استاد الازهر: با شیعیان دشمنی نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۷    ۱۳۹۳/۸/۷ کد خبر: 82443 منبع: پرینت

احمد کریمه استاد شریعت اسلامی دانشگاه الازهر مصر با تاکید بر اینکه بین مذهب سنی و شیعه فرقی وجود ندارد، گفت: من به طور کلی مخالف هر گونه فرقه گرایی هستم.

به گزارش الیوم السابع، کریمه که در برنامه «اسرار نگفته» در شبکه تلویزیونی «القاهره و الناس» سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: ردای فرقه گرایی را از تن به در کردم و با هر نوع فرقه گرایی مذهبی مخالفم.

استاد شریعت اسلامی الازهر مصر ادامه داد: مذاهب و فرقه ها ساخته دست بشر است و اصطلاح اهل سنت و جماعت نوعی اصطلاح علمی است که به اصطلاحی فرقه گرایانه تبدیل شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سفرش به ایران شخصی بوده نه رسمی، افزود: اگر یک ملحد یا یک بودایی هم دعوتم کند باز هم می روم.
این استاد دانشگاه الازهر در همین زمینه تاکید کرد: الازهر با شیعه خصومتی ندارد بلکه منبر مردمی برای گسترش علم است.

وی با بیان اینکه حاضر است برای گسترش علم به اسراییل نیز سفر کند، گفت: علم حق همگانی است و فرقی نمی کند که هندو، ملحد و یا غیره باشد.

شیخ کریمه با اشاره به اینکه پیشنهاد تدریس فقه سنت برای طلاب در ایران را دریافت کرده است، تشریح کرد که وی به عنوان یک عالم به ایران رفته و از وی خواسته شده که در یک رشته سنی تدریس کند.

وی با بیان اینکه الازهر برای همه چه سنی و چه شیعی مفید است، هر گونه دشمنی الازهر با شیعیان را رد کرد و گفت: هدف الازهر سودرسانی به همه چه سنی و چه شیعه است.

کریمه با تاکید بر اینکه در صورت موضع گیری رهبران سیاسی مصر علیه ایران همه باید به این موضع گیری احترام بگذارند، هرگونه تمایل به مذهب شیعه را رد کرد.

وی در عین حال از سفر رسمی 15 نفر از رهبران الازهر در مجمع مطالعات اسلامی به ایران در سال 2011 م خبر داد و با بیان اینکه در سفر اخیر خود به ایران با برخی از رهبران ایرانی در مورد برخی امور مربوط به احکام دینی گفتگو کرده، اظهار داشت: به آنها گفتم که خلافت و امامت و اموری که اخوان المسلمین و سلفی ها به واسطه ی آن عوام را فریب می دهند، در اسلام وجود ندارد .

این مسوول دینی مصر با بیان اینکه سلفی ها و اخوان المسلمین همچنان قوانین مصر را نقض می کنند، مدعی شد: اخوان المسلمین، شیعیان و سلفی ها در امور مربوط به خلافت اسلامی در یک جبهه هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند به سنی ها وشیعه توفیق بدهند تا بصورت مسالمت آمیز درجامعه اسلامی زندگی کنند.

>>>   درینکه دین اسلام دین جبر واکراه نیست هیج گونه شکی وجود ندارد . قران عظیم الشان درین باره صراحت دارد . لا اکراه فی الدین قد تبیین الرشد من الغی . بر مسلمانان لازم است تبیان رشد و غی را بیشتر کنند ودرین راستا سعی بیشتر بخرج دهند تا گرایشها باساس تعقل وتفکر وادله باشد نه بزور وجبر واکراه یا متوسل شدن به خشونت .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است