اقدام نيک دفتر رياست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۳/۸/۸ کد خبر: 82561 منبع: پرینت

مكتوبی از رياست دفتر رياست جمهوری به تمام ادارات دولتی ارسال شده است، مبنی بر اينكه از زمان دريافت مكتوب به بعد بايد ریيس جمهور را با نام محمد اشرف غنی در مراسلات رسمی و ديپلوماتيک خطاب نمايند.

من به اين مكتوب از دو ديد موافق هستم و آن را يک اقدام نيک می دانم.

ديد اول، كم رنگ شدن و يا كم شدن حضور قوم و قبيله در پسوند نام ها و احساس قدرت كردن تيره و تبارها بخاطر وابستگی به قوم قبيله قدرتمند.

ديد دوم، نبودن پيشوند داكتر و الحاج در پيشوند نام ریيس جمهور كه متاسفانه اين پيشوندها و پسوندها در افغانستان گاهی به يک پاراگراف می رسد باعث كم رنگ شدن اينگونه عناوين فرعی و طولانی از نامه های رسمی می شود و می تواند هشداری باشد برای كسانی كه طبل درون خالی هستند و فقط با القاب جعلی و دروغين احساس قدرت می كنند.


منیره یوسف زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چون جناب اشرف غنی را امریکا اخطارداد که ما با الفاظ حاجی مخالفت داریم رییس جمهور دست وپاچه شد این تصمیم را گرفت
سادات

>>>   درین جای شکی نیست که این یک عمل پسندیده و مطابق به عصر و زمان است. چنانچه در غرب نیز در تمام وسایل اطلاعات جمعی فقط نام مقام های بلند پایه گرفته میشود، بدون القاب و عناوین.
اما در مورد نشرات اخبار تلویزیون ملی نیز باید یک تغیر کلی ایجاد شود. اخبار و وقایع باید نظر به مهم بودن آن دسته بندی شوند و ردیف بندی شوند، نه به اساس این که کدام مقام های دولتی در آن سهیم اند. همچنان اخبار دری و پشتو باید جدا شرات داشته باشند، در غیر آن صورت مثل انگلیسی هندی و پاکستانی یک لسان جدیدی بنام (درتو) و یا (فاشتو) بوجود خواهد آمد. همچنان اخبار نباید از پانزده دقیقه تجاوز کند، در غیر آن صورت خسته کن خواهد شد.

>>>   عالی است
کار بسیار خوب است ما همه طرفدار استیم بلی برداشت های اشتباه است که امریکا مخالفت دارد

>>>   ازاوغان بودنش نفرت دارد اشرف
امیری
ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است