گلبدین حکمتیار:
به جای خارجی ها، به داخلی ها پیمان امضا کنید!
خوب بود حکمتیار که از وی برای زنده نگه داشتن حزب اسلامی به عنوان یک رهبر بانفوذ و نخبه در کشور یاد می شود، توضیح بیشتری راجع به پیمان بین الافغانی ارایه می کرد تا ببینیم منظور ایشان دقیقا چیست؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۳/۸/۲ کد خبر: 82112 منبع: فارس پرینت

به دنبال امضای پیمان امنیتی کابل - واشنگتن در اولین روز کاری رییس جمهور اشرف غنی که دقیقا یک ماه پیش صورت گرفت، هم اکنون جناب حکمتیار یادش آمده که در این رابطه اظهار نظر نماید.

به همین منظور حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: پیمان امنیتی با آمریکا نمی‎تواند حلال مشکلات کشور باشد و شورای ملی نیز باید آن را رد کند.

حکمتیار در این اطلاعیه اظهار داشته: مشکلات اساسی امنیتی و اقتصادی افغانستان با تصویب و تایید پیمان امنیتی کابل-واشنگتن توسط پارلمان حل نشده و تنها راه‌حل این معضلات امضای یک پیمان بین‎ افغان‌ها است.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر اینکه پیمان امنیتی کابل-واشنگتن یک پیمان وطن‎فروشی و یک وثیقه شرم‎آور است، تصریح شده است: با این پیمان ناامنی‎ها در کشور پایان نخواهد یافت زیرا از این پس دست آمریکایی‎ها در افغانستان باز شده و می‎توانند با مفاد این پیمان از خاک و فضای کشور به نفع خود استفاده کنند.

انجینیر حکمتیار با انتقاد از تداوم حضور نظامیان خارجی در افغانستان و امضای پیمان امنیتی با آنان اعلام کرد: با امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، افغانستان به انزوای منطقه‎ای رفته و روابط دولت جدید با کشورهای منطقه تحت شعاع این پیمان قرار خواهد گرفت که این مساله به ضرر دولت و ملت افغانستان است.

در ادامه آمده است: تشکیل دولت وحدت ملی در سفارت آمریکا و با تلاش‎های آمریکا است و تلاش وزیر خارجه آمریکا در این راستا مقدمه‎ امضای این پیمان بود که مجلس شورای ملی با درک این موضوع، نباید پیمان وطن‎فروشی را تصویب کند. وکیلان مجلس با در این پیمان باید یک پیمان بین افغانی امضا کنند تا بر اساس آن منافع ملی کشور حفظ شود.

ظاهرا دور بودن جناب گلبدین از خاک کشور، وی را از فضای سیاسی کابل نیز دور ساخته است که هنوز نمی داند دیگر کار از کار گذشته و پیمان امضا شده را نمایندگان مجلس نمی توانند رد کنند. آمریکا آنقدر صلابت و نفوذ در یکایک ارگانهای دولتی افغانستان دارد که اگر بخواهد صدها مثل این پیمان را یک شبه به تایید جرگه و مجلس و دولت افغانستان می رساند بدون اینکه آب از آب تکان بخورد.

اینکه کرزی این پیمان را امضا نکرد هم جنبه سیاسی داشت و الا کجا رییس جمهوری که اب خوردنش هم تحت دستور کاخ سفید بود، جرات چنین جسارتهایی را نداشت.

نکته ی دیگر اینکه خوب بود انجینیر گلبدین حکمتیار که از وی برای زنده نگه داشتن حزب اسلامی افغانستان به عنوان یک رهبر بانفوذ و نخبه در کشور یاد می شود، توضیح بیشتری راجع به پیمان بین الافغانی ارایه می کرد تا ببینیم منظور ایشان دقیقا چیست؟ آیا منظورش گفتگوی میان دولت وحدت ملی با حزب اسلامی است؟ یا امضای توافقنامه میان دولت کابل با طالبان شبه نظامی پاکستان که خود را افغانستانی می دانند؟

که امیدواریم توضیحات بیشتر در این رابطه از سوی حزب اسلامی مطرح شود شاید ایده و طرح جدیدی از میانش بیرون آید که برای اشرف غنی صاحب که خواهان صلح است، مفید واقع گردد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر است که آدم شوید و از کوه و بیان به شهر آمده و انسان گونه زندگی کنید.
تمام بدبختی های مردم افغانستان به خاطر انحصار طلبی و خشونت طلبی شماست.
شما اگر به حقوق سایر اقوام احترام می گذاشتید و به دیگران هم حق حیات و زندگی دادید افغانستان به امرور نمی رسید.
زلمی از بدخشان

>>>   انجنير صاحب ناوقت از خواب بيدار شديد تا جايكه من وشما ميشناسيم شما شخص سحر خيز بوديد مكر حالا ظهر خيز شديد خوب بهر صورت إمضاء اين موافقت نامه به همكاري دوستان سابقه شما يعني صبغت الله مجددي غلام زاده قديم إنكليس و ريس شوراي هماهنكي وجنرال دوستم كمونيست كه در جريان جنك خان ومان سوز كابل مرتكب هزاران قتل ًجنايت شده بودند واز جمله دوستان خيلي نزديك شما محسوب ميشوند ، توسط خائن ترين شخص مرتد يعني حنيف اتمر خاديست به امضا رسيد كه اين همه مصيبت وبدبختي از بركت جنك وجدال هاي جناب شما ورفقاي شماست ، نهالي راكه ٢٤ سال قبل غرس كرديد حالا ثمر را ديديد ضرور نيست حالا جهار زانو بنشينيد جون قبلا وضوي شما شكسته است اما درمورد قرارداد بين الأفغاني بأيد نوشت كه قرار دادقبلا توسط افراد خيلي نزديك شما ، وحيد الله سباوون،ارغنديوال وغيره با اشرف غني به امضا رسيده است تعداد زيادي اعضاي حزب شمادرحكومت وطنفروشان شريك اند وبنحوي شريك لقمه در ارك رياست جمهوري اند. كسيكه غلام غلام شد غلام بادار أولي هم هست، بدين ترتيب حزب شما نيز در وطنفروشي شريك است.
ميوند كابلي

>>>   ملت بالایت حکمتیار صاحب اعتبار ندارد .بخاطری که نوکر آی ،اس آی هستی . وقت خود را ضایع نکن . وگرنه خوب گپ ها زدی . هوش کن این گپهای پاکستان از زبان تو است.
روغ لیمه

>>>   یاهو !!!
به آقای حکمتیار ! همنطوریکه مبرهن است این همه آلام و درد وسوزیکه بعد ازسقوط نظام کمونستی دامنگیرملت مظلوم افغان شده ، نتیجه تکبر ، خودخواهی ،زورگویی ،جا طلبی ، مسند خواهی و .... شما تنظیم های جهادی بخصوص حزب اسلامی، جمعیت اسلامی ، شورای نظار و حزب وحدت اسلامی ... میباشد .
1،5 ملیون مسلمان برای آزادی وطن از تسلط کفر واجنتهای آن به پیشگاه خدا خون دادند ، و 6 ملیون انسان مسلمان به تاسی از حکم خدا خانه و کاشانه خود را رها کردند و باقبول مرگ در بدترین شرایط زمانی ومکانی به دیار هجرت پیوستند .
مصیبتها ، دردها وآلامیکه مهاجرین افغان در هجرت دیده است ، در این مختصر نمی گنجد . اما مطمین هستم که اشخاص چیز فهم آنرا درک می نمایند .
اما شما تنظیمهای جهادی بودید که با زدوبند های سیاسی شرم آور با مسلمان وکمنست، با جنگهای دوامدار کشور را به ویرانه مبدل کردید ، وزمینه آویختن ریسمان بردگی را شما جنگ افروزان به گردن ملت آماده
ساختید .
امروز بعضی از رهبران جهادی با مجاهدین شان در خدمت کفر جهانی در اشغال افغانستان آشکارا موقف دارند ، علاوه
از هر نوع خدمات به استخاره نیز در خدمت ارباب خود، نمایندگان آنهارا به مسند می رسانند .
شما تیکه داران اسلام در افغانستان بودید که ملت را به این سیاه روزی ودربدری مبتلا کردید، وبازهم به این ملت اشک تمساح می ریزید .
ملت شریف ومسلمان افغان شما ها را شناخته است
، دگر شما مستکبران وزورگویان به نزد ملت مردود هستید و انتقام خدا از شما نیز رد نه می شود .
نیازی

>>>   پاكستاني ها نبايد در مورد مسايل افغانستان ابراز نظر كنند گل بي بي نسبت به افغاتنسان به پاكستان بيشتر متعهد است به نظر او وقتي افـغانستان همه مشكلش حل شده واسلام برقرار شده كه خودش در راس قدرت باشد!!! اين مزدور پاكستاني سالها قبل گفته بود هرزماني قدرت را تصاحب كنم با پاكستان كنفدريشن ميسازم
درود بر روح مسعود بزرگ از بركت شجاعت واستعداد او بود كه اين اجنبي نتوانست قدرت را غصب كند در غير آن حالا ما ضميمه پاكستان و اعليحضرت گلبدين پادشاه ما بود !!
صوفي كرنكار از قندز

>>>   اقای حګمتیار شما با ګرفتن ۲،۷ فیصد رای مردم باید خر فهم شوید که مردم شما را نمی خواهند اما شما حیا نکردید و بی شرمانه در مسایل افغانستان مداخله می کنید و در بغل ای اس ای نشسته و به وطن فروشی تان ادامه می دهید وقت تان به اخر رسیده و به زودی محکمه و اعدام خواهی شد
بصیر نظری

>>>   ... بر گلبیدین و تمام وطفروشان و جاسوسان سیاه و سفید. گلبیدین بغیرت حیاه نداشته از خانه باداران خود صدا بلند میکند٬ او بی ایمان آیا فراموش کردی که به هدایت ای اس ای ۳۵۰۰ راکت روز پرتاب می کردی بالا باشندگان مظلوم کابل در آن زمان چرا توافقنامه بین افغانی را رد می کردی. خدا (ج) تو خبیث را رو سیاه دنیا و آخرت گردانیده است. نصیب تو و امثالت زندگی ذلالت بار بوده تا وقتیکه راهی جهنم گردی.

>>>   به نظر بنده اگر همین پیما ن به همرای کشو ر ها ی اسلا می امضا می شد خو بتر بو د نه به همرای کفر بعضی رهبران ما چهاد گفته مردم را بازی دادن و حال
بخاطر حیش و نو ش به همرا ی امریکا پیمان را امضا کردن

>>>   خیلی خوبه تخریب شهر ها و قتل عام مردم بی گناه را به گلبدین و طالبان کنترات بدهید.

>>>   ســـالهـــا قبل استاد سياف گفته بود اين شخص مـــريض است !
واقـــعــــا كه هم خودش هم وجدانش مريض است
اميد وارم گرفتار ايـــــــــــــبــــولا شوي تا مردم ديگر نام منهوست را نشنوند !

>>>   کمونیستها و شوروی ها افغانستان را خراب نکردند خرابی افغانستان از زمانی شروع شد که گلبدین و دوستم و سیاف و دیگران به جان هم افتادن و شهر کابل را با خاک و خون کشیدند و دار و ندار کشور را به باد فنا دادند همین طور شهرهای دیگر کشور تا زمانی که دولت کمونیستی بر آنها حاکم بود هیچ اسیبی ندیده بود اما با رفتن دولت خلقیها همه شهر ها خراب شده قتل عامها شروع شده و مهاجرت مردم به کشورهای های همسایه شدت گرفت. هرچند در حال حاضر وضعیت مطلوبی بر کشور وجود ندارد ولی از حکومت گلبدین و دیگران به مراتب بهتر است. آنان به بهانه پیاده کردن اسلام می خواستند به قدرت برسند و نه تنها اسلام را تقویت نکردند بلکه موجب تضعیف اسلام در کشور شدند. وطنفروشی و خیانت گلبدین برای کسی پوشیده نیست او باید افغانستان را فراموش کند و برود یک کاری را در پاکستان و یا آمریکا برای خود درست کند و مردم ما را راحت بگذارد.

>>>   امضآ پیمان واقعآ که خیانت به وطن است و افغانستان بار سوم توسط یک عده عناصر خایین فروخته شد.
امنه ساجوقی

>>>   هموطنان گرامی!
این کلبدین راکتیار یک انسان شرف باخته بی حیا بی وجدان و... مطلقی است که عبرت نمگیرد چندین بار از طریق رسانه های صوتی و تصویری خود را امتحان کرد تا ببیند که علی الرغم جنایاتش در جامعه افغانستان طرفداران و جای پائی پیدا کند خوشبختانه الحمدولله هر بار مورد تحقیر و نفرت و لعنت مردم افغانستان قرار گرفت که با کلمات و الفاظ رکیک مانند ابلیس سنگسارش کردن و لکن این مزدور و اجنت پاکستان آنقدر بیغیرت و بینگ است که باز هم مانند... در مسائل افغانستان حرف میزند و پیشنهاد مطرح میکند. من به این جاهل و قاتل هزارها انسان و رانده شده از طرف مردم افغانستان میگویم اگر زره ئی از کرامت انسانی در وجودت باقی مانده باشد باید بلافاصله خود را حلق آویز نموده به زندهگی ننگینت خاتمه بده برایت باشرف تر است از اینکه هر روزه از طرف 30 ملیون نفوس افغانستان لعنت و نفرین شوید و بچشم های خود بخوانید و بگوشهای خود بشوید اگر این غیرت هم نداری فلهذا در سکوت باش تا وقتیکه ملک الموت بسراغت بیاید و روانه جهنم آبدی شوید انساالله.

>>>   گلبدین حق ندارد درمورد تعین سرنوشت مردم افغانستان حرف برزبان بیاورد. خود وی نوکر وجیره خوار نظامیان پاکستان است.باید اگروجدان دارد خجالت بکشد

>>>   آقای حکمتیار اگر من بجای تو میبودم هیچگاهی بخود اجازه صحبت کردن در مسایل کشور را نمیدادم تو چطور در یک کشور به اصطلاح اشغال شده برای پست ریاست جمهوری کاندید (قطب الدین هلال) فرستادی و از طرف دیگر به تخریب و کشتار مردم بی گناه کشور دست میزنی انشاالله مورد غضب خدواندج قرار بگیری.
مسلم

>>>   حا ل او برادر حكمتيار هم جها د و مقا وت كرده اند پس چرا در دولت شامل نشود

>>>   حکمتیار خان ! پیمان امنیتی با کفار و پیمان بین الافغانی راه حل برای امت نمیباشد یگانه راه حل حاکم شدن نظام الهی (خلافت اسلامی)در روی زمین میتواند مشکلات امت مظلوم را حل کند، مگر متاسفانه امروز مسلمانان همان راه حل را که الله سبحانه وتعالی برای تنظیم ابعاد مختلف زندگی بشر فرستاده است امت فراموش کرده درقوم پرستی وقوم گرایی غرق میباشد.نمی دانم که همه کناره گیری های حکمتیار بخاطر چی میباشد؟از یکطرف جبه گیری میکند که همرای کفار جهادمیکنم ونظام حاکم یک نظام اسلامی نیست، بعضی اوقات نظریات درارتباط به نظام فاسد دیموکراسی ارائه میکند،اگر ادعا ما اسلامیت وحاکم شدن نظام اسلام میباشد ،چرا مطابق به طریقه شرعی اقدام به تغیر نظام های کفری نمایم میخواهیم واگرهدف مان رسیدن به قدرت ،وانداختن آب به آسیاب شبکه های استخباراتی که بخاطر تحقق اهداف استعمارگران کفری کار میکند باشد، باید یکطرفه شود یاکاملا اسلام را پیروی کنیم ویاکاملا پیروی از نظام کفری دیموکراسی نمایم ،در وسط بودن ازدید شرعی جواز ندارد.
احمد بهزاد

>>>   گلبد ین ازیادش رفته که در خانه ای خدا سوگند کردند ،همین که به کابل رسید ، آن پیمان شکسته شد ، واین بار می خواهد که با ایشان پیمان بسته شود .آزموده را آزمودن خطاست .

>>>   انجینرصاحب گلبدین حکمتیار آنقدر بیچاره ودرمانده شده است که از نعمتهای پروردگار هم استفاده کرده نمی تواند .آفتاب که یک منبع تولید ویتامین دی است آقای حکمتیار از استفاده کردن آن هم محروم شده است . وای بحال این بیچاره جاسوس ای اس ای پاکستان.... چه برسد براین که درباره افغانستان فکر می کند.
"ضیائی"

>>>   بسیاری از برادران بسیار خوب قضاوت کردند فقط یک چیز را من به حرف های شما اضافه کنم که حکمت باید بفهمد که در افغانستان هیچکس به تنهایی به سعادت نمی رسد هیچ قومی نمی تواند بتنهایی حکومت کند وهیچ گروهی نمی تواند کشور را بتنهایی اداره کند فقط باید یک راه است آنهم تمام ملت وهمه اقوام وهمه نخبگان کشور پیش شوند ومردم هم پشت سرشان آنوقت تو هم اگر خواستی خودرا آزمایش کن که یک بار آزمایش کردی دیدی جای نداری باز آزمایش کن ولی مطمئن باش که ملت مزدوران را نمی بخشد....وطن مانند مادر است تو با مادر خود آن کار بی شرمی را کردی پس بخود بیا و سر در گریبان کن یک روز زندگی پر افتخار بهتر است از صد زندگی شرم آورد کسانیکه به مردم ووطن خود خیانت میکند هم در این دنیا ذلیل است و هم در آخرت هتلر در آخرین روزهای عمرش گفته بود که بنظر من بدترین مردم کسی است که به من کمک کردند تا وطن شان را تسخیر کنم من از اینها متنفرم . حکمت یار صاحب تو چه میگویی اگر خواندی حتما جواب بده
بینام از وردک

>>>   به نصایح آقای حکمتیار توجه کنید، گوش بگیرید و آنرا عملی کنید. مطمئناً شما راحت از زهر خرزنبور های خارجی ها مثل امریکائی ها و همپیمانانش و روس های کثیف میشوید وهم از گَزند گاوزنبور های داخلی مثل اتمر، غنی ... عبدالله... میشوید.
علی بابا

>>>   در افغانستان نميدانم كه خوب است ،غني كاكا جاسوس ،عبدالله نماينده امريكا اتمر كمونست نماينده انكليس مجددي نماينده امريكا سياف وهابي وبرادرهاي هزاره از سرك تا پچك نماينده ايران گرزي نماينده پاكستان دوستم بى سواد نماينده تركيه حكمتيار جاسوس امريكا وپاكستان وبه همينطور الى آخير همه سياسيون افغان جاسوس ونماينده پس در افغانستان فعلى كه خوب است،كوشش كنيد برادرها از خداوند بترسيد واين قدر خود خواه ومخرور نباشيد ورنه هميشه اين طور خوار زار باقى ميمانيد وهمه مانند برادرها با هم كار كنيد و وطن را آباد كنيد كه اين وطن به تك تك هر يك شما ضرورت دارد از خداوند إرزو دارم كه افغانستان روزي مهد علم ودانش گردد تا از كشور هاي دنيا درين سرزمين تحصيلات عالى خود دنبال كنند واز خداوند آرزو دارم كه همه اولاد اين وطن صاحب دانش راستين اسلامى وفنون علمى شود واز تاپه زدن به يكديگر خودداري كنند ،انشاءالله كسانيكه از راه هدايت بدور اند خداوند همه إنها را به شريعيت محمدى استوار وپابرجا نگهدارد،خداوند يار ومددكار تان باشد مردم افغانستان؟
عبدالله ريحان

>>>   اگــــــــــــــــــر كسي پيمان امضا مي كند بهــتر است بجاي اين كه باتو امضـــــا مي كند با صــــــــــــــــــوفي كرنكار پيمان امضـــــــــــــــا كند!

>>>   این اعتراض ها نه جائی را میگیرد ونه کسی میتواندپیمان امضا شده را ساقط کند ۰ اکثر اعضای پارلمان مثل آقای گلب الدین فروخته شده وخائين اند ، اشرف غنی از هیچ رئیس جمهور شد وبالای مردم افغانستان از طرف انگلیس ، امریکا ، غرب و متحدین شان تحمیل شد ، صدای کسی شنیده نشد وپلان تطبیق گردید ، هزارها موضوع و مسایل ملی ، سیاسی ، امنیتی ، مفکوره ئی وغیره ازطرف باداران مطابق دلخواه شان بالای مردم بیچاره تحمیل شده ومیشود که اعتراض های بعدی بی نتیجه ومنجر به ضرر خود افغان ها میشودوبس ! باید علت پیروزی دشمن را جستجو نمود ودریافت ، امروزهمه گروپ های جهادی واسلامی وتروریستی جهان درخدمت امریکا ، اسرائيل ، انگلیس وغرب بوده وهمهٔ شان جیره خواران ممالک مذکور میباشد که میتوان از گلب الدین حکمتیار ، طالب ، داعش ، لشکر طیبه ، جندالله ، طاهر یولداش ، چیچن ، جنگهوی وغیره گروه های جهادی نام برد که جهاد شان در راه خدا نه ، بلکه برای منافع امریکا ، انگلیس ، اسرائيل ، غرب ومتحدان شان میباشد که این نوع اسلام را میتوان اسلام امریکائي نامید ، فقط با استفاده از ابزار دموکراسی آقای گلب الدین به حرف آمده ودوباره سبب آزار واذیت مردم شده وصدای خودرا بلند نموده وبه دستور آی اس آی طرحی مجهولی را که هیچ جنبهٔ منطقی وتطبیقی ندارد پیشکش نموده وحضور اعضای بلند پایهٔ حزب جنایتکار اسلامی را انکار نموده وپرده پوشی میکند ۰با الآخره مردم به حقیقت پی برده وبه این جاسوس آی اس آی نفرین ولعنت می فرستند
شکریه غفار ستانکزی

>>>   اقای حکمتیا خواب دیده خیرباشه

>>>   از نسل باد هستند هیچ ګاهی در یکجا قرار ندارند یکی ازاف ن طرف میوزد و یکی ازین طرف و بګفته مولانا.
جان حیوانی ندارد اتحاد
تو مجو این اتحاد از جان باد

>>>   امضأ پیمان با واشنگتن یکی از ارمان های مردم افغانستان بوده و مردم به عقیده که علاقمند امضأ بودند کار صورت گرفت و از طرف دیگر امریکای های زمینه را طوری مساعد کردن تا همه ملت مجبور شوند تا پیمان امضا شوند باالاخره بلی درست است امریکای ها مسلمان نیستند و همچنان خارجی است به افغان ها دلسوز نیست ولی نمیتوان با انسان های...مانند حکمتیار پیمان بین الافغانی امضا کرد

>>>   ګلبدین حکمیاریک شخصت ملی وبین المللی میباشد زنده باشد هرجای که باشد اګرانجنیرصاحب نمیبود بالای ماوشما امریکایها وخارجیها هزارقسم رخشندی میزدند ولی اینها هستندکه کمی احترام به افغان دارامیباشد
(حاقظ قیوم)

>>>   ازخود راضی وجاه طلب

>>>   بــــه حــــــافــظ كـيــــوم !
آيا در حافظه نداري كه شصت هزارنفر را در كابل به خاك وحون كشاند ؟ اگر اين مرتجع وامثالش نميبود حالا در تمام ولايات مكاتب فعال بود

>>>   حافظ قیوم:
به لحاظ خدا یک کمی شرم کن این حکمتیار از روی کدام ابتکار تاریخی خویش یک شخصیت ملی خوب افغانستان شده است من 5تن از اعضای خانواده خود را بدستور مستقیم این عمامه بسر دروغین از دست داده ام مانند من صدها خانواده وجود دارد که قلبشان توسط این جنایتکار مشهور حریخه دار گردیده زیر بناهای وطن توسط به اصطلاح دادخواهی ایشان از بین رفت.
برگرد به تاریخ حکمتیار ظاهرآ مدتی برضد کمونیستان جنگید اما در آستانه سقوط نجیب همچنان در جریان جنگ داخلی مجاهدین با دوستم کمونیست مشهور ائتلاف کرد به طالبان مراجعه کرد اما پذیرفته نشد از شروع حکومت کرزی الی اکنون ده ها مورد شهادت مردم وجود دارد که توسط حزب به اصطلاح خدا پرست حکمتیار دستورش داده شده.
آن احترام که خارجی ها به خاطر حکمتیار به مردم غیور افغانستان دارند کدام اولاً خود حکمتیار مانند اوباشان، ولگردان بازاری مخفی است ویاهم در بهترین مکان در بین افسران ارشد پاکستانی در راولپندی زندگی میکند.
محمد لطف الحق"مسلم"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است