واکنش دانشجویان کابل به نشر مقاله ضد اسلامی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۳    ۱۳۹۳/۸/۳ کد خبر: 82171 منبع: پرینت

شماری از دانشجویان دانشگاه کابل در اعتراض به نشر مقاله ای زیر عنوان اسلام طالبان و داعش توسط روزنامه افغانستان اکسپرس در مقابل دانشگاه کابل دست به اعتراض زدند.

تظاهرات کنندگان تاکید داشتند که مقاله نشر شده از سوی روزنامه افغانستان اکسپرس اهانت آشکار به ارزش های اسلامی و دینی بوده و خواستار اشد مجازات نویسنده این مقاله در محضر عام شدند.

تظاهر کنندگان با سر دادن شعارهای مرگ به دشمنان اسلام، ما اهانت به مقدسات خود را بی پاسخ نمی گذاریم و ما خواهان تطبیق اسلام هستیم خواستار مجازات مسوولان این روزنامه شدند.

هفته گذشته روزنامه انگليسی زبان افغانستان اكسپرس مطلبی را با عنوان اسلام طالبان و داعش به نشر رساند كه واكنش حكومت، نهادهای مدنی و شهروندان افغانستان را بر انگیخت.


کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين محصلين نام نهاد هم بهانه مي جويند تا از درس دست بكشند وغوغا بپاكنند آن فرد مقاله نويس در هالند وشما در كابل درس و.كتاب را مي ينديد وسروصدا بالا ميكنيد با مقاله يك فرد اسلام نه كدام صدمه ديد ونه از بين رفت اگر شما زير نام دفاع از اسلام هدف ديگري داريد درست است ورنه وظيفه شما درس خواندن است فعلا

>>>   اگرمحصلین محترم درامورسیاسی عکس العمل نشان دهند آفرین شان مگردرمسایل دینی مجاهد سابق مردم را بیهوده تباه کرد به تعقیب آن طالب وداعش همه را کافر دانست خصوصا مذهب جدید وهابیت تمام مذاهب را محکوم به کفرکرده درحالیکه خودش مزدورانگلیس بنیادش زیرامرکافراولاد مردم مسلمان را سرگردان و تباه کردند .درحالیکه دین اعتقاددرونی هرمومن مسلمان است با یک مقاله یا به فتوای شیطانی یک جاسوس تخریب نمیشود . متاسفانه باجنگهای مذهبی 35 ساله خود مردم را دچارفقر ساختیم که انسان غریب اصلا لباس نمازی ووقت نماز حتی اراده نماز نداشت . حال هم اگر بجای نان و آش اسلام و اسلامیت میخواهید نانگدا زیادتر شده بلاخره نانگداها همه نماز را هم فراموش خواهد کرد. چون نمازهم باشکم سیر براحتی خوانده میشود . برادران عزیز بجای قتل و کشتار برادرمومن به اتهام کفر بروید درس سیاسی و اقتصادی تا سایر دروس فاکولته را فوق العاده بخوانید تا اقتصاددان و سیاست دان فوق العاده شده کشوررا ازخرافات و جنگهای فرسایشی نجات دهید .
وطندوست

>>>   من ازتمام کسانیکه به این عمل کفر آمیز عکسل العمل نشان داده اند تشکری مینمایم زیرا این درجه دوم ایمان است این آغازکاراست وخدامی داند که تا به آخر این حکومت وضعیت دین درافغانستان به کجا خواهد رسید زیرا علاج واقعه قبل ازوقوع ضروری است اما حال واقعه صورت گرفته متوجه پس لرزه های آن باشیم
سادات ازتخار

>>>   محصلین ودانشجویان وروشنفکران دانشگاهی باید محورحرکتهای فکری وتئوری پردازی صحیح منطبق باشرع وقانون باشد وچشم تیزبین کشورباشندوهرروز به سمت اصلاح وتوسعه علمی وفکری وتکنالوجیکی روان باشند.
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   بسیار جای افسوس است که دانش جویان در این۱۳ سال امتحان خود را دادند و بی غیرترین جوانان در دنیا استند . چرا وقتی مردم توسط طالبان سر بریده میشد خاموش بودید و در مقابل فساد و ر شوت و غربت و بیکاری و اختطاف و کاشت مواد مخدره و ازاد کردن ۴۰۰۰ طالبان از محبس و برادر ګفتن کرزی به طالبان کافر در خواب بودید از بهار عرب و از پدران تان که در مقابل کمونست مجادله کردند ۴۸ و مملکت را را از قید اسارت ازاد کردند چیزی یاد نګرفتید و قروانه ها و غزای ها بی غیرتی را خوردید بزرګترین تظاهرات تان راجع به کلمه دانشګاه و پوهنتون بود که خودر امسقره دنیا ساختید و یا دعوای مذهب بود و حلا هم مظاهره برای مسلمانان افراطی می کنید چرا در وقتی که طالبان مساجد و قران شریف را سوختاندند خاموش بودید امید وارم که حکومت جدید برای شما کار های مهم را ندهند تا مملکت را به قهقرا نکشید تا حال روشنفکر نشدید
بصیر نظری

>>>   این اعتراض ها نه جائی را میگیرد ونه کسی میتواند به نویسندهٔ آن کدام خسارهٔ برساند۰ اشرف غنی از هیچ رئیس جمهور شد وبالای مردم افغانستان از طرف انگلیس ، امریکا ، غرب و متحدین شان تحمیل شد ، صدای کسی شنیده نشد وپلان تطبیق گردید ، هزارها موضوع و مسایل ملی ، سیاسی ، امنیتی ، مفکوره ئی وغیره ازطرف باداران مطابق دلخواه شان بالای مردم بیچاره تحمیل شده که اعتراض های بعدی بی نتیجه ومنجر به ضرر خود افغان ها شده وبس ! باید علت پیروزی دشمن را جستجو نمود ودریافت ، امروزهمه گروپ های جهادی واسلامی وتروریستی جهان درخدمت امریکا ، اسرائيل ، انگلیس وغرب بوده وهمهٔ شان جیره خواران ممالک مذکور میباشد که میتوان از گلب الدین حکمتیار ، طالب ، داعش ، لشکر طیبه ، جندالله ، طاهر یولداش ، چیچن ، جنگهوی وغیره گروه های جهادی نام برد که جهاد شان در راه خدا نه ، بلکه برای منافع امریکا ، انگلیس ، اسرائيل ، غرب ومتحدان شان میباشد که این نوع اسلام را میتوان اسلام امریکائي نامید ، فقط با استفاده از ابزار دموکراسی چند جوان بی تجربه را بنام مظاهره واعتراض به خیابانها میکشانند وآنها سبب آزار واذیت مردم شده وبا الآخره مردم به داعش ، طالب ، گلب الدین وغیره نوکران امپرالیزم لعنت می فرستند
شکریه غفار ستانکزی

>>>   مقدسات وارزش هاي انساني وديني خط سرخ جوانان متدين وقهرمان كشور ماهستند
ما جوانان سيلي محكم در دهان خود فروخته وخود باخته شرق وغرب خواهيم زد
رهبر ما نواسه رسول خدا امام حسين ع هست كه با خون خود مقدسات وارزش هاي ديني وانساني را احيا كرد.
زنده باد جوانان فهيم ومتدين شيعه وسني
جوان بامياني

>>>   نظر هردوی شما ازجاده حق منحرف و باطلست. محصلین وجیبه دینی شانست تا خراب کاران فرهنګیرا رد یابی کنند آفرین بر ایشان.

>>>   اگرچه محصلین فرزندان خودهمین مردم اند مگر هزارافسوس که چاکر تاجران سیاسی مذهبیون وندگیر شده اند .به امریکاچه فرق که بنام... یکی دیگری را قتل عام میکنی و خانه یکدیگررا چوروناموس همدیگرتجاوزمیکنید تانسل اسلام بدستان خودشان نابودشود یا ازطریق داعش نسل روشنفکروتحصیلکرده قتل عام شده بجایش فرزند امریکا خانه بسازد .دربین سالها... چقدرکمایی کردی که حال بازهم ازافکارتحجرگرای آدم کشی نان بخوری ؟ ازدموکراسی و انتخابات ولو فریبنده چه بدی دیدی که حال داعش بگوید مرا خدامقررکرده غیرازخداکسی مرا برطرف کرده نمیتواند تانسل نسل جاروب کش یک قاتل حیات بسر بری .خدانخواسته امریکاهمان داعش را غنیمت داند خدامیداند درکدام غارموش هزار هزار گریه میکنی مگر بی فایده اینکه سنی هستی یا شیه هردورا کافرمیداند . حال گرمی لحاف را غنیمت دانسته اگرجانفدای اسلام هستی برودرمسجدبخواب کسی مزاحم خودت نخواهد بود . حاجت به جنجال اضافی نیست .
بیطرف

>>>   همینطور که در مقابل چنین مقالاتی عکس العمل نشان می دهید در مقابل جنایات طالب و داعش هم نشان دهید.
مسلمان بچیه..

>>>   هزاران تاسف به روزگارکشورخوددارم! کسی عقلش نرسدبه مشت جواب میدهد. آیا ماهم بااینقدرشیخ, محقق, تحقق, ملاوپیشوا وهزاران هزارمحصل شرعیات و مدعیان نبوغ اسلام آیا توان وقدرت نوشتن یک مقاله جوابیه نداریم ؟مانندناتوان فقط دشنام زدن رایادداریم. نویسنده مقاله باقلم خودهزاران محصل ماراجلب و غضبی کرده چرااین لشکر ملا و هزاران نانخوراسلام بایک مقاله دفاعیه یا مقاله مشابه هزاران نفرشان را بخودجلب کرده نمیتواند؟ اگرچهارسطردفاعیه نتوانیم معلوم دارجهان ما را زورگوی یا تروریست تصورخواهدکردچون اکثریت جهان مسایل راعقلی تصورمیکندولی ماعقل رااهمیت نداده حکم جبری رامعتبردانیم تحجر عنوان خواهندکرد. بیایید عقل را ما هم اهمیت داده در برابر مقاله عقلی با مقاله عقلی جواب برگردانیم هزاران مراتب موثرتر از مظاهره و سرگردانی هزارها نفر خواهد بود. من به علوم شرعی بلدیت کامل ندارم کسانیکه ادعای رهبریت اسلامی دارند توقع میکنیم.
قره

>>>   با تأسف این قماش از دانشجویان و اسلام نما ها خود ضد دین اند ، چرا در مقابل انفجار ، انتحار ، سر بریدن ها ، قتل عام ها ، انفجار مساجد با نماز گزاران و قرآن ها ، تجاوز حتا توسط پدران به دخترانشان ، بی عدالتی و و و خاموشند ، مگر اینها عمل شرعی و اسلامی است ؟ اگر شرعی است ، پس وای بر ما اینها باید بدانند که قرن بیست و یکم دیگر باید با منطق عمل کرد و نه با احساسات ، زیرا زبان زور و عمل با خشونت و حساسات ایجاد گر صد ها سوال است که نتجه اش باخت است. عملکرد احساساتی این ..... نتجه اش تأئید نظر نویسنده خواهد بود ، پس بدا بحال ما مسلمانان با اینگونه عملکرد و با بکار برد این گونه منطق در دفاع از اسلام
وثیق

>>>   جوانان عزیز دانشجویان گرامی در مرحله اول شخص خود را تحت ارزیابی قرار بدهید آیا اعمال شما ،تفکرشما،عمل کرد شما با رویش اسلام مطابقت دارند یاخیر ،آیا اگر کسی بشما خبر های ضد اسلامی را ابلاغ کند چند لحظه فکر کنید بعد عمل کنید شما محصیل هستید وظیفه شما آموختن است تا از بخش های مختلف فارغ شده بعد میتوانید از همه امورات به آسانی دفاع نماید فعلا دولت شما دولت اسلامی است پس بگذارید دولت از حریم اسلام دفاع کند وقتی دولت شما احساس ضعفی کرد مجبور است بشما دانشجویان مراجعه کند آن وقت عمل کنید .حیف یک لحظه وقت تان که بیهوده صرف میشوند این بازیها اکثراً شکار های سیاسی است که از احساسات پاک شما جهت رشد شخصی خویش کار میگیرند بعضی برادران در نظریات خویش یاد آور شدن همانند این مقاله ضد اسلامی به صدها قضیه سپری شد و در حال جریان است مانند سربریدن توسط طالبان ،بم گذاری،به صدها اعمال ضد اسلامی وجود دارند چرا خاموش هستید.بیاید شما محصلین عزیز از همچو تظاهرات ها بگذرید وظیفه شما با حسن نیت مقدس تر از همه چیز در برابر وطن است شکار دزدان سیاسی نشوید کشور بشما نیاز دارند اما در وقت وزمان معین وقتی در سیستم دولت جا گرفتید حفاظت از حریم اسلام وظیفه اصلی شما بشما میرود.
فروتن از کابل

>>>   وثیق صاحب بسیار عالی گفتی : توفیق همیشگی به همرایت
خوشه چین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است