هويت عامل تيراندازی به پارلمان کانادا اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۳/۸/۲ کد خبر: 82103 منبع: پرینت

پولیس کانادا در کنفرانسی خبری هویت عامل تیراندازی اخیر در پارلمان این کشور را اعلام کرد.

"باب پائولسن" کمیسر پولیس سواره کانادا در کنفرانسی خبری در اتاوا گفت: این فرد با هویت "ژوزف زحاف بیبو "32 ساله است.او شهروند کانادا است و ما اطلاعاتی در اختیار داریم که او ممکن است که شهروندی دو گانه لیبیایی-کانادایی داشته باشد.او متولد مونترال است و در کالگری زندگی کرده است و اخیرا بیشتر در ونکوور بوده است.

وی افزود:بر اساس برخی اطلاعات او فردی است که ممکن است عقاید افراطی داشته باشد.

این مقام پولیس کانادا افزود:بر اساس تحقیقات اخیر به این نتیجه رسیده ایم که این فرد از دوم اکتبر در اتاوا به سر برده و وی برای موضوع گذرنامه در این شهر بوده و امیدوار بوده است که کشور را به مقصد سوریه ترک کند.

وی در ادامه گفت:همکاران ما در واحد پولیس اتاوا و پولیس سلطنتی سواره دیروز بر روی این موضوع هم نظر بودند که زیحاف بیبو این کار را به تنهایی انجام داده و او تنها فردی بوده است که این حملات را هم در پارلمان و هم در یادبود ملی انجام داده است. تحقیقات در این باره در جریان است و به زودی این موضوع که آیا زیحاف بیبو را فردی در این حملات و برنامه ریزی آن یاری کرده است یا نه مشخص خواهد شد.

پائولسن در ادامه گفت:ما هیچ اطلاعاتی در رابطه با این دو حمله در این هفته در اتاوا دریافت نکرده بودیم.تحقیقات هیچ گونه ارتباطی بین زیحاف بیبو و مارتیم کورتور رولو که به یکی از اعضای نیروهای مسلح کانادا در کبک حمله کرد نشان نمی دهد.

وی افزود:همانطور که همکارم در کبک گفت اگر ما نظارتی بر روی رولو عامل حمله به یکی از اعضای نیروهای مسلح داشتیم باز هم نمی توانستیم که حمله وی را به سربازان متوقف کنیم.این تهدیدی است که با آن روبرو هستیم و باید با آن مقابله کنیم.در این مورد هم که در اتاوا روی داد باز هم ما نمی دانستیم که این فرد در اتاوا حضور دارد و این تمایلات را دارد.اگر ما این موضوع را می دانستیم نمی گذاشتیم که تا این حد پیشرفت کند و اقدامش را صورت دهد.

چارلز بوردلو رییس پولیس اتاوا هم گفت:به محض اینکه بدانیم که او تنها بوده و یک تیرانداز در این حادثه بوده است آن را از طریق مصاحبه به اطلاع خواهیم رساند.ما با بررسی های فیزیکی در پارلمان ،اتاق به اتاق ،بررسی پشت بام و تایید تصاویر ویدیویی قادر بوده ایم که اثبات کنیم که تنها یک نفر بوده است.

باب پائولسن کمیسر پولیس سواره کانادا در پایان گفت:من در اینجا از آقای ویکر و تیم قهرمان وی به سبب تیراندازی و کشتن زحاف تشکر می کنم .این پاسخی بی سابقه بود که به این موضوع داده شد که تصاویر ویدیویی آن را ثبت کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است