کرزی رهبر اپوزسیون می شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۳/۷/۳۰ کد خبر: 82008 منبع: پرینت

حکومت بدون اپوزسیون خطرناک است اما اینجا فرهنگ بگونه دیگری است هر کسیکه از قدرت دور ماند عقده های خود را بنام های گوناگون ازجمله اپوزسیون بیرون می کند.

حامد کرزی سیاست مداری که هرچه دلش خواست کرد او تمام برنامه های خود را عملی کرد اما اینکه مردم از وی راضی هستند یانه مردم قضاوت کنند
اما حالا حامد کرزی چی برنامه دارد؟

مطابق به توافق دو جانبه میان داکتر عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی هیچ یک از وزرای فعلی که حالا سرپرست هستند در پست های شان باقی نخواهد ماند و این کسانی که در پست های وزارت خانه امروز هستند آدم های ساده لوح نیستند اینها شاگردان حامد کرزی هستند ودر زدن رقیب هم مهارت خاص دارند وهم از پولهای زیاد باد آورده مستفید شده اند و اگر این شبکه شریک قدرت در حکومت وحدت ملی نباشند شاید خطرساز برای حکومت وحدت ملی باشند و اگر شریک قدرت باشند مردم امیدواری خود را نسبت به حکومت وحدت ملی از دست می دهند چون همین دار دسته حامد کرزی بود که بوی فساد و بدنامی حکومتش در جهان پیچید و سرانجام دولت حامد کرزی را فاسدترین دولت در سطح جهان معرفی کرد.

حالا هم داکتراشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله سخت در فکر پیداکردن افراد جدید و کارکشته برای معرفی به کابینه جدید هستند حالا اگر توافق که میان داکتر اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله صورت گرفته عملی شود دست کرزی هم بالا می باشد و برنامه های بعدی خود را عملی می کند رفتن او به خانه های یک یک از رهبران سیاسی مانور نو است حامد کرزی این قدر زیرک است تا اندازه که خوب می داند که کدام رهبر را چگونه و در کدام موقع استفاده کند.

در همین روزهای نزدیک هم حامد کرزی به گل آغا شیرزی گفته است که در سفرش به قندهار یک گردهمایی برگزار کند و در برابر حکومت وحدت ملی شعار بدهد زیرا این دولت توافقنامه امنیتی را بدون قید شرط با آمریکا امضا کرد و من حراس داشتم که اگر این تواقنامه را امضا کنم و صلح تامین نشود آن زمان چه خواهد شد واین توافقنامه را بعد از من حکومت وحدت ملی امضا کرد در حالی که هنوز خانه های مردم بمبارد می شود.

گل آغا شیرزی هم قبول می کند اما همینکه از خانه کرزی بیرون می شود حرفهای حامد کرزی را رد می کند و در حمایت از حکومت وحدت ملی هفته آینده تصمیم دارد که در قندهار سخنرانی و گردهمایی داشته باشد.

هر چند که گفته می شود جرگه که قرار است دوسال بعد برگزار شود حامد کرزی را بعنوان رهبر معرفی کند.

حالا تا زمان برگزاری جرگه حامد کرزی راهم آرام نمی گیرد برعلاوه اینکه او مصروف نوشتن کتاب خاطرات خود است مصروف دیدار برای برنامه های بعدیش هم ادامه دارد او قصد دارد که همه وزاری که از کابینه بیرون می شود در اختیار کرزی باقی بمانند و یک جریان جدید را که اپوزسیون قانونی باشد بنیان گذاری کند حالا وزاری که سرپرست هم شب روز به تلاش دارند تا در حکومت وحدت ملی همچنان وزیر باقی بمانند وگرنه با پولهای سرشار که دارند دست به دامان کرزی خواهد افتادند وحکومت وحدت ملی را سپوتاژ خواهد کرد.

بدل شدن رهبری قصراز یک ریس جمهورنرم خو به یک ریس جمهور بدخلق سرپرست وزیران را شوکه کرده واگر سهم برای این شبکه ها داده نشود انگاه است که تیم کرزی یعنی اپوزسیون قوی تر خواهد شد ودر بغل کرزی بسیار از این وزیران که پرونده های فساد دارند خود را مصون احساس خواهد کرد و یا هم کسانی تابعیت خارجی دارند به خارج خواهد رفت حالا هم زود است که هدف حامد کرزی را از بنیان گذاری اپوزسیون بدرستی درک کرد. باتوجه به اینکه از قانون اساسی افغانستان واز ماده "شصت دوم " بند سوم که می گوید. هيچ شخص نمی تواند بيش از دو دوره به حيث رييس جمهور انتخاب گردد.

حکم مندرج اين ماده در مورد معاونان رييس جمهور نيز تطبيق می گردد.

حال معلوم نیست که کرزی از این بند قانون اساسی چه تعبیر دارد؟


شاداب امین بیگزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دزددربین مردم آبرونداردجایش باآدم صادق وبانفوذپرمیشود. اماجناب داکتراشرف غنی توجه نمایندکه یک تعدادمجرم و فاسد هم به امیدچوکی چرخ بلاگردان است. بایدآبرویش درمحل و سابقه کارش رادقیقترمطالعه کنندکه اززیزپلوملی نبرآید.
قره

>>>   کرزای رهبرتروریستها درشهر خودش نمیتونه زندگی کندچه رسد دوباره رهبر شود
امیری

>>>   جناب کرزی صاحب دیگر باید خاطر آرام وآسوده باید خستگی 13 سالهء خودرا افع نمایند وزیب ندارد که دیگر کار را خاب کنید ومفکورهء قبیله گرایی خودرا درجامعه نشر کنید.همین دیگ وهمین آش بود که در مدت زمام داری خویش به مردم به میراث گذاشتید.زندان هارا از جانیان متکرر پاک سازی ووضیت را ذریعهء آنها خراب شد.خزانه خلاص شد. کابل بانک به بحران رفت کشور ما درفساد اداری درصدر قرار گرفت اکنون شما استراحت کنید بگذارید که مردم را ترقی وانکشاف را خودشان پیداکنند ویقینن پیداهم میکنند.واین کابینه فاسد اسبق راهم خوب میشناسند ومن الله التوفیق.
داکتر عبید الله فضل پور.

>>>   از نوشته اقای بیگزاد چنین نتیجه گرفته میشود که وزارای حکومت کرزی با این ترفند می خواهند که در کابینه حکومت وحدت ملی خود را شریک سازند که گویا اگر در کابینه جدید وزرای قبلی در نظر گرفته نشود با حامد کرزی یک اپوزیسون قوی را میسازند باید گفت که یکتعداد از وزارای حکومت کرزی از خارج برای چور امده بودند چورکردند وخوردند وبردند انها دوباره بخارج به پایگاه اصلی شان میروند چون زمینه دسترسی به دزدی را ندارند وباقی وزرای همه شان خانه ها در دوبی وجا های دیگر خارج از مملکت خریده اند وپول های زیادی را در بانک های خارجی بنام خودشان واولادوزن شان ریخته اند انها هم مصروف عیش ونوش خود میگردند وجناب کرزی از ترس انتحار وانفجار از خانه خود بیرون شده نمیتواند چه رسد که به این که اپوزیسون دولت وحدت ملی شود گیرم اگر شود کسی نیست که انرا حمایه وحمایت کند از دست ملای بی مقتدی کاری ساخته نیست کرزی را ملت خوب میشناسد که کی است وکی انرا سر قدرت رساند .همین بدبختی های امروز از دست کرزی وتیم نابکار ان است .

>>>   حکومت وحدت ملی زمانیکه وزاری جدید و پاک نفس را به منظور کسب رای اعتماد به مجلس معرفی میدارد باید به فردایش وزیران سابقه که صد ها جرم را دارند به دادگاه عالی معرفی نماید تا خورده گی های دوران 13 ساله کار خویش را چه در وزارت وچه در ولایت انجام داده است جواب بدهد وانهای که پاسورت خارجی دارند همه انها را ممنوع الخروج اعلان نماید انوقت است که حکومت وحدت ملی پایه های مردمی پیدا میکند در غیر ان واقعا که کرزی با سیاست یکه تازی که در طول 13 سال حکومت خود بالای مردم وملت نموده حکومت وحدت ملی را با تیم فاسد خود به زانو مینشاند با احترام پروانی

>>>   تمام اشخاص کابینه کرزی فاسد است بایدهمه شان منفک شود دیگر به دولت جدید جای داده نشود.ضرورت هم نیست.
شهروندان

>>>   کرزی صاحب .
پول زیاد جمع نموده ایید ، آرام وراحت زندهگی نموده به سیاحت وتفریح بی پردازیید ، به فکر من دیگر قدرت به شما نمیرسد در13 سال با وجود کمک سیل آسا جامعه جهانی چه کردی که باز پروبال میزنی؟
بس است بس است بس است الاداد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است