آمریکا عامل رشد افراط گری در جهان است
به غرب و آمریکا توصیه می شود در قبال تروریستها سیاست واقع بینانه در پیش بگیرند و مسلمانان نیز بدانند که همگرایی و اتحاد یگانه راه مقابله با سلطه طلبی آمریکا و غرب بر جهان می باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۵    ۱۳۹۳/۷/۲۹ کد خبر: 81954 منبع: ایرنا پرینت

غرب و در راس آن آمریکا با تلاش برای سلطه بر کشورهای اسلامی، افراط گرایی را رونق داده اند.

با گسترش سیاست های خصمانه غرب علیه کشورهای اسلامی و کشورهای فقیر امروز شاهد رشد سریع افراط گرایی در جهان، بویژه در جنوب، جنوب شرق، آسیا و خاورمیانه هستیم.

به هر میزان سیاست مداران غربی و آمریکایی به روند سلطه طلبی خود سرعت بخشید به همان میزان باید جهان منتظر رشد افراط گرایی و خشونت باشد.

قطعا تروریزم، خشونت و افراط گرایی محصول سیاست های آمریکا و غرب است. شماری از کشورهای عربی نیز که دنباله روی سیاست های غرب و آمریکا هستند و بقای خود را در رضایت اروپا و واشنگتن می بینند، با کمک های مالی به تروریست ها زمینه را برای منافع استراتژیک آمریکا و غرب فراهم می کنند.

حمایت های بی دریغ آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی و چشم پوشی این کشورها از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس قبیح است همانطور که گروه داعش دست پرورده آمریکا و ابزاری غرب برای پیشبرد منافع واشنگتن می باشد.

مطمئنا گروه داعش بهترین ابزار برای پیشبرد اهداف آمریکا در جهان اسلام می باشد. آمریکا با اوضاعی که در خاورمیانه به راه انداخته است می کوشد طرح خاورمیانه بزرگ خود را با استفاده از گروه داعش عملی کند.

آمریکایی ها پیش از این تلاش می کردند از طریق آنچه که صدور دموکراسی می نامیدند طرح خود را در خاورمیانه عملی کنند اما با تحولات اخیر و بیداری اسلامی و همچنین شکوفایی اسلام سیاسی، با بن بست روبرو شدند از این رو شیوه خود را تغییر دادند.

آمریکایی با تغییر راهبرد، تروریست را ابزاری برای دستیابی به اهداف خود در خاورمیانه قراردادند که امروز جهان اسلام قربانی فاز دوم سیاست آمریکا و غرب برای خاورمیانه است.

جهان به روشنی شاهد سیاست های دوگانه آمریکا در برابر گروه های تروریستی از جمله داعش است و نباید انتظار داشت آمریکا با پدیده تروریزم مبارزه جدی داشته باشد زیرا تروریزم منافع واشنگتن را تامین می کند.

اما برخی کشورهای اسلامی باید بدانند که بی توجهی آنها به سیاست های تفرقه افکنانه آمریکا و غرب عواقب وخیمی دارد چرا که در صورت بی توجهی کشورهای حامی تروریزم، منطقه ی خاورمیانه با خطر جدی مواجه خواهد شد.

به هر میزان که خاور میانه بی ثبات شود منافع کشورهای اسلامی با خطر روبرو خواهد شد و نظم خاور از میان خواهد رفت و این نه به نفع خاورمیانه و نه به نفع جهان، است.

لذا به غرب و آمریکا توصیه می شود در قبال تروریستها سیاست واقع بینانه در پیش بگیرند و مسلمانان نیز بدانند که همگرایی و اتحاد یگانه راه مقابله با سلطه طلبی آمریکا و غرب بر جهان می باشد.

عبدالطیف نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مسلما سیاست اول آمریکا جنگ افروزی تو مناطق مختلف دنیاست وصد البته که خاورمیانه مناسبترین جاست ،از منابع نفت این منطقه به نفع خودش در شرایط مختلف بهره برداری کنه و از طرفی سلاح های خودش که یکی از در آمدهای کلان آمریکاست رو به سران بی خرد عرب بفروشه (که حتی نمی تونن از این سلاح ها استفاده کنند) و بعد به بهانه آموزش نیروهای نظامی اونها ،اونجا پایگاه نظامی بزنه تا کشورهای مخالف خودش رو به راحتی کنترل کنه .از طرفی با به وجود آوردن گروه های تروریستی و حمایت اونها، با هزینه و نیروی انسانی تو همین مناطق ،مردم منطقه رو با خودشون درگیر و مشغول میکنه تافرصت توجه به مسائل مهمتر رو نداشته باشند. در واقع همه جور بهره برداری اقتصادی و نظامی و... را با صرف کمترین هزینه از منطقه میکنه.

>>>   امریکا عامل تمام خشونت های دنیا است در هرکشور اسلامی تشنجات را ایجاد نموده ومیخواهد اسلام را ضعیف سازد به اقتصاد به سیاست به تجارت به امورات داخلی هرکشور مداخله میکند حالا هم به دین اسلام مداخله میکند ومسلمان را توسط مسلمان از بین میبرد بزرگترین شیطان کره زمین امریکاه است !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است