نفوذ هکرها به کامپیوتر کاخ سفید آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۷    ۱۳۹۳/۸/۸ کد خبر: 82520 منبع: پرینت

دولت آمریکا اعلام کرد که "فعالیت‌هایی مشکوک و نگران‌کننده" در شبکه کامپیوتری کاخ ریاست جمهوری این کشور صورت گرفته است.

از قرار معلوم هکرها توانسته‌اند وارد یک شبکه کامپیوتری کاخ سفید شوند. نمایندگان دولت آمریکا به چند خبرگزاری و رسانه در این کشور گفته‌اند که در یک شبکه دفتر ریاست جمهوری که همکاران باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، از آن استفاده می‌کنند، "فعالیت‌هایی مشکوک و نگران‌کننده" صورت گرفته است.

به نوشته وب سایت دویچه وله، به گفته نمایندگان دولت آمریکا، کاخ سفید بلافاصله اقداماتی برای مقابله با این فعالیت‌ها به عمل آورده است. در نتیجه از دسترسی به برخی بخش‌های شبکه جلوگیری شده است. در پی آن برخی از کارکنان کاخ سفید با مشکل قطع سیستم و ارتباط روبرو بوده‌اند.

به نوشته رسانه‌ها، نمایندگان دولت آمریکا اطمینان داده‌اند که فعالیت‌های مزبور تنها متوجه برخی "عناصر شبکه غیر محرمانه" بوده است. رسانه‌ها چیزی از قول این نمایندگان درباره اینکه ممکن است اطلاعاتی به سرقت رفته باشد ننوشته‌اند.

نمایندگان دولت آمریکا به رسانه‌ها گفتند که شواهدی در دست نیست که نشان دهد شبکه محرمانه دفتر ریاست جمهوری هم دچار حمله‌های سایبری شده است.

*روسیه به عنوان مظنون

اطلاعات دقیقی درباره زمان وقوع حمله هکرها در دست نیست. همچنین روشن نیست که چه کسی مسوول این حمله سایبری است. براساس اطلاعاتی که روزنامه "واشنگتن پست" منتشر کرده است، این ظن وجود دارد که هکرها برای دولت روسیه کار می‌کنند. به گزارش این روزنامه، یک شرکت امنیتی در میانه ماه اکتبر درباره فعالیت‌های هکرهای روسیه از جمله برای ورود به کامپیوترهای ناتو و دولت اوکراین خبر داده بود.

این روزنامه همچنین به نقل از منابعی که خواسته‌اند ناشناس بمانند، می‌نویسد که حمله‌ سایبری یادشده در طول دو سه هفته اخیر انجام گرفته است.

هم اکنون پولیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، سرویس مخفی ایالات متحده و آژانس امنیت ملی این کشور (ان‌اس‌ای) در حال انجام تحقیقات هستند.

دویچه وله افزود، هشداری که به کشف حمله سایبری به شبکه کامپیوتری کاخ سفید انجامید، توسط یکی از کشورهای متحد آمریکا داده شده است.

دفتر رییس جمهور آمریکا همچون دیگر مراکز دولتی و وزارتخانه‌های این کشور در گذشته نیز هدف حمله هکرها بوده است. یک کارمند عالی‌رتبه دولت آمریکا گفت که دفتر اوباما روزانه چند اخطار درباره جاسوسی سایبری دریافت می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است