فواید معجزه آسای ۸ روغن‌ گیاهی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۳/۸/۹ کد خبر: 82605 منبع: پرینت

روغن‌ها بر خلاف باور همیشگی افراد می‌تواند بسیار هم مفید واقع شود، بنابراین پیشنهاد می‌شود با فواید معجزه آسای ۸ روغن‌ گیاهی خاص آشنا شوید.

1. روغن بادام

روغن بادام سرشار از چربی‌های مفید است و این ویژگی، این روغن را به یک روغن مناسب برای استفاده پوست و مو تبدیل کرده است.

2. روغن جوجوبا

نام روغن جوجوبا از یک درختچه بیابانی با همین نام می‌آید. این روغن برای آب و هوای خشک و خشن بسیار مناسب است و از دیگر شگفتی‌های این روغن شباهت ساختار شیمیایی آن با روغن و چربی طبیعی بدن ما است.

این روغن برای استفاده در زمینه پوست و مو و ناخن بسیار مفید است و می‌توان از آن به عنوان مرطوب کننده لب نیز استفاده کرد. از خواص دیگر این روغن سازگاری آن با دیگر روغن‌ها است و این بدان معنی است که می‌توانید آن را با افزودنی‌های دیگر نظیر اسانس‌های مختلف و یا چربی های دیگر استفاده کنید.

3. روغن هسته انگور

روغن هسته انگور دارای آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است که می‌تواند به جلوگیری از آکنه کمک زیادی کند. خاصیت کشیدگی پوست در این روغن نیز می‌تواند پوست و زیر چشم را کشیده و زیبا جلوه دهد. این روغن یک گزینه طبیعی برای قسمت‌های تیره پوست است و خاصیت ضد پیری این روغن بسیار شگفت انگیز است.

4. روغن شمعدانی

استفاده از روغن شمعدانی باعث کشیدگی پوست می‌شود و می‌توانید به عنوان یک داروی طبیعی برای پوست چرب خود استفاده کنید زیرا این روغن می‌تواند پوست را از آکنه‌ها و زخم‌های دوره درمان پاک سازی کند و التهاب‌های پوستی را تسکین بخشد و همچنینف باعث افزایش گردش خون می‌شود.

5. روغن اسطو خودوس

روغن اسطو خودوس در این فهرست بیشترین خاصیت ضد باکتریایی را دارد و همچنین، تسکین سردرد و آرام بخش بودن آن به هنگام خواب و آرامش سیستم عصبی از دیگر ویژگی‌های بارز این روغن به شمار می‌روند.

6. روغن زیتون

روغن زیتون عمیق ترین مکمل برای موهای شما به شمار می رود . این روغن حاوی اولئوروپین و اسکوآلن می باشد و به همین علت است که سرشار از آنتی اکسیدان و می باشد و خاصیت ضد التهابی دارد و برای پوست شما بسیار مفید می باشد. این روغن می تواند به عنوان یک دارو در برابر اگزما عمل کند و باعث ترمیم کلاژنی می شود . خواص ضد میکروبی این روغن بسیار گسترده است.

7. روغن رز

روغن رز که از دانه‌های این گل گرفته می‌شود سرشار از اسید رتینوئیک و کاروتن بتا، امگا 3 و امگا 6 است و همه این موارد بدان معنا است که این روغن در برابر سوختگی آفتاب و زخم و اگزما کارکردی فوق العاده دارد.

از دیگر خواص این روغن خاصیت استحکام بخشی آن به ناخن و درمان شکستگی ناخن است که می‌بایست هر شب آن را بر روی ناخن آسیب دیده و یا ضعیف بمالید و پس از مدت کوتاهی معجزه آن را ببینید.

8. روغن اکالیپتوس

شما این روغن را می‌توانید در شربت‌های سرفه و یا ترکیب های آروماتراپی پیدا کنید. این روغن همچنین دارای خواص موضعی نیز است. پژوهش مجله طب فیزیکی و توان بخشی آمریکا نشان می‌دهد که این روغن خواص زیادی در تسکین دردهای فیزیکی دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است