ترخیص 80 معتاد از شفاخانه 300 بستر جنگلک
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۳/۸/۱ کد خبر: 82050 منبع: پرینت

80 تن از معتادان پس از 45 روز تداوی در شفاخانه 300 بستر جنگلک طی یک محفل، مرخص گردیدند.

محفلی که به منظور مرخصی صحت یاب شدگان مواد مخدر در شفاخانه 300 بستر جنگلک با اشتراک نمایندگان وزارتخانه های مبارزه علیه مواد مخدر، صحت عامه و کار امور اجتماعی برگزار گردید به تعداد 80 تن از معتادان پس از تداوی 45 روز به آغوش خانواده های خویش بازگشتند. در نخست این محفل داکتر محمد یوسف به نمایندگی از وزارت صحت عامه سخنرانی نمود و گفت: خوشحال هستم که برادران مریض معتاد به مواد مخدر برای شانزدهمین بار صحت یاب و مرخص می گردند.

وی خطاب به صحت یاب شدگان افزود: 45 روز که شما در این شفاخانه تداوی شده اید و صحتمند گردیده اید کافی نیست، شما باید تلاش کنید تا منبعد از رو آوردن به مواد مخدر دوری نمایید و به این مواد کشنده دوباره رو نیاورید.

پس از آن داکتر محمد ناصر شریفی رییس ریاست کاهش و تقاضا به مواد مخدر به نمایندگی از وزارت مبارزه علیه مواد مخدر ضمن سپاس گزاری و قدردانی از پرسنل شفاخانه 300 بسترجنگلگ و مریضان صحت یاب شده، گفت: جای خوشی است که تعداد از هموطنان عزیز ما امروز با تلاش های همه جانبه نهاد های مبارزه علیه مواد مخدر صحت یاب و مرخص می گردند.

وی در ادامه صحبت هایش افزود: شما که اکنون صحت یاب شده اید یک تصمیم قاطعانه بگیرید که دیگر به این مواد کشنده رو نیاورید. هر زمانی که برایتان مشکلات رونما گردید شماره تماس ما و پرسنل شفاخانه را با خود داشته و با ما به تماس شوید. انشاء الله ما با تمام قدرت در خدمت تان قرار خواهیم گرفت.

در ادامه محمد عظیم خان مدیر شفاخانه 300بستر جنگلک گفت: امروز جای خوشی است که ثمره تلاش های خود و پرسنل شفاخانه را می بینیم وی با مخاطب قرار دادن صحت یاب شدگان گفت: اکنون که صحتمند شده اید خواهشمند هستیم تعهد نمایید که دوباره به مواد مخدر رو نیاورید. وی افزود: زندگی خوب به استعداد خوب نیست بکله به انتخاب خوب می توان زندگی خوب داشته باشیم، پس برما است که راه درست را انتخاب نمایم تا گمراه نشویم.

قابل یاد آوری است که وزارت مبارزه علیه مواد مخدر به همکاری شرکای کاری اش در بخش تداوی معتادان به شکل مداوم معتادان را جمع آوری و به شفاخانه های تداوی معتادان داخل بستر می سازند که پس از تداوی 45 روزه وزارت کار و امور اجتماعی مسوولیت دارد تا تعدادی از این معتادان را مطابق به پلان های خویش شامل حرفه ها سازند.

این در حالی است که وزارت مبارزه علیه مواد مخدر در تلاش است تا یک شفاخانه هزار بستری دیگری را نیز آماده خدمت به مریضان مواد مخدر سازد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است