پيمبر را ولي‌ آن‌ حسن‌ سيرت‌، حسين‌ بن‌ علي‌
آفتاب‌ آسمان‌ معرفت‌ آن‌ محمد صورت‌ و حيدر صفت‌
نه‌ فلك‌ را تا ابد مخدوم‌ بود زآن‌ كه‌ او سلطان‌ ره‌ معصوم‌ بود
تشنه‌ او را دشنة‌ آلوده‌ به‌ خون‌ نيم‌ كشته‌ گشته‌ ،سرگشته‌ به‌ خون‌
آن‌ چنان‌ سر را كه‌ بُرّد بي‌ دريغ‌ كافتاب‌ از درو آن‌ شد زير ميغ‌
گيسوي‌ او با به‌ خون‌ آلوده‌ شد خون‌ گردون‌ از شفق‌ پالوده‌ شد
كي‌ كنند اين‌ كافران‌ با اين‌ همه‌ كو محمد؟ كو علي‌؟ كو فاطمه‌؟
صد هزاران‌ جان‌ پاك‌ انبياء صف‌ زده‌ بينم‌ به‌ خاك‌ كربلا
در تموز كربلا تشنه‌ جگر سر بريد زشتي‌ چه‌ باشد زين‌ بَتَر
با جگر گوشة‌ پيمبر اين‌ كنند وانگهي‌ دعوي‌ داد و دين‌ كنند
كفرم‌ آيد هركه‌ اين‌ را دين‌ شمرد قطع‌ باد از بن‌ زفاني‌ كاين‌ شمرد

>>>   اشعار شیخ احمد جامی معروف به (ژنده پیل )شاعر و عارف حنفی مذهب در سده ششم هجری در وصف امام حسین علیه السلام :
آن دو سبط نبي حسن و حسین ديده ما شبير و شبر ماست
همچو حيدر در شجاعت نفس خود را كشته‌اند
چون حسين و چون حسن سوي شهيدان رفته‌اند
حب آل و صحبت تو دارد ميان جان وطن
در دل ما سر به سر مهر است از ياران تو
گر نجات آن جهان مطلوب داري اي عزيز
دست در دامان آل مرتضي بايد زدن
ناله دلسوز و اندوه جگر در صبح و شام
از بـراي آن شهيد كربلا بايد زدن
از براي ميوه جان عزيــز مـرتـضي
هر زمان از سوز باطن ناله‌ها بايد زدن

>>>   علامه اقبال لاهوری از اندیشمندان و شاعران اهل سنت در وصف امام حسین علیه السلام و فلسفه قیام عاشورا، تحت عنوان «رمز قرآن از حسین علیه السلام آموختیم » سروده ای بسیار زیبا دارد:
آن امام عاشقان، پور بتول
سرو آزادی ز بستان رسول
الله الله بای بسم الله، پدر
معنی ذبح عظیم، آمد پسر
چون خلافت رشته از قرآن گسیخت
حریت را زهر اندرکام ریخت
خون آن سر، جلوه خیرالامم
چون سحاب قبله باران در قدم
بر زمین کربلا بارید و رفت
لاله در ویرانه ها کارید و رفت
تا قیامت قطع استبداد کرد
موج خون او چمن ایجاد کرد
بهر حق در خاک و خون گردیده است
پس بنای «لا اله » گردیده است.
مدعایش سلطنت بودی اگر
خود نکردی با چنین سامان سفر
دشمنان چون ریگ صحرا، لا تعد
دوستان او به یزدان هم عدد
سر ابراهیم و اسماعیل بود
یعنی آن اجمال را تفصیل بود
عزم او چون کوهساران استوار
پایدار و تند سیر و کامکار
تیغ بهر عزت دین است و بس
مقصد او حفظ آیین است و بس
خون او تفسیر این اسرار کرد
ملت خوابیده را بیدار کرد
تیغ «لا» چون از میان برون کشید
از رگ ارباب باطل، خون کشید
نقش «الا الله » بر صحرا نوشت
سطر عنوان نجات ما نوشت
رمز قرآن از حسین آموختیم
ز آتش او شعله ها افروختیم
شوکت نام و فر بغداد رفت
سطوت غرناطه هم از یاد رفت
تار ما از زخمه اش لرزان هنوز
تازه از تکبیر او ایمان هنوز
ای صبا! ای پیک دور افتادگان!
اشک ما بر خاک پاک او رسان

>>>   حکیم ابو القاسم فردوسی شاعر قرن چهارم ایران زمین در وصف اهل بیت پیامبر سروده است:
منم بنده​ اهل بیت نبی..............ستاینده​ خاک و پای وصی
حکیم این جهان را چو دریا نهاد..............برانگیخته موج ازو تندباد
چو هفتاد کشتی برو ساخته..............همه بادبانها برافراخته
یکی پهن کشتی بسان عروس..............بیاراسته همچو چشم خروس
محمد بدو اندرون با علی..............همان اهل بیت نبی و ولی
خردمند کز دور دریا بدید..............کرانه نه پیدا و بن ناپدید
بدانست کو موج خواهد زدن..............کس از غرق بیرون نخواهد شدن
به دل گفت اگر با نبی و وصی..............شوم غرقه دارم دو یار وفی
همانا که باشد مرا دستگیر..............خداوند تاج و لوا و سریر
خداوند جوی می و انگبین..............همان چشمه​ی شیر و ماء معین
اگر چشم داری به دیگر سرای..............به نزد نبی و علی گیر جای
گرت زین بد آید گناه منست..............چنین است و این دین و راه منست
برین زادم و هم برین بگذرم..............چنان دان که خاک پی حیدرم
دلت گر به راه خطا مایلست..............ترا دشمن اندر جهان خود دلست
نباشد جز از بی​ پدر دشمنش..............که یزدان به آتش بسوزد تنش
هر آنکس که در جانش بغض علیست........ازو زارتر در جهان زار کیست
نگر تا نداری به بازی جهان..............نه برگردی از نیک پی همرهان
همه نیکی ات باید آغاز کرد..............چو با نیکنامان بوی همنورد
از این در سخن چند رانم همی...........................همانا کرانش ندانم همی

>>>   درست است که گاهی برخی از زنان پیامبر خطاهایی داشتند ولی به فتوای مراجع شیعه مخصوصا آیت الله خامنه ای هر گونه اهانت به زنان پیامبر از جمله عایشه و سایر نماد های اهل سنت حرام است و برخی که این عمل را از جهالت انجام میدهند این کار ها از شیعه نیست.

>>>   اشعار بانو عایشه درانی شاعر اهل سنت افغان در سده یازده هجری در وصف شاه نجف:
یا شاه نجف شیر خدا حیدر کرار
ای محرم راز ازلی ، واقف اسرار
هم حیدر هم صفدر و هم فاتح خیبر
تیغ نظرت صف شکن لشکر کفار
فیض از کرمت یافته هر شاه و گدایی
کان کرم و بحر عطا ابر گهر بار
هم مقصد و مقصود رجال و زنسائی
ای فخر ولی، کنز سخا سالک اطوار
هم ناصر هم غالب و هم شاه ولایت
هم خاک در تست شفای دل بیمار
هر دل که درو حب علی نیست بترقد
هرکس نبود خادم تو باد نگونسار
هم خالص هم مخلص هم کلب درت را
شک نیست گر ایزد بدهد جنت و گلزار
هرجا که بود خوف و خطر شمع هدایت
از یکه و یک دانه من باش خبر دار
عایشه به اذیال کرم دست رجا زد
چون هست و عطا و کرم و لطف تو بسیار
در قصیده‌ای دیگر امام علی(علیه‌السلام)، از زبان عایشه این گونه وصف شده است:
یا علی علم غیب می‌دانی
واقف رازهای پنهانی
هم امام و صحاب و یار ولی
شاه مردان و شیر یزدانی
هم امین و امان و ملک و وجود
قوت روح و راحت جانی
والی هر دو کون شاه نجف
شاه و شاهان و میر میرانی
کنز الطاف معدن کرمی
زوج بنت حبیب سبحانی
آشکار و نهان خفی جلی
صفدر و شهسوار میدانی
کاشف سر باطن و ظاهر
هم قوار چهار ارکانی
عالم السر عالم ملکوت
ورق نا نوشته می‌خوانی
اسد الله غالبی حیدر
از جبین تو صبح نورانی
زینت و زیب ملت دینی
ساقی بزم جام عرفانی
در دریای لامکان هستی
بر همه شهریار خاقانی
فابض و فیض بخش و فیض رسان
ملجا و لطف مستمندانی
هم حبیب و طبیب و هم شافی
محرم ریش درد مندانی
الغیاث الغیاث سرو دین
هم تو جد شه خراسانی
راه گم کرده‌ام هدایت کن
سالک و ضامن غریبانی
عقده از کار بسته‌ام بگشا
کارها را تو مشکل آسانی
اوفتاده‌ام به بحر طوفانی
نظر لطف حیدر کرار
کشتی من شدست طوفانی
خامه عاجز شود ز او صافات
هرچه خواهی کنی تو بتوانی
وصف تو در بیان نمی‌گنجد
رفعتت را نباشد امکانی
اسدالله سرم فدای تو باد
دل و جانم توراست قربانی
همچو کلب او فتاده در کویت
گر برانی مرا وگر خوانی
دست عایشه دامن کرمت
در سخا نیست چون تو سلطانی

>>>   خداوند(ج) مولوی نیازی را در پناه خود حفظ کند واقعا دانشمند بزرگی هست.
جعفری

>>>   درودخدا برمولوی نیازی با این سخن های حکیمانه اش

>>>   امام صادق علیه السلام فرمودند خداوند به خاطر چندین سال بلاهایی که یوسف در قعر چاه تا زندان مصر کشید و از آنها پیروز برون آمد خداوند به یک ملت نظر رحمت کرد و ملت مصر را از خطر قحطی و گرسنگی نجات داد و آنها را بوسیله یوسف علیه السلام هدایت کرد.
همچنین ابا عبدالله الحسین هم در روایات شیعه و سنی کشتی نجات و چراغ هدایت معرفی شده اند خداوند بواسطه بلاهای عظیمی که ایشان تحمل کردند که بزرگترین بلاها در اسلام و آسمان ها و زمین بود یک امت اسلام را از خطر ضلالت و کفر و بی دینی نجات داد و آنها را دوباره به طریقه صحیح اسلام راهنمایی کرد بلکه فراتر از آن بسیاری از مسیحیان و آفریقاییان و هندوها نیز هر سال به وسیله کشتی نجات امام حسین علیه السلام مسلمان میشوند و هدایت میشوند.

>>>   جناب تخاری صاحب ما عزاداری را ازدیدګاه دینی شرعی نمیدانیم امید است که دوستان تجلیل از قیام را با مسایل شرعی فرق کند درحقیقت این تجلیل به نحو خود برعلاوه ګرامیداشت از قیام وپیام ازادی خواهانه امام حسین است یک حرکت سیاسی هم میشود ګفت اګر نحوه ګرامیداشت از قیام به هر شکل دیګر میبود تا حال به یقین به فراموشی و یاهم بی اندازه کمرنګ میبود درسال های اول بعد از قیام این تجلیل ها به شکل بسیار مخفی حتی درخانه صورت میګیرفت وحکام مستبد ان زمان اجازه نمیداد باګذشت زمان این ګردهمایی ها با سرودن نوحه ها ودستجات سینه زنی شکل ګرفت وامروز به شکل بسیار ګسترده ان رواج یافت . ولی با هرنوع مزاحمت ها به دیګران ما نیز مخالفیم با قمه زدن وریختاندن خون که حتی مجتهدین ما نیز انرا حرام ګفته اند .
متاسفانه جهان اسلام به طرف افراط روان است ایا انتحار ّ،بمب ګذاری درمساجد ،سوختاندن قران ،سر بریدن انسان ومسله مسله ساختن انسان دردین اسلام حتی دربرابر غیر دین جایز است ؟ متاسفانه امروز مردم افغانستان درطول این ۱۳ سال دست به همچو عمال میزنند جای تاسف اینست که هیچ عالم دین ما دربرابر ان واکنش نشان نمیدهد واګر نشان داده اندک است .من دقیقا برای شما یاد اوری میکنم چند سال قبل طالبان قران شریف را در دره میدان صبح وقت به اتش زده بودند تا بالای نیرو های امریکایی شود درحالیکه امریکایی ها دران صبح وقت انجا نرفته بود دیدیم که تظاهرات ها صورت ګرفت وچندین نفر درخوست و... کشته شد ویاهم در روز عید در مسجد لوګر که والی را کشت ولی این حرفم طرفداری از نیرو امریکایی نیست عامل تمام بدبختی های ما وبد نام کردن اسلام همین هاست .حالا هم باید هوشیار باشیم تا بین ما تفرقه ایجاد نکنند ما پیرو یک دین همانا دین اسلام استیم مذهب فقط یک روش رسیدن به هدف همانا اطاعت خداوند ذولجلال است ودرمذهب هم باهم خیلی مشترکات داریم

>>>   سنی ها در هر نماز در رکعت اخیر اللهم صل علی محمد و علی آل محمد کما صلیت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم انک حمید مجید. و اللهم بارک علی محمد و علی آل محمد کما بارکت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم انک حمید مجید. را میخوانند و در هر دو بدرگاه الهی برای محمد (ص) و خانواده اش (اهل بیت) دعا میکنند پس معلوم است که اهل بیت در نزد سنی ها مقام ارج و بزرگی دارند.

>>>   هوالله
در کشور ما الحمدوالله که علما ،دانشمندان ، خطیبان ، ملاامامان مساجد ، حجت اسلام ها، مولوی ها وشیخ های زیاد داریم که همه وهمه در راه ترویج وتحقق دین مبین اسلام زحمت می کشند
هما یک تعداد شان را که خدا وند بزرگ خواسته است و واقعآ که شخصیت عالم وفاضل می باشند که با زحمات شان دین مبین اسلام را آبیاری می نمایند . مانند جناب محترم دکتور محمد ایاز نیازی وهمفکرانشان ، هما یک تعداد دیگر از ملا نما ها سنی وشعیه با تبر ، تیز در بیخ اسلام می گوبند ، مانند الله یاری ، وشبکه انگلیس آن وسایر شبکه های که برای ایجاد تفرق وتشدد مسلمانان کار می کنند از نظر ما شبکه داعش ، والقایعده وخوارج هستند که در سطر اسلام وجود داشتن . مانند تبلیغات نادرست ، حمله های ترورستی ، انفجارات بین مردم عام ، سر بریدن واعدام های سحرایی ، ویران کردن مکاتب ، مدارس ، ترور شخصیت ها ، واز بین بردن سرمایه ملی کشور همه همه کار افراد گرایان می باشد .
ن

>>>   البته از نظر شیعیان گریه برای حضرت ابا عبدالله الحسین موجب صفای قلب و طهارت روح و هدایت به سوی ایمان میشود و روایات بسیاری در منابع شیعه برای فضیلت گریه برای امام حسین علیه السلام وجود دارد و سیره عرفا و اهل دل از شیعه و سنی چنین بوده است چون باعث تفکر در علت قیام ایشان میشود و باعث عبرت میشود که مرمانی چون حبیب مظاهر و زهیر در سپاه حسین علیه السلام رستگار شدند و مرمانی چون عمر ابن سعد دین خود را به طلا و نقره و ملک ری و دیگرانی دین خود را به کنیزکان و سفره رنگین طعام فروختند که امام حسین علیه السلام به آنها فرمودند خدایا تو شاهد باش کسی را میکشند که جز او فرزند پیامبری روی زمین نیست و فرمودند این عمل زشت شما به خاطر قساوت قلب و پر شدن شکمتان از مال حرام و حب کنیزکان است ، البته قیام ایشان نه تنها شیعه بلکه سنی را هم از خطر ضلالت نجات داد و اگر حکومت یزید با قیام امام حسین متزلزل نمیشد وای بر امت مسلمان بود و اثری از اسلام باقی نبود هنگامی که زینب کبری سلام الله علیها در مجلس شام بر یزید ملعون وارد شدند و او جسارت ها را بر سر مقدس امام حسین وارد آورد و گفت امروز انتقام شکست ابوسفیان جدم از جد تو رسول الله صلی الله علیه و آله در بدر و انتقام شکست معاویه پدرم از پدرت علی علیه السلام در صفین را گرفتم وی حتی وحی و رسالت پیامبر را به تمسخر گرفت و گفت دیدی با شما چه کردم حضرت زینب کبری سلام الله علیها فرمودند جز زیبایی ندیدم چون ایشان همه به ملاقات پروردگارشان شتافتند و رضای او را به دست آوردند باز فرموند ای یزید تمام سعی و تلاشت را به کار گیر و کید و مکر خود را بکن به خدا قسم نمیتوانی چراغ وحی ما خاندان رسالت را خاموش کنی و ذکر ما را از دلهای مردم بیرون کنی و امروز میبینیم به خواست خداوند جل جلاله چنین شد و یزید در قلوب همه مردم منفور است و نه تنها همه مسلمانان بلکه گروهی از مسیحیان و هندوان و آفریقایی ها هم عاشق و شیفته امام حسین علیه السلام هستند و برای ایشان عزاداری میکنند

>>>   باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت آقای نیازی.اگرهمه مثل آقای نیازی بدورازتعصبات قومی ومذهبی به این حقیقت معترف بودند،امروزدرتمام کشورهای اسلامی اختلاف قومی ومذهبی وجودنداشت،امیدوارم یک روزی همه مابه واقعیت دست یابیم.
بیانی

>>>   خداوند به تمام عالمان جامع نگر و واقع گرا، توفیق دهند تا با صحبت های عالمانه و اندیشمندانه خود، بدور از افراط و تفریط مردم را آگاه نمایند تا در دامن دکم اندیشی ها و جریان های غرض آلود قرار نگیرند، بلکه ملت مسلمان افغانستان با تعامل و هم فکری مسالمت آمیز نسبت به قضایای تاریخی بنگرند و آنچه موجب اختلاف و نفاق میگردند، دوری نمایند تا سعادت دنیا آخرت را بدست آورند.
برهانی

>>>   جناب مولوی صاحب چطور میگویید بر مولایمان فرزند رسول خدا حسین علیه السلام نگرییم در حالیکه در مصیبت ایشان حضرت آدم و نوح و ابراهیم خلیل و موسی و عیسی علیهم السلام و رسول اعظم صلوات الله علیه و علی آله و امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت صدیقه فاطمه زهراء و حسن مجتبی و همه ائمه بر ایشان گریستند و حتی آسمان ها و زمین و جن و ملک بر او گریستند
من تا خون در رگ دارم و جان در بدن صبح و شام بر حسین می گریم و این گریه باعث میشود عملم را به ایشان شبیه سازم و بر طبق روایات ائمه این گریه موجب صفای قلب و هدایت و امان از آتش است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است