کنفرانس ملی تجارت سنگ مرمر برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۳/۸/۸ کد خبر: 82534 منبع: پرینت

کنفرانس ملی بخش سنگ مرمر و دومین جلسه گروه کاری برگزار گردید.

محترم متصل کمکی معاون انکشاف بخش خصوصی و صنایع وزارت تجارت و صنایع می گوید که افغانستان حدود 9 میلیون تن ذخیره مرمر دارد که ارزش آن 200 میلیارد دالر تخمین گرده است.

به گفته آقای کمکی، هنوز هم 80% مرمر مورد نیاز کشور از پاکستان وارد می گردد.

محترم کمکی می افزاید که واردات تجارتی کشور نسبت به صادرات آن خیلی بیشتر است، به همین سبب باید تولیدات کشور بیشتر گردد تا از ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری گردد.

محترم الحاج احمد ضیا سید خیلی رییس تنظیم و انکشاف امور تشبثات کوچک و متوسط که در این کنفرانس اشتراک کرده بود با توضیح کارکردهای این ریاست از زمان تاسیس تاکنون گفت: این ریاست در سه سال گذشته دستاوردها و نتایج خوبی را در بخش های صنعت چوب، سنگ های قیمتی، قالین و دیگر بخش های کوچک و متوسط داشته است.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هموطنان عزیزم ٬برادر گرامی ام غربزده بدبخت! ما به خود چه کرده ایم که از آمریکا گله داریم. شما یکبار به قصر های که طی ده سال اخیر در کابل و سایر شهر های افغانستان توسط دزدان نکتایی دار و چپن پوشان با افتخار و سایر قدرتمندان اعمارشده نظر اندازی کرده و آنهارا با سمچ هایکه مردم بیچاره و غریب افغانستان در آن زندگی دارند مقایسه کرده و بعد از امریکا و سایر خارجیان گله کن که چرااز افغانستان پاریس نه ساختند_ (از ماست که بر ماست).
آزرده

>>>   اقای الحاج سید خیلی دستاورد های ریاست شما کجا است که مردم خبر ندارند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است