غربی ها همچنان مانع اصلی مبارزه با مواد مخدر
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۳/۸/۱ کد خبر: 82056 منبع: پرینت

سود کلان مواد مخدر در افغانستان به جیب چه کسانی می رود؟
یک گزارش محرمانه آمریکایی حکایت دارد که سالانه حدود ده ها برابر مخارج نظامیان آمریکایی در افغانستان سود حاصل از قاچاق مواد مخدر افغانستان به کشور های غربی است.
سخنگوی زارت مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که افغانستان به تنهایی 90 درصد تریاک جهان را تامین می کند.

افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان از سال ۱۹۹۲ تا کنون می باشد. نبود یک ساختار اقتصادی صحیح و امنیت کشاورزان افغانستانی را به کشت مواد مخدر واداشته است.

ارش جهانی این صنعت غیر قانونی در سال ۲۰۱۲ به ۷۰ میلیارد دالر در سطح جهانی برآورد شد که تنها دو ونیم میلیارد دالر از کل این در آمد به کشاورزان افغان رسید.

یک گزارش تایید نشده اعلام می دارد که در سال 2014 میلادی میزان تریاک قاچاق شده از افغانستان به حدود 850 میلیارد دالر رسیده است که تنها حدود دو ونیم میلیارد دالر آن به کشاورزان افغانستانی رسیده و بقیه در جیب مافیای بین المللی قاچاق مواد مخدر که معمولا در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها است، سرازیر شده است.

چندی پیش روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان اعضای سازمان امنیت جمعی برای مبارزه علیه تروریسم و مواد مخدر داوطلب شده بودند تا بصورت جدی با مافیای قاچاق مواد مخدر مبارزه کنند اما فرماندهان غربی ناتو در افغانستان این طرح را نپذیرفته و مانع مبارزه با قاچاقچیان شدند.

در این میان وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان اعلام می دارد که 22 ولایت افغانستان از 34 ولایت از کشت تریاک پاک شده است اما مجامع بین المللی هر سال که می گذرد آمار بالاتری از کشت و قاچاق مواد مخدر ارایه می کنند.

هرچند مراکز عمده تولید مواد مخدر در همین ۱۲ ولایت قرار دارند که هلمند، بزرگترین منطقه تولید کننده مواد مخدر و مامن تجمع آمریکایی ها و انگلیسی ها است.

حالا سوال اینجا است که باید تا چه زمانی قربانی منافع سرشار غربی ها در کشور باشیم؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معینیت مبارزه علیه مواد مخدر در طول 13 سال نتوانسته کشت کوکناررا در افغانستان نابود کند یگانه علت تعلل در وظیفه این بوده که از کشاورزان مواد مخدر پول بدست می آوردن . مبارزه علیه مواد مخدر موضوع کوچک نیست که دولت افغانستان بتواند به آسانی جلو آنرا بکیرد چون در این قضیه اکثریت کشور های اروپای دخیل است و همچنان حمایت میکند یکی از موضوعات مهم که نا امنی در افغانستان خاتمه پیدا نمکند کشت و پروسیس مواد مخدر است مواد مخدر فعلا بطور قاچاق کشت وپروسیس میشود که حاصل آن به قول منبع سالانه به 70 و الی 850 ملیارد دالر میرسد بناً یگانه راه بوجود آمدن امنیت در افغانستان اینست که کشت تریاک را قانونی بسازد در غیر آن امید امنیت نخواهد بود بساری از کشور ها مداخله دارد تا افغانستان را نا امن بسازد که زمینه کشت تریاک فراهم شود .
وطن دوست از کابل

>>>   این غربی ها چه قدر قدرتمند هستند که همه چیز را در دنیا کنترول دارد

>>>   تا وقتيكه درافغانستان تعصب وجود داشته با شد افغانستان پيشرفت نمكند آن هم تعصب قومي
سعيد حبيبي از فراشغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است