رییس جمهور حمایت مردم را از دست می دهد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۹    ۱۳۹۳/۸/۸ کد خبر: 82576 منبع: پرینت

داکتر نقیب الله فایق عضو مجلس نمایندگان گفت: فرمان سرپرستی وزرا دارای دو بعد قانونی و خواست مردمی است.

از نظر قانون افغانستان از زمانی که نمایندگان پارلمان به وزرا رای می دهند در صورتی که عزل نشوند تا مراسم تحلیف رییس جمهور جدید در سمت وزیر قرار دارند اما پس از تحلیف دیگر آنها وزیر نیستند مگر این که به دستور رییس جمهور باعنوان سرپرست مشغول کار باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی عملکرد وزرا در حکومت گذشته را نادرست دانست و افزود: در صورتی که به این وزرا باز هم صلاحیت وزیر داده می شد امکان داشت از فرصت باقیمانده سوءاستفاده مالی کنند و دست به اختلاس بزنند.

محترم فایق در ادامه افزود: افرادی که دارای سابقه ی بد هستند هر چند که در تیم های انتخاباتی فعال بودند نباید در حکومت جایی داشته باشند. مردم افغانستان از هر گونه اصلاحاتی که تا کنون رییس جمهور دستور داده است حمایت قاطع کرده اند اما باید رییس جمهور عدالت را در ایجاد اصلاحات در نظر بگیرد در غیر این صورت حمایت قاطع مردم را از دست خواهد داد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما ديگر به اشرف غني هيچ باور نه داريم او هم مانند كرزي فقط به منافع خودشان فكر مي كند از تيّم سفرش كه به چين رفت معلوم مي شود كه او نه به فكر خاك ومردم وملت خود هست ونه به فكر خدمت وطن خود خدا به وطن ما رحم كند
جانان از غور

>>>   این یک واقعیت مسلم است که معیار قضاوت مردم شعار و
گفتار نی بلکه عمل میباشد مگر عمل احمدزی بنابر داشتن
فاسدترین افراد در تیمش سوال برنگیزاست که با انها مانند
زاخیلوال -فاروق وردک- اتمر -فاروقی - پوپل - لالی-قدیر -جعمه خان - سلطانزوی وغیره چه میگند که همه برایش کمپاین کرده اند ؟
دوراندیش

>>>   پشت گپ مفت نگرد فایق صاحب امید کدام وزارت خانه داری برو خود را پیش پای جنرال صاحب انداز شاید یک دودانه وزارت به او رسیده باشد کی یکی اش را به توبدهد جنرال صاحب پشتو مشتو بدل نیست زیاد سخن اشرف غنی را نمیداند باز تو اورا بفهمان

>>>   اشرف غنی از اول کجا حمایت کافی مردم را داشت که حالا از دست بدهد. به کمک گوسفند چاق کرده شان به تخت رسید. ما مردم کور و کر نیستیم.

>>>   رییس جمهور فعلی کشور نه از وقت حمایت مردم را داشت ونه هم اکنون وتا به حال غیر از سفرهای خارجی و امضای عذر کردن وزیاد ساختن کشتار مردم کدام کاری هم نکرده است برادر ازتخم خراب خاصل خوب بدست آوردن خیالی محض است
سادات

>>>   من و ملیون ها نفر امیدوار هستند یک کسی دولت را بسوی ترقی ببرد.و یگانه شخص فعلا داکتر صاحب است و بس.

>>>   نمایندګان مجلس امتحان خود را دادند در مجلس اول قاتلین را که اکثر خود انها بودند عفو کردند در مجلس دوم اکثرا غرق رشوت و مشغول غصب زمین و قاچاق شراب و ارد و نفت وغیره بودند و امروز فضل فروشی می کنند و مشوره می دهند که حکومت چی کند با این اعمال تان و جنایات تان باید مجلس منحل شود و اکثرا به جزای خود برسند
بصیر نظری

>>>   ریس جمهور نصب شده به حمایت مردم ضرورت ندارد. او حمایت امریکا، انگلیس و اسراییل را دارد و چرتش برای اراده مردم خراب نیست چون به رای مردم بقدرت نرسیده است به زور و پافشاری امریکا نصب گردید.
گل آغا احمدزی

>>>   محترم فایق اگر دالر سبز برایتان برسد اولین کسی شما خواهید بودید که برای بد سابقه ترین و بیسواد ترین وزیر رایه بدهید.
ریس جمهور تا حال به تشناب ارگ نرفته ؟چطورحمایت مردم را از دست داده است.! ولی این را قبول داریم که حمایت دزدان را ۱۰۰% از دست داده است.
میرزا استالف

>>>   درین روز بازار چپن لنگی پهکول خوب رونق یافته دلیل معلوم نیست این قدر چپن لنکی را کی ها می پوشند کارهای تقلیدی مزخرف در نهایت فایده پاکستان است باید ازعقل سلیم کارگیرید.
حاجی صبور

>>>   درغلگربابا کجا به حمایت مردم بقدرت آمده که حالا آنرا از دست بدهد؟
کابورا

>>>   ذاخیلوال، دزد و اختلاس گر مشهور و معلوم الحال که ملیونها دالر بیت المال را در کمپاین های انتخاباتی اش مصرف کرد قبلاً مشاور ارشد اقتصادی اش تعیین گردیده۰ سال که نیکو است از بهارش پیداست۰

>>>   حمايت امريكا را دارد جناب وكيل مردم هيچ وقت از أو حمايت نكرده و نميكمد
احمدي

>>>   راستي از اشرف غني خواهشمندم كه خيانت كاره و جنايت كار را در كابينه خود جا ندهد چرا ت را هم بد نام ميكنند تو يك انسان هستي كه از نام نشانت به خاطر عدالت گذشتي افتخار به تو من فكر نمي كنم كسي مانند خودت بأشد اميد چشم اميد ما در راه خدمت به وطن طرف توست.

>>>   به نظر من اشر ف غنی هم قا در به اصلا حا ت نخو اهد بو د
زیرا در طی چند مد ت که گذشته هچ دست اورد و هچ
گو نه تحو ل را اورده نتو انست
به غیر از اینکه به همرای محقیق و دیگر دار ودسته ها
سفر ها ی خا رجی نما ید

>>>   در حقیقت مشکل اصلی همین وکلای شراب فروش قاچاقبر کمیشن کار هستند حالا عجله دارند تا از وزرای پیشنهادی پول اخذ کنند ومعامله کنند آنها به فکر وطن ومردم نیستند به فکر منافع نامشروع خود هستند وقتی رئیس شان فامیل بست سفر میکند واز بودجه دولت امتیاز میگیرد آیا ذره حس وطندوستی در ضمیر اینها وجود دارد ؟

>>>   این رئیس جمهور از اول مورد تآئید و حمایت ما نه بوده و ما به
او رای نه داده ایم متقلب و غیر مشروع است
این به معنی حمایت از عبدالله عبدالله نیست .
خفته خفته را کی کـــند بیدار
سر متقلب باد به سر دار
اگر کرزئ در سیزده سال بد نام شد اشرف غنی سال را پوره
نه کرده بد نام و مردود خوا هد شد
از حنیف اتمر و زاخیل والش معلوم است
م.صدیق وفاء

>>>   وقی خودش خیانت کار باشد چگونه می تواند وزرای خیانت کار را سر کار نیاورد؟ هر فضایی که بر ریاست جمهوری حاکم باشد همان فضا بر کابینه حاکم خواهد بود. امکان ندارد که خود حاکم خائن باشد و زیر دستانش ناخائن باشند. و از وجود مسئولین و زیر دستان خائن خائن بودن خود رئیس ثابت می گردد. لافهای قبل از انتخابات هیچ هزینه ای و هیچ ارزشی ندارد. چیزی که ارزش دارد عمل است و انسان در میدان عمل امتحان خود را می دهد. تا حالا که هیچ تغیری و هیچ تفاوتی در دولت دیه نشده است. اصلا اشرف اگر قصد حکومت سالم را داشت باید پیش از به دست گرفتن حکومت وزرای خود را در پیش خود مشحص می کد و بلا فاصله بعد از دستگیری قدرت آنها را به مجلس معرفی می کد او تا حالا معلوم نیست چه کار می کند و اصلا نمی داند که چه کسانی را به عنوان کابینه به مجلس معرفی کند و یا شاید تحت فشار وزیران قبلی و آقای کرزی قرار دارد و نمی تواند تصمیم بگیرد. هردو گزینه بی کفایتی او را به اثبات می رساند.

>>>   افرادی چاپلوس مانند فاروق وردک اگر باز هم موفق شود و با نیرنگ و تملق در سیستم حکومت جای بگیرند یقینا" که هیچ کسی دیگر به اظهارات ریس جمهور مبنی بر مبارزه با فساد اعتماد نخواهد کرد . بهتر است جناب ریس جمهور متوجه همچو افراد باشد وفریب چاپلوسی های شانرا نخورد

>>>   حمایت خمگرایا و وند گرایا را از اول نداشت و به آنها ضرورت ندارد ویک یکی تان بخیر محاکمه میشوید او خمگرایا

>>>   رئیس جمهور که به حمایت مردم به قدرت نرسیده باز چطور حمایتی که اصلاً وجود ندارد را از میدهد.
مسلم

>>>   این وکیلان همیشه به پشت منافع خود است عجله دارد که وزیران زودتر معرفی شوداین ها معامله گران فاشیست هستند

>>>   راست میگوی برادر همه این هاروزیکه در پارلمان آمدند هیچ نداشتند حال نگاه کنید که چه میکند من یکی از وکیلان را برای شما میگویم که دستش به فساد الوده است صمیم وکیل ولایت فراه که هزاران تن مواد نفتی بی کفیت را در فراه ذریعه قوم های آورده به فروش رسانده کسی نیست از ایشان پرسان کند حال از صداقت حرف می زند از سابق یک خانه هم نداشت چند قلم دوا را می خریدمی فروخت اول از همین وکیلان پرسان کنذ اشرف غنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است