داعش، خنجری از پشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۳/۸/۷ کد خبر: 82472 منبع: پرینت

مشکل گروهای تند روی مانند داعش که خود را مسلمان تلقی می نمایاند، چیست که با دشمنان اسلام، مانند آمریکا، انگلیس و اسراییل دست و پنجه نرم نمی کنند، بلکه شمشیر بر روی مسلمانان می کشند؟

1. اصل توحید عبادی از اصول مسلم و مورد اتفاق مسلمان ها می باشد ولی در چند و چون تعیین مصداق عبادت و به تبع آن، تعیین مصداق توحید (و شرک) سخت اختلاف نمودند. وهابیان با جمود اندیشی در برابر مسلمانها به تبع محمد بن عبد الوهاب و ابن تیمیه بر اساس تفسیر نادرستی از حقیقت عبادت، معنای عبادت را بسیار گسترده گرفته اند از اینرو توسل، استعانت، شفاعت و تعظیم قبور پیامبر نازنین اسلام(ص)شرک قلمداد نموده و کسانی را که به چنین کار های دست زند، از جرگه مسلمان ها خارج و جان و مال او را مباح می دانند.

2. بعضی از بزرگان، بنابر نقل بعض از دوستان فرموده اند: مشکل گرروهای تنرو، مشکل سیاسی است، نه مشکل علمی.

3. ممکن است مشکل آنها کم خردی باشد زیرا مسلمان زیرک برای برداشت و فهم از متون، رقیب خود را متهم به شرک نمی نماید. گذشته از این اگر فهم آنها صحیح هم باشد، باز مشترکات اینها با آنها نسبت به دشمنان اسلام با آنها قابل مقایسه نمی باشد و عرف و شرع خودی را بر بیگانه ترجیح می دهد. حال مشکل آنها کدام یکی از احتمال ها است یا همه ای اینها یا هیچ کدام، قضاوت و انتخاب با خوانندگان عزیز می باشد.


لی جان پرهیزگار (نجفی)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است