اهدای مدال عالی دولتی به عبدالسلام عظیمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۳/۸/۱ کد خبر: 82074 منبع: پرینت

رییس جمهور بخاطر تقدیر و ستایش از خدمات عبدالسلام عظیمی قاضی القضات و سرپرست دادگاه عالی، مدال عالی دولتی غازی امیر امان الله خان را طی مراسمی به وی تفویض کرد.

در مراسمی که بدین مناسبت در ارگ برگزار شد و در آن داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، محمدخان و حاجی محمد محقق معاونان رییس اجرایی، احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، شماری از اعضای شورای ملی و اعضای شورای دادگاه عالی و تعدادی از اعضای کابینه حضور داشتند، فرمان رییس جمهور کشور توسط عبدالسلام رحیمی رییس عمومی اداره امور در این مورد، قرایت گردید.

داکتر اشرف غنی احمدزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان پس از تفویض مدال مذکور، طی سخنانی گفت که جای افتخار است که از خدمات و تلاش های عبدالسلام عظیمی در راستای حاکمیت قانون و تطبیق عدالت در کشور، ستایش می کنیم.

در آخر این مراسم، عبدالسلام عظیمی قاضی القضات و سرپرست اسبق دادگاه عالی طی سخنانی از رییس جمهور کشور بخاطر تفویض مدال عالی دولتی غازی امیر امان الله خان و قبولی استعفایش تشکر کرد. عبدالسلام عظیمی دریافت مدال عالی دولتی غازی امیر امان الله خان را نه تنها افتخاری برای خود بلکه برای اعضای دادگاه عالی و مردم افغانستان دانست.

گفتنی است که عبدالسلام عظیمی اخیراً استعفایش را به رییس جمهور کشور تقدیم کرد و داکتر اشرف غنی احمدزی آن را پذیرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين را كرزي صاحب رايج ساخته است كه با دادن مدال خانه نشين ميسازد

>>>   در افغا نستا ن هر کس که در خیا نت دخیل با شد با ز از طر ف
ریس جمهو ر ها مدال داده می شو د میر اث با با کر زی مد اری است

>>>   اقای عظیمی 8 سال در قضا بود . و تا بحال هیچ کاری نکرده بجز اینکه به سرمایه بانکی خود افزوده .

>>>   ادم خوب بود اما مدیر خوب نبود دستگاه قضا در زمان عظیمی به فاسدترین ارگان در کشور تبدیل شده است .
دوراندیش

>>>   مگر این قضای افغانستان از فسادِ گسترده آغوشته نبود، قرار گفته رئیس جمهور؟ این همه فساد، این همه چور و چپاول، این همه خیانت ها، کشتار‌ها و انتحار‌ها و دستگیری آدمکشان و آزادی‌شان بدون محاکمه و این خاموشی مطلقِ قضا؟ مستحقِ مدالِ امان الله خان؟ چه مملکتی؟
اجمل

>>>   یکی از همین مدال ها نصیب امرخیل و نورستانی هم خواهد شد. در حکومت که سیستم دادگستری غرق فساد است و حقوق همه پامال، برای بازیگران نقش های اصلی مدال ها اعطا میگردد. مدال مروج ساختن فساد مبارک تان باد !

>>>   يك بي كفايت را مدال داد و بي كفايت ديگري را سرپرست ساخت. راشد سرپرست تازه دادگاه عالي هم آغشته در فساد است.

>>>   آقای عظیمی در روزهای آخری دولت قبلی یک قاچاقبر بزرگ مواد مخدر بنام حاجی لال جان را در بدل 15 میلیون دالر از بند رها ساخت بسیار قصه جالب است که این زندانی از پلچرخی به زندان زابل تبدیل شد و پس از آن به زندان کندهار تبدیل شد و صرف دو روز قبل از نافذ شدن قانون اجراآت جزایی جدید به ارتباط ماده قانون مذکور (قانون اجراآت جزایی موقت) که در آنوقت نافذ بود این قاچاقبر مواد مخدر را مطابق ماده آزادی مشروط رها ساخت. این قاچاقبر از روزکه رها شد عاجل از افغانستان خارج شد. قاضی محکمه کندهار که نمی خواست این حکم رهایی را امضا نماید به آن روز رخصت گرفته بود اما بعد از اینکه قاضی القضات خبر شد این قاضی را برطرف ساخت و پول هنگفت را بطور رشوه در ارتباط به رهایی این قاچاقبر از طرف قاضی القضات اخذ شده است.
اکمل

>>>   ازهمین الان کثافت کاری در کارهای اشرف غنی نمایان است . یک کسی که غرق در فساد است ،به او مدال می دهد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است