مولوی خداداد صالح:
حضور خارجی ها، مهمترین عامل ناامنی افغانستان
در گذشته جامعه ی جهانی و به خصوص آمریکا کمکهایی را با افغانستان داشته؛ اما پس از پیروزی مجاهدین، موضع خود را تغییر داده و حتی در کنار دشمنان افغانستان ایستاده است 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۵    ۱۳۹۳/۸/۷ کد خبر: 82499 منبع: فارس پرینت

شورای اخوت اسلامی غرب کشور با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که مولوی خداداد صالح رییس این شورا از تمامی علمای افغانستان خواسته برای دست‏یابی به صلح پایدار تلاش کنند و برای تشویق و ترغیب مخالفان برای پذیرش صلح گام‎های عملی و جدی بردارند.

براساس این اطلاعیه، مولوی صالح تاکید کرده که صلح در افغانستان یک نیاز اساسی و ضروری مردم کشور است و همگان باید تلاش کنند تا این مهم به زودی محقق شود.

ایشان پیشرفت در عرصه‎های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آرامش مردم افغانستان را از نیازهای اساسی کشور عنوان نموده و تاکید کرد: دست‎یابی به این موارد فقط از طریق صلح میسر خواهد شد. مردم افغانستان بیش از یک قرن است که درجنگ و ناآرامی زندگی می‎کنند و هم اکنون زمان آن رسیده که تمام مردم کشور مانند برادر در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کنند.

مولوی خداداد تصریح کرد: تمام علمای دینی وظیفه دارند پس از این در زمینه صلح و دعوت مخالفان به مذاکره تلاش کنند و نگذارند کشور بیش از این در آتش نفاق بسوزد.

بر اساس اطلاعیه شورای علمای غرب افغانستان، مهم‌ترین عامل نا امنی‎ها در کشور، دخالت خارجی‎ها است و علما باید در زمینه دفع دسیسه‎های خارجی‎ها تلاش کنند و نگذارند اختلافات بیشتر شود.

پیش از این نیز شورای اخوت اسلامی که متشکل از علمای شیعه و سنی است برای آوردن صلح و رفع تنش‎ها میان مخالفان و دولت تاکید کرده بودند. موضع این شورا آن است که جامعه ی جهانی تا کنون نتوانسته دوستی خود را به مردم افغانستان نشان دهد و ما نیز تا کنون به این باور نرسیده ایم.

محترم خداداد در سخنان سالروز پیروزی مجاهدین نیز بر این موضوع تاکید کرده و اظهار داشته بود: تجربه نشان داده که در گذشته جامعه ی جهانی و به خصوص آمریکا کمکهایی را با افغانستان داشته؛ اما پس از پیروزی مجاهدین، موضع خود را تغییر داده و حتی در کنار دشمنان افغانستان ایستاده است.

مولوی صالح همچنین تصریح نموده بود: تا زمانی که مردم افغانستان نخواهند، به هیچ عنوان صلح و ثبات در کشور پدیدار نخواهد شد چرا که این خواسته ی مردم است که آینده ی افغانستان را رقم خواهد زد.

ایشان همچنین ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر افغانستان نیاز به استقلال سیاسی دارد، افزود: تا زمانی که خودکفایی اقتصادی به دست نیاید؛ مشکلات همچنان دامنگیر دولت و مردم خواهد بود که امیدواریم این دولت جدید همراه و همگام با علمای کشور در راستای تحقق صلح در افغانستان تلاش کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آدم هوشیارست اما... مثل ماش لول میحورد.

>>>   از دست همین بعضی علمای بی علم است که جلو پیشرفت وترقی افغانستان گرفته میشود فقط گوش به فرمان پاکستان هستند !!

>>>   زیاد در این زمینه و حاکمیت تفکرات اسلامی تند رفته است و نزدیک به افکارطالبان است. ایشان مانع برگزاری کنسرتهای موسیقی در هرات شدند...
هموطن از کابل

>>>   همه علمای افغانستان گوش به فرمان پاکستان نیستند بسیاری از علما هستند که گوش به فرمان خدا هستند. بلی علمای طالبان نه تنها گوش به فرمان پاکستان هستند بلکه گوش به فرمان آمریکا و وهابیت عربستان هستند.

>>>   بچه رقاصه کنسرت را چه میکنی!!؟
مردم از ګرسنګی میمیرند تو در فکر کنسرت و رقصیدن هستی.

>>>   زنده باد علماي جيد كشور
غربيها به خدمت ما مسلمانها نيامده تا امنيت مارا تأمين كنند
اين مسأله بر هر كه خود فروخته غرب لعين نيست ويك كم تحلييل داشته باشد مخفي نيست

>>>   در ولایت دوستان حق شک نیست

>>>   در افغانستان جهالت به اوج خود رسیده است هر کس وناکس در باره' دین اسلام سخن میگوید.
دین که دنیای گذشته و جهان باقی بالایش استوار است.
نمیدانیم چرا تمام مسلمانها ازدین خود گریزان است (برادران محترم مسلمان متحد شوید ویا انفرادی مردانه وار از دین مقدس خود که خداوند به کاملیت ان سوگند کرده است دفاع نماید )
میرزا استالف.

>>>   درافغانستان هرنظام که می آید فورا متوجه علماء میشود وتعدادی ازعلماء که درسطح کشور مطرح هستند را باپول های گزافی خریداری میکند که به نفع همان نظام تبلیغات نموده ونظام حاکمه را اسلامی خوانده ومانع ایستاده گی مردم دربرابر نظام شود.
چونکه کفار میدانند که مردم افغانستان مسلمان هستند وبرای علماء احترام خاص قایل اند . بناء درهر حکومت تعدادی ازملاهای درباری وجود دارد که نصوص شرعی را تعبیر نادرست نموده وبه نفع همان نظام تبلیغات می نمایند واین کار را علماء یهود قبل ازاسلام هم میکردند که پروردگار ج درقرآن کریم درشأن شان چنین فرموده است (ویحرفون الکلم عن مواضعه) یعنی کلمات را ازجای شان وازسیاق شان تغییر میدهند , پس امروز هم یک تعداد ازعلماء که درکناراین دولت سیکلار هستند واین نظام غربی را با تعبیرات نادرست مشروعیت میبخشند وآیاتی را مانند ( الصلح خیر) ویا ( ولاتلقوا بایدیکم الی التهلکة) قرائت مینمایند
درحالیکه آیه اول درباره مسئله زن وشوهر است که اگر دربین شان کدام جدالی پیداشد دربین ایشان صلح بیاورید پس این آیه درباره زن وشوهر است نه درباره صلح بین مسلمانان وکفارحربی وآیه دوم درباره جهاد است وآیه ازاینجا شروع میشودکه الله می فرماید( وانفقوا فی سبیل الله ولاتلقوا بایدیکم الی التهلکة) یعنی درراه خداوند انفاق کنید وبه دستهای خود خودرا به هلاکت نیندازید یعنی اگر بامجاهدین که در راه الله سبحانه وتعالی جهاد میکنند ازمالهای خود بدهید درغیراین صورت کفار برشماحمله نموده وگویا که شما بادست های خود خودرا به هلاکت میندازید.
بناء این همان کسانی است که درزمان حکومت کمونست ها همان نظام کمونستی راهم باتعبیرات نادرست مشروعیت میبخشیدند وبااستدلال ازآیات قرآنی زمین های مردم را پنج جریبی تقسیم کردند چونکه عقیده کمونستی این است که سرمایه چیزبدی است وباید سرمایه دربین مردم بشکل مساوات تقسیم شود .بناء برای تمام مسلمانان توصیه ام این است که از ریش ,مندیل , پوستین وقیامه این درباری ها متأثرنشوید وفرق بین عالم حقانی وعالم درباری را بکنید.
والسلام
استاد ابوذر

>>>   میرزا استالف، خدا گفته من خودم دفاع می کنم، نیازی به ما نیست که دفاع کنیم.
شهروند..

>>>   مولوی خدا داد دم از اسلام میزند و طالبان را بلبلان باغ محمدی خطاب میکرد در زمان طالبان در زمان مجاهدین مجاهدین بلبلان باغ محمدی شدند و اکنون شکایت از حضور خارجی ها دارد کی ها تا نیمه های شب در محفل های آیساف در هرات حضور مییافت بخدا برای مولوی خداداد جای ... است هیچ کس بیشتر از او با امریکائی ها نان نخورده پول نگرفته و جاسوسی نکرده جالا که بودجه کم شده و رفت و آمد کمتر شکایت از خارجی ها دارد میرویم به اسلامیت ای کاش فامیل او بخصوص ... را در عروسی ها میدیدید که چه میپوشند در زمانیکه کسی مد وفیشن را خوب نمیدانست آنها در مجالس بیگانه با آستین های کوتاه و یخن های لوچ ظاهر میشدند و اینکه در مساجد مربوط وی از اطفال بنام طالبالعلم چه استفاده ها میشد باشد قضاوت را برای خود هراتی ها میگذاریم تا ایمانا و وجدانا در باره این شخصیت ابراز نظر نمایند و نترسند .
عادله از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است