کافران را محرم اسرار خود ندانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۳/۷/۲۹ کد خبر: 81920 منبع: پرینت

ای کسانی که ایمان آورده اید! محرم اسراری از غیر خود، انتخاب نکنید! آنهااز هر گونه شر و فسادی درباره شما، کو تاهی نمی کنند. آنها دوست دارند شما در رنج وزحمت باشید نشانه های از دشمنی از دهان و کلام شان آشکار شده و آنچه در دل های شان پنهان می دارند. از آن مهمتر است. ما آیات و راه های پیش گیری از شر آنها را برای شما بیان کردیم.(آل عمران۱۱۸)

ای کسانی که ایمان آورده اید! افرادیکه آیین شمارا به باد استهزا و بازی می گیرند از اهل کتاب و مشرکان ولی خود انتخاب نکنید و از خدا
بپرهیزید اگر ایمان دارید.(مائده ۵۷)

آنها آرزو می کنند که شما هم مثل ایشان کافر شوید و مساوی یکدیگر باشید. بنابراین از آنها دوستانی انتخاب نکنید مگر اینکه توبه کنند و در راه خدا هجرت نمایند، هرگاه از این کار سر باز زنند و به اقدام بر ضد شما ادامه دهند هر جا آنها را یافتید، اسیر کنید و در صورت احساس خطر به قتل برسانید و از میان آنها، دوست و یار و یاوری اختیار نکنید. (نساء ۸۹)

ای کسانی که ایمان آورده اید! هرگاه پدران و برادرانتان، کفر را بر ایمان تر جیح دهند، آنها را ولی و یار و یاور و تکیه گاه خود قرار ندهید و کسانی از شما که آنان را ولی خود قراردهند، ستمگر انند! بگو اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران وطایفه شما و اموالی که به دست آورده اید و تجارتی که از کساد شدنش می ترسید وخانه هایی که به آن علا قمند هستید، در نظر شما از خدا و پیامبرش و جهد در راهش محبوب تر است، در انتظار باشید که خداوند عذا بش را بر شما نا زل کند و خدا وند جمعیت نافرمان بردار را هدایت نمی کند. (توبه۲۳و۲۴)


شاکر نجرابی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تنها راه سعادت تمسك به قران ورسول واهلبيت انحضرت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است