فاسدترین مرکز در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۳/۸/۸ کد خبر: 82547 منبع: پرینت

یکی از فاسدترین مراکز کابل مردمان میدان هوای کابل است. من پنج مرتبه از خارج به عشق وطن کابل امدم و در هر مرتبه از رشوه ستانی، مردم آزاری و تقلب کارکنان میدان هوای کابل به ستوه آمدم و نادم و پشیمان شدم که چرا به وطن آمدم.

در تابستان ازدحام بسیار زیاد مردم و عدم ایر کندیشن عذاب دردناک برای مردم است. مخصوصا مریضان و پیران مثل بنده دربازگشت سفر اولم کسی که پاسپورت ها را به صاحبش دوباره می دهد بعد تاپه خروجی آن شخص پاسپورت مرا بکسی فروخته بود که من در هوا خیز زده و از دست آن نفر پاسپورت خود را گرفتم و شخص که فروخته بود پاسپورت مرا دستکی تاپه والا بود که اگر در ثانیه من خیز نمی کردم پاسپورتم رفته بود.

به کسی دیگر کارکنان این میدان همه قرارد ادی وسر قلفی والا هستند نمونه دیگر از ین مفسدان (ف، ال) عرض چون مریض هستم دواهایم همراهم بود ویک زن خبیث ملعونه ازاره ازمن می پرسد که یا پول بدهم و یا نسخه داکتر را به او نشان دهم باهر زبان برایش گفتم که این قانون بین الملل است که نسخه داکتر را دواخانه قید نموده و برویت نسخه دوا داده می شود به مریضان بحد اخر مرا آزار و اذیت کرد که رشوه نداده بودم.

عمله و فعله آن میدان راه خصوصی دیگری نیز دارند که بدون هیچ تلاشی در بدل صد دالر از عقب در راه دیگر آمد و شد داشته و پاسپورت را خود همان نفر بعد تاپه خروجی می آورد بی دردسر و هزار و یک... دیگر از این قبیل واکنون که خواندم درین نشریه که برادر زاده غنی به سلی بروی مامور پولیس کوبیده بود عجب کار معقول و نازنی نی را انجام داده در این وطن هنوز تنها چیزیکه می چلد سوته کراسی است و بس مثلا شما دوبکس کوچک دارید و آن را تا دروازه طیاره کراچی وان می برد و از دولت معاش می گیرد در دوبکس دوکراچی می اید تا پول دبل از شما بگیرند ترک دیگر چیست. به مجردی که مسافر داخل میدان می شود کسی پیدا شده و بغل کشی بسیار با مجبت می کند و در گوشه ای ایستاده می شود و مسافر حیرت زده چشمش به آن نفر خیره می شود که اورا در کجا دیده است وچرا نمی شناسدش ولی بعدا معلم می شود که بخاطر چند پول کندن از مسافر این کار را کرده است و ده ها ترک دیگری کثیف ترین آنها یک مامور پولیس پبجشیری است که فقط میدان هوایی را میدان زنش می داند و با زبان پوچ و فحش مردم را استقبال می کند بخاطری که از پنجشیر است ودست دارد در بالاها رییس صاحب دولت و رییس صاحب اجرایی میدان هوای کابل حیثیت کشور است واصلاح ان اشد ضروری بوده است و مردمانی که مصیبت ها می کشند و از وطن خارج می شوند همه شکایت ها دارند از ظلم و فساد این ملعونین میدان هوایی کابل هرچه زودتر تمام این کله خوران را از این میدان گم کنید و اعاده حیثیت به این کشور و این میدان هوایی بدهید.


منصور مستمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر مه آدم عاقل او کسی است که این کشور را ترک گفته و در خارج مدت زندگی را که خداوند به وی داده مانند انسان سپری کند. این کشور نه در گذشته چیزی بوده نه حالی است و نه در آینده چیزی نخواهد شد. چونکه اخلاق و رفتار این مردم را که می بینی درک می کنی که نه انسانیت و نه اسلامیت هر دو از چتلستان کوچ کرده. مه در قبال این کشور هیچ مسولیتی احساس نمی کنم. تا وقتی که در مکتب می خوانی معلمین به ظاهر شریف در باطن ... حقت را می خورند در مراحل بعدی تحصیل هم همینطور. در کوچه و بازار مردم شریف و به ظاهر مهمان نواز در ادارات دولتی خو به همه معلوم است اخلاق ناب اسلامی و افغانی. او انسان احمق است که به این مردم فاسد خدمت کند.

>>>   غریب بچه هستم ازقریه ماتاحال کسی باپاسپورت خارج سفرنکرده که حالا لتف بزنم. مگربخوبی میدانم که پنچشیری و پروانی ازدوران بچه سقاوقطاع الطریق بودندنسل باقی هم درکسب پدراست. پنچرمین ولاری چالان حالاقسیم فهیم وعطانورشدوگرنه یاغی بود.
بیطرف

>>>   تشکر آقای منصور مستمند: واقعآ که یک تعداد دوز در میدان هوای بین المللی کابل جا گرفته که نام و فرهنگ مردم افغانستان را بد کرده از دولت وحدد ملی میخواهم که دوز دانرا از میدان هوای گوم کند و یک تعداد مردم صادیق کار را در کار بیگرد.
هم وطن

>>>   آمدنت از عشق به وطن به وطن بود رفتنت از چی بود ؟؟ افغان ها همه همین را می گویند که عاشق وطن هستند اما در اولین فرصت که مساعد شود از وطن میگریزند !! و هیچگاه به وطن خود خدمت نمیکنند همه مکر و منافقت وریا است !

>>>   عريزان وطن عجب كپ ميزنيد
هنوز مدت قراردادي تمام نشده كه اي لاشخوران دور كنه
چون اي دوزدان درزمانيكه مقرر ميشه پول قراردادي را
را در اول پرداخت ميكنه

>>>   عريزان وطن عجب كپ ميزنيد
هنوز مدت قراردادي تمام نشده كه اي لاشخوران دور كنه
چون اي دوزدان درزمانيكه مقرر ميشه پول قراردادي را
را در اول پرداخت ميكنه

>>>   لعنت به این گونه افراد ودرضمن به گفته های منصورمستمند آقای مستنمد درست درهرجامعه خوب وخراب وجود دارد اما با آن همه بدی ها این مردم صفات نیک بسیار دربین این مردم شریف نهفته است وجرا آنرا مد نظرنمیگیری وماند گپ دوم خارجی ها هم هزاریک رقم بدی دارند بنآ ایقدرطرف داری نکو کارخوب نیست حق داده میشه گرفته نمیشه معلوم میشود خودت یک شخص بسیارضیف هستی که پولت را ودیگرچیزهایت را مردم ازت میگیرند بنا به تومبارک دنیای غربت دیگرهم به این طرفها نیایی واگرهم آمدی به فکرآبادانی کشورباشی

>>>   گپ نر و واقعیت را گفتی بییطرف ، زنده باشی هر که اوباش لچک است در همین دو منطقه است، مردم شهر کابل از دست اینها روز ندارند.
نیلوفر

>>>   با ادائیشکران از شخصیتهایکه از نوشته من که حقیقت بی طرفانه بود دفاع نموده ودرد دل خود را نیز در زمینه بیان داشتند
ولی بو.دند بعضیها که بدور ازعقل ومنطق و.عدم دانش از حال کشور سخنرا از حد ادب کشیدند که ثبوت عدم دانش خود را بنما یش گزاشتند من شخصی هستم که مقدس ده سال در ادارئی مملکت بردبه های پائین ایفای وظیفه نموده ام وسر فراز وسربلند بوده وافتخار دارم و مردم مرا با این هم میشناسند اکنون در سراسر دنیا بیش هفت میلیون اواره و در بدر هستند از مجبوری وناچاری چون در وطن همه چیز ما بر باد شده وسر پناهی نداریم چگونه بوطن استقامت کنیم شما که از دل بیغم گپ میزنید وبه اصطلاح بی خریته فیر دارید در دیار بیگانه بجز مزدوری وقوت لایموت چیزی در دست رس ما نیست
چیز بسیار عحیب اینست که مردم غلت فکر میکنند که در خارج تمام شاخه های درخت ان از طلا پر ومملو است وهرکسی که درخارج رفت پولدار میشود که من در این تصور پوچ خط بطلان میکشم که به مهاجرین افغان بجزمزدوری ودر دوکانهای هندی وایرانی وغیره کار دست مزد دارند دیگر هیچ مدرکی نیست تا امرار معاش نمایند باز گر دینم به اصل مطلب که خیانتها و.چوروچپاولهائیکه درمیدان هوای کابل ریشه دوانده است در همین نشریه هقتی گزشته خبری جلب توجه همگانی را نمود وعکس از پنجشیریکه از میذان هوای کابل به میدان هوای هرات مقررشده بود ودر داسشتن که قاچاق طلا وزعفزان ووتریاک بثبوت رسید وهنور که هنوز است مافیهای افغانی از ان دفاع نموده ودر کارش ادامه میدهد ویا در فسادش ادامه میدهد واو از پنجشیر است عمله وفعله طیارات با پولیس واستخبارات میدان دست بهم داده ومواد محکدر ازادانه بخارج حمل ونقل میشود وصدها میلیون دالر بجیب انها میریزد کسی است که یکنوع قاچاق قالین را دارد وبه هند میبرد ورشوه میدهد بمیدان وتقریبا همگی میدان اورا میشناسند وبعض این کارکنان در مهمان خانهش در هند امد وشد نیز دارند خلاصه که گپ بحد نهائی خراب است وتوجه بسیار جدی رئیس صاحب دولترا درین زمینه عاجل نیاز کشور است تا اصلاح گرردد وزمانیکه مقر ریهای جدید میشود بصورت قطه پنجشیری نباشد ومواضبت جدی بعد از تقرر صورت گیرد تا انها از این ازادی دوباره سوئ استفاده نتوانند من عاشق وطنم هستم واشک بیشمار بیاد وطنم ریخته ام واز ناچاری وبی بضاعتی سر پناهی در وطن ندارم درطلاش نهای هستم جتی بقرض و وام تا بتوانم دوباره بوطن برگردم واین صد در صد حقیقت درد دل من است پیر هستم و.توان کار شاقه را درین سرزمین دیگر ندارم
مصافر تا شدم حالم بتر شد
فلک از داغ هجرانم خبرشد
همان لجضه که این مضمون نوشتم
گریبانم زاب دیده ترشد
گال سرخ سخی از سر رسیده
سخی بمخلصایش است نوردیده
سخی جان درغریبی خلم اس تنگ
بیاد روضه ات اشکایم چکیده
رورزکم مثل شو گشته خدا جان
شمالی ماه نوگشته خدا چان
هزارو نوصدو نوروزگزشته
امی گوشتایم اوگشته خدا جان
غریب و بینوا هستم خدا جان
ازکابل جان جدا هستم خدا جان
مسافری کدیم دملک مردم
بغمها مبتلا هستم خدا جان
قدری از دود دلم را بشما نازنینان هموطنم بیان داشتم با با احترام
منصور مستمند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است