عربستان محل رشد و پرورش افکاری تکفیری
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۰۳    ۱۳۹۳/۸/۷ کد خبر: 82451 منبع: پرینت

پایگاه خبری شبکه العالم: نویسنده و روزنامه نگار سعودی تاکید کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی، به محلی برای رشد و پرورش اندیشه‌های افراطی، و به وجود آمدن گروه‌های تروریستی مانند داعش تبدیل شده‌اند.

در بخشهایی از مطلب "قیصر حامد مطاوع" در روزنامه پرمخاطب سعودی "المدینه" آمده است: سیاستهای عربستان سعودی، در بکارگیری معلمها و اساتید سلفی افراطی دانشگاه‌های مصر؛ عامل رشد این افکار افراطی است.

اعضای اخوان المسلمین از جمله کسانی بودند که به دلیل سرکوب شدن در کشورهایشان در مصر و یا سوریه و عراق، عربستان از دهه پنچاه میلادی آنان را پذیرفت. بسیاری از آنان در بخشهای مختلف فعالیت کردند که مهمترین آنها بخش آموزش بود. آنان در عربستان به عنوان معلم و یا استاد در دانشگاه ها و مدارس مشغول به کار شدند و برخی هم در تدوین بعضی از دروس فعالیت کردند. این امر فرصت مناسبی را برای افرادی فراهم کرد که تحت تأثیر تفکرات سید قطب بودند.

اما مساله عجیب این است که اکنون، با وجود اینکه در اوج جنگ با اندیشه‌های افراطی قرار داریم؛ همچنان مدرسان افراطی را از خارج برای کار در بخش آموزش و به ویژه آموزش عالی ، جذب می کنیم؛ و به آنان فرصت می دهیم که افکار انحرافی خود را در ذهن دانشجویان دختر و پسرمان تزریق کنند.

نزدیکترین مثال درباره این مساله، "ایمان البغا" داکتر سوری است که در دانشگاه دمام تدریس می کرد و اخیرا از کارش استعفا کرد تا به داعش ملحق شود. ولی ما او را اخراج نکردیم ! اکنون وی در شبکه های اجتماعی در حال ترویج افکار افراطیش و دعوت از همگان برای الگوبرداری از خودش است. وی گفته است که حقوق بسیار بالای دانشگاه دمام و زندگی مرفهش را برای همرزم شدن در کنار داعش، رها کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دین اسلام بدون افراط تفریط نازل شده و حا ل این اسلام افراط تفریط ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است