تشکیلات جدید اداره امور ریاست جمهوری
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۵    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81885 منبع: پرینت

تشکیلات جدید اداره امور ریاست جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ادغام با ریاست دفتر ریاست جمهوری به قرار زیر است:

1-چهار معاونت- بست مافوق رتبه
2-سه ریاست عمومی- بست مافوق رتبه
3-بیست و چهار ریاست فوق رتبه

معاونین و روسای جدید اداره امور:
1-کامله صدیقی، معاون مالی و اداری
2-عتیق الله نوشیر، معاون پالیسی و پلان گذاری
3-سید نعمت الله ثایر، معاون انسجام امور دولت
4-یما یاری، رییس عمومی تدارکات ملی
5-حمدالله محب، رییس عمومی برنامه ها
6-عبدالاله صدیقی، رییس عمومی امور حقوقی و تقنینی
7-اسدالله صالحی، رییس مالی و اداری
8-اسرار احمد کریمزی، رییس تکنالوژی معلوماتی
9-عاطف مشعل، رییس طرح برنامه ها
10-مریم سلیمان خیل، رییس روابط بین الملل
11-ناجیه انوری، رییس مطبوعات و آگاهی عامه
12-میاگل وثیق، رییس روابط سیاسی و اجتماعی
13-عبدالکریم متین، رییس انسجام امور پارلمانی
14نعمان شینواری، رییس ارشاد و روابط دینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از بد بدترش توبه هیچ وزارت با این عرض وطول و ضخامت نیست زیرا بزرگرترین وزارت سه معین یا معاون مافوق رتبه دارد اینریاست دارای چار معاون است و ریاست های عمومی رتبه اول اند در این اداره مافوق رتبه مثل معاونین است و این نمونه اصلاحات اداری و حکومت داری خوب محترم غنی میباشد ؟
دوراندیش

>>>   قمرالدین شینواری لوی سارنوال وبرادرش نعمان شینواری ریس ارشاد وروابط دینی ریاست جمهوری تازه مقررشده اند جناب ریس صاحب جمهور یک برادرک دیگری شان جلال الدین حقانی هم درتیم تداوم فعالیت داشت بخاطریکه انهم خفه نشده باشد برادرسومی را هم در یک پوست خوب ودلخواه مقرراش کنید چون صلاحیت نزد جلالتماب شماست گپ بزرگان است میگویند کی را زورداده که ظلم نکرده باشد وکی را پول داده که سود نخورده باشد مستحقین همه در تیم تحول وتداوم است چون خدمت گذار جناب عالی در دوران کمپاین بودند .

>>>   اوبیادراین شینواری هادزمان طالب هاهم پست های کلان داشتندحالاهم واقعاجای تاسف است که این مشت ... وغلام پاکستان دوباره درپوست های کلیدی مقررمیشوندواه افسوس به حال وطن

>>>   رئیس ارشاد در اداره امور چی می کند؟

>>>   به فكر من در ست تصميم گر فته است ريس صا حب جمهو ر
تمام شا ن انسا ن هاي با فهم است تشكر

>>>   بسیار جای شرم است درین کشور فقیر در یک اداره این همه تورم تشکیلاتی واقعآ خجالت آور است

>>>   خداکند که به کفن کش قدیم احتیاج نشیم .

>>>   تعصب و عقده جناب رئیس جمهور از همین حالا طغیان کرده است مبادا با قیام سراسری مواجه شود.
سید حسین سادات

>>>   بست ریس مکافات در اثر استفاده از صلاحیت های وظیفوی فساد اداری که فعلا دوسیه های رحمت الله منګل در سارنوالی موجود و با همکاری وهمدستی موصوف با یک جلاب ودزد جعل کار که تعمیرم را در قسمت ب خوشحال مینه از طرف شب فصب کردند باید بکلی از میان برداشته شود از تشکیل خارج شود ومنګل ریس ان به سارنوالی معرفی ګردد

>>>   به نظر من باید تشکیل ادارهء امور ازین هم کمتر شود واین تشکیل طویل وقطور بودجه کشور را کمر شکن میکند وهم ااز نفر های سابق باید هیچ نباشند. ودومعینیت هم کم شود بیکا است.
بااحترام داکتر عبید الله فضلپور.

>>>   ولا لست بسیار جالیب است تشکر از افغان پیپر که با ما شریک کرده.
نمی دانم چی ضرورت بود که همه و همه باید یکجای از اداره امور دور میشدند. گرچه داکتر مودبیر بسیار خیانت ها کرده بود و از نام ما هزاره ها استفاده کرده بود مگر خورسندم که به سزای خود رسید. مگر ادم های خوبی هم بودند در انجا که باید دور نمی شدند.فرضا به جای فرید حکمت که یک شخص کار فهم بود.
یک خانم بی سواد به نام کامیله صدیقی که یک وقت رختشوی . صفا کار خانم سیما غنی بود و هم زن دلال که ....بین خانم سیما غنی و قربان حقجو را جور کرده بود و بعدا ارتباط یما یاری و سیما غنی را در خانه خود اماده مینمود و شب ها خانه خود را در اختیار شان می گزاشت. حالا خانم سیما غنی که رفیق نزدیک اشرف غنی است به پاس خدمات شایان این زن بیسواد که تنها صنف دوازده را خوانده و یک موسسه شریکی با خانم کامیله صدیقی در کابل دارد که تکسی های کرائی را در کابل به کمک سفارت امریکا جور کردند.حالا او را به حیث معاون بخش اداری و مالی اداره امور و ارگ ریاست جمهوری تعیین کرده است. این خانم بی ....و بی سواد که پاسپورت انگلیس هم دارد و سه موتر را از اداره امور بند انداخته که یکی برای خودش دیگری برای اصفال اش و دیگر موتر تعقیبی.
مایان یک مکتوب را نزد او سه بار میبریم بعداش برای خانم سیما غنی زنگ می زند که امضا کنم یا نی؟؟ و از او باید مشوره بگیرد.چون او دراید کاری ندارد که تصمیم بگیرد. کا را اصلا نمی داند یک مکتوب نوشته نمی تواند. و انقدر زرنگ و چاپلوس ریس رحیمی است که من عراس دارم که هماه دلالای را به وی هم شروع نکرده باشد.همچنان یک دختر بی سواد دیگر را بنام مریم سلیمانخیل که سکرتر خاص سلام رحیمی در موسسه شخصی اش بود و رفیقه خاصه اش و حالا به ریس ارتباطات بین المللی ارگ و اداره امور که حتی تتحصیلات ابتدایئ هم ندارد مقرر شود.بعد در قسمت تقرر افراد بی واسطه و غریب باید معیار در اسمان برود.
اقا شینواری فقط چند بار در تلویزیون ها مصاحبه کرده و دفاع کرده که منجر به تقرر وی به حیث ریس در اداره امور گردید. او در چاپلوسی درجه یک است.
این است شایسته سالاری و تقرر افراد بی سویه و بی سواد. واه به این میلت بیچاره که چقدر دیگر سرش ظلم شود. اینها افراد موسسه یئ اند که حتی یکروز هم در حکومت کار نکردند. خدا حافیظ تان تا راپور بعدی که خیدمت تان بیایم.
بااحترام
رضا بشردوست یکی از کارمندان اداره امور

>>>   به این قدر ریاست ها درریاست جمهوری چه ضرورت است ببینید بیست وسه ریاست عمومی و فوق رتبه وزارت را کم کنید دفتر بیکاران ریاست جمهوری یا لت های سلطان محمودرا زیاد این چه معنی دارد آنهم افراد بسیار بدنام ازنظر اجتماعی رادرین ادارات شامل کردن همه بربادی است

>>>   مبارک با شه از کرزی ناشکری کردید این سر خط است

>>>   بلی سالی که نکوست از بهارش پیداست. بیوروکراسی وایجاد تشکیلات بیسروپا . جهت چور وچپاول است.اشرف غنی پشک را محافظ کوشت مقرر میکند. مانند زاخیلوال وامثالهم
بااحترام سنگین از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است