عوامل افزایش عواید گمرکی بررسی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۳/۸/۷ کد خبر: 82460 منبع: پرینت

محمد عمر داوودزی سرپرست وزارت داخله با والیان، فرماندهان امنیه، فرمانده زون های سرحدی و مسوولان گمرک ها ولایت های مرزی کشور، چگونگی افزایش عواید گمرکی دولت را مورد بحث قرار داد.

این نشست به ریاست محمد عمر داوودزی سرپرست وزارت داخله برگزار شد و در آن مسوولان امور گمرکی وزارت مالیه، والیان، ولایت های قندهار، پکتیکا، نیمروز، فراه و قندوز فرماندهان امنیه، 7 ولایتی که بنادر گمرکی در آنان فعال است.

فرماندهان زون های سرحدی پولیس و مسوولان گمرک ها ولایت های یاد شده، این موضوع را مورد بحث قرار دادند که از چه راه هایی می توان از ورود و صدور کالاها به داخل و خارج کشور از راه های غیرقانونی جلوگیری نموده و عواید گمرکی دولت را افزایش داد.

سرپرست وزارت داخله با اشاره به هدایت مقام عالی ریاست جمهوری براساس لزوم ایجاد تغییرات و اصلاحات فوری در خصوص اخذ محصولات گمرکی، تصریح کرد که عواید گمرکی دولت در چند ماه اخیر کاهش داشته و ایجاب می کند تا مسوولان امور گمرکی وزارت مالیه در هماهنگی با وزارت داخله و والیان ولایت های مرزی کشور، بررسی های همه جانبه را به منظور بهبود سیستم اخذ محصول در گمرک ها و چگونگی افزایش عواید گمرکی دولت انجام داده و طرح های خود را به منظور جلوگیری از ورود و صدور اموال از راه های غیر قانونی در مرزهای کشور، به ریاست جمهوری ارایه کنند.

در این نشست والیان، فرماندهان امنیه، فرماندهان زون های سرحدی پولیس، کمیساران گمرک ها ولایت های یادشده و همچنان مسوولان امور گمرکی وزارت مالیه، پیشنهادات و راه حل خود را برای افزایش عواید گمرکی و جلوگیری از ورود و صدور غیرقانونی کالاها به داخل و خارج کشور به دولت ارایه نمودند.
ایجاد هماهنگی میان نهادهای دولتی در خصوص اخذ عواید گمرکی، جلوگیری از تداخل وظیفوی میان نهاد های دولتی ذیدخل در هنگام اخذ عواید و کنترل و نظارت از کالاهای وارداتی، تسهیل روند کنترل و نظارت از ورود کالا های تجارتی به کشور، جلوگیری از فساد در گمرکات و اخاذی ها در مسیر شاهراه ها و جلوگیری از نفوذ سیاسیون در تقرری ماموران گمرکی از پیشنهادهای مشخصی بود که اشتراک کنندگان این نشست به هدف بهبود وضعیت گمرکات و افزایش عواید دولت در این زمینه، ارایه کردند.

در پایان نشست یاد شده، فیصله شد تا مسوولان امور گمرکی وزارت مالیه در ولایت های مرزی در هماهنگی با فرماندهان امنیه، فرماندهان زون های سرحدی و کمسیاران، پیشنهادات خود را برای افزایش عواید گمرکی دولت ارایه کنند.

همچنان فیصله شد تا هیات مختلط دولتی متشکل از مسوولان امور گمرکی و سرحدی وزارت مالیه و داخله، تفاهمنامه موجود میان این دو وزارت در امور گمرکی را با عطف توجه این که چگونه می توان به زودی عواید گمرکی کشور را افزایش داده و از ورود و صدور غیرقانونی کالاها جلوگیری کرد، مورد تجدید نظر قرار داده و اصلاحات لازمی را در آن وارد نمایند.


کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در صورت صرف عواید گمرکی کشور تاراج نمیشد و نشود, ما هرگز به پول خیرات دیگران ضرورت نخواهم داشت, بیائید خود را با صداقت از این خیرات های شرم آور نجات دهیم ما یک کشور غنی هستیم و صرف ایمانداری و صداقت ما را به اهداف مشترک ما میرساند. وسلام

>>>   شما وقتی از فساد در گمرکات خبر میشوید که بک کانتینر جینس از خارج وارید نماید بخصوص از گمرک اسلامقعله وگمرک هرات ان وقت بشم معاوم میشود که از کمیسار گرفته تا اخرین فردیکه در گمرک کار می کند حتی بانکی که در گمرک کار میکند ان وقت شما اگاه میشوید که فساد در گمرکات یعنی چی ابا این اتقادات اخر جای را احراز خاهد کرد ممنون از شبکه اطلاع رسانی شما

>>>   اگردیورندکنترل شودهم ناامنی وهم قچاق کالا واسلحه اندک می شود .سیستم مالیاتی کشوربوسیلخ فوائد عامه بایدبهبودیابد ودولت باید مالیاتهای داخلی برتجاروخدمات رااخذنماید.
نواندیشان بلخ.شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   خود داود زی یک دزد کلان کشور بشمار میرود پول های که از طریق ایران کمک میشد به بهانه های این ان ملیارد ها افغانی را حیف میل کرده باید داکتر صاحب غنی ریس جمهور منخب کشور باز پرس بکنند پل پای این فساد های داودزی کمنشده گاهی سفارت و گاهی هم در وازرت گماشته میشود حال فساد را در گمرکات تمام کمیسلری بندر تقریبا نود فیصد این ها خلق کرده پیشناد ما این است به ریس صاحب جمور ادم های مسلکی را به کمیساری بندز توظیف نمایند
نور گل جان زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است