حکومت نظام صحرایی به جای نظام عدلی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۳/۸/۸ کد خبر: 82555 منبع: پرینت

رحمت الله بیژن پور آگاه مسایل سیاسی گفت: در جامعه سنتی وقتی که نظام عدلی نتواند به احساس مردم توجه کند به طور طبیعی نظام صحرایی به جای او غالب خواهد شد.

به باور بیژن پور، رضایتمندی افراد از نظام قضایی افغانستان بر این مبنا است که یا آنها تا به حال به محاکم رجوع نکرده اند یا کسانی هستند که در این نظام آشنایانی دارند که کارهایشان را رو به راه می کنند. از این جهت آمار این میزان رضایتمندی قابل اطمینان نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دادگاه افغانستان باید انتخابی باشد، شورای عالی دادگاه، اعضای منتخب داشته باشد و این شورا باید توسط یک نهاد منصفه نظارت گردد. متاسفانه افغانستان این نهاد منصفه را ندارد.

وی گفت: در تمام سطوح، از رییس جمهور گرفته تا آخرین سطحی که در کشور کار می کند فساد وجود دارد و در این زمینه عدالتی وجود ندارد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای بیژن پور خود خوب میداند که انتخابی بودن دادگاه عالی توسط نمایندگان پارلمان هیچ درد را دوا نمیکند، چنانچه انتخابی بودن وزرا یا رای اعتماد گرفتن وزرا از مجلس نمایندگان نتنها که فساد را درین پُست ها کاهش نداد، بلکه هرکی بیشتر به وکلا رشوه داد، همان وزیر رای اعتماد مجلس را کسب کرد.
عین عمل در رابطه به نهاد منصفه نظارت، که از جانب بیژن پور پیشنهاد شده است، صدق میکند. فقط تومار رشوه دادن ها به افراد درازتر میشود. دیگر هیچ!
پُست های انتصابی یگانه برتری که دارد، اینست، که در آخر امر رئیس جمهور نزد مردم باید جوابگو باشد، یعنی اگر افراد انتصابی فساد میکنند، باید از یک شخص پرسان کرد،که چرا این فرد فاسد را به این یا آن پُست انتصاب کرده است.
در حقیقت پیشنهاد من نیز فقط یک نوع پینه کاری ست. زمانیکه ماهی از کله گنیدید، نمک پاشیدن به آن هم فایده نمی کند. یک نظام دستنشانده از سر تا پا گندیده ست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است