اشرف غنی از شعار دادن تا عمل کردن!
خطاب به رییس جمهور می گوییم نیاز نیست شما در راه ایجاد صلح و ثبات در افغانستان سر خود را فدا کنید. به جایش به فکر تهیه یک برنامه مدون و اساسی برای خاتمه ی چالش طالبان باشید تا همانگونه که مرد آزادی زندانیان بگرام لقب گرفته اید، مرد ایجاد صلح و ثبات در افغانستان هم بشوید 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۳    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81884 منبع: پرینت

بنا بر بیانیه ای که دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری کابل امروز منتشر ساخت محترم اشرف غنی در دیدار با شماری از بزرگان قومی ولایت‎های قندهار، ارزگان، هلمند و زابل از مشارکت شهروندان این ولایت‎ها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی تشکر کرد و تاکید کرد: بدون وحدت ملی و همکاری مردم حفاظت از کشور مشکل است و تمام مردم افغانستان باید برای تحکیم صلح و ثبات در وطن دست به دست هم داده و اجازه ندهند بیگانگان خونشان را بریزند.

محترم اشرف غنی در این دیدار که ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: رشد و توسعه اقتصاد کشور بدون تامین صلح، ممکن نیست؛ برای همین تلاش می‎کنیم تا ابتدا صلح را برقرار سازیم و جهت برقراری صلح حاضرم در این راه سرم را فدا کنم.

قطعا هر کدام از ما نیز با همین جسارت وجراتی که جناب اشرف غنی از آن فریاد می زند، با عزم و اراده قوی، در کنار وی خواهیم ایستاد مشروط بر اینکه این سخنان تنها در حد حرف نباشد.

"صلح خواست هر بزرگ و کوچک افغانستانی است". اما باید جناب اشرف غنی بداند که کشور پس از سپری کردن 3 دهه جنگ با مساله امنیت به عنوان ِ اصلی اساسی و انسانی دست و پنجه نرم می کند و در خلال این جنگها ناامنی بر کشور حاکم شده و توانسته زیرساختهای اساسی را به کلی از بین ببرد ضمن اینکه میلیاردها دالر کمک جامعه جهانی نیز به باد فنا رفته است.

لذا دولت جدید باید با دیدی بسیار بازتر از دولت کرزی به این ماجرا نگاه کند. در بررسی علل گسترش حملات اخیر طالبان هم باید گفت: عوامل داخلی و خارجی بسیار زیادی را می توان مورد بررسی قرار داد، از جمله آنها می توان به نبود حکومت کارآ، مدیریت ناصحیح، فساد حکومتی و همچنین نبود برنامه ریزی صحیح و اساسی برای مبارزه با تروریزم، فقر و نبود اشتغال مناسب اشاره کرد.

در بعد خارجی نیز نبود استراتژی کارآمد و موثر از سمت قدرتهای بزرگ، عدم تفاهم نیروهای داخلی وخارجی و بی توجهی به از بین بردن یا مهار پایگاه ها و منابع مالی تروریست ها در طی این سالیان، را می توان از عوامل قابل توجه دانست.

با این حال جناب اشرف غنی در هشتم ماه میزان یا 30 سپتامبر 2014 پیمانی را امضا کرد که به آن خیلی دل بسته است هرچند عده ای دیدی بدبینانه به حضور 13 ساله ی ناتو در کشور نگریسته و ناکامی آنها را در قبال ایجاد صلحی پایدار مورد پرسش قرار می دهند.

اکنون اشرف غنی صاحب در سخنرانی های خود طالبان را "مخالفین سیاسی" می خواند، از آنها برای نشستن بر سر میز مذاکرات صلح و همکاری شان در این زمینه دعوت به عمل می آورد اما واقعیت این است که او تاکنون برنامه مدون و اساسی را برای مبارزه با خشونت طلبان عرضه نداشته و به نظر می رسد برای مبارزه با آنان برنامه ریزی ویژه ی انجام نداده است.

با همه ی اینها باید منتظر ماند و دید اشرف غنی، مردی که آزادی زندانیان بگرام را ابتکار خود میداند تا چه میزان میتواند صلح و ثبات را برای مردم دردمند افغانستان به ارمغان بیاورد.

لذا خطاب به رییس جمهور می گوییم نیاز نیست شما در راه ایجاد صلح و ثبات در افغانستان سر خود را فدا کنید. به جایش به فکر تهیه یک برنامه مدون و اساسی برای خاتمه ی چالش طالبان باشید تا همانگونه که مرد آزادی زندانیان بگرام لقب گرفته اید، مرد ایجاد صلح و ثبات در افغانستان هم بشوید.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام ... بـرای من فـقط هـمین نظر کافـیست که در بـیت ذیل از اندیشه شاعری آمـده است:
جــنـگ و صـلـح با مـحیـل نـایـد بـکـار
جـای گـل، گـل باش جـای خـار خـار
آواره از دیـار غـربت

>>>   برادر وحدت ملي تا تمام مخالفين در و حدت ملي يكجاي نشود امكان ندارد و مشكل افغانستان حل نمي شود و ديگر اينكه در كشو ر كه امريكا قدم گذاشته او كشور ديگر دم خو ش نخو اهد زد

>>>   می گویند( خفته را خفته کی کـــند بــیدار )آقای اشرف
غنی خودش عدالت را زیر پا کرده و با تقلب گسترده
و غیر مشروع به قدرت تکیه کرد نه میتواند امنیت و عدالت
را تآمین کـــند.
بانوی محترم رولا غنی هم نیت درست و پاک ندارد.
شما مصاحبۀ قبلی او را با فارن پالیسی مطا لعه کنید
ببینید که چطور به تعمیم عیسویت در بین زنان کابل کمر
بسته است. این مصاحبه تازه در سایت گفتمان از جانب
یک پژوهشگر و نویسنده مقتدر افغان به نام سید هاشم
سدید نشر شده. بعدآ میدانید که اصل گپ چیست
و تفاوت گفتار تا کردار تا کجاست.
میر کرام الدین سعادت کابل

>>>   اشرف غنی احمدزی باید درکارهای خویش خیلی محطاط باشد وشعارهای بیجای ندهد زیراکه همه مردم میداند که یک شخص هوشیار ولایق هست ولی درمقابل شان افراد شرمنده ورسوا قراردارد کسانی درمقابل اش استاد هست هرګزنمیخواهند که اشرف غنی درکارهای خود کامیاب باشد به هراندازه که بخواهند ازتلاش های خود جهت ناکام کردن اشرف دریغ نخواهند کرد کسانیکه به فساد وغصب...وهربدکاری رابګوید غرق هست هیچ وقت کامیابی اشرف غنی رانمیخواهند بازهم شکر که رهبر محبوب ما جنرال صاحب دوستم درمقابل اش مثل سپر قرار دارد زور جنګ سالاران بالای دوستم نمیرسد به هرکس که غرولاف میزند زور اش دوستم دارد اګرشما متوجه شده باشید ازوقت که جنرال دوستم مراسم تحلیف رابجا اورده یک تعداد بدمعاشان دروغ ګویی بوده حالا ګم هیچ شورخورده نمیتواند من همه ملت وعده میدهم اګرحمایت تان ازاشرف غنی کنید حتما کامیاب هست و روی خدا راببنید که خود را ازچنګ بیسوادان وافراد منحوس خوده خلاص کنید تاجه وقت درانحصار این طبقه مفسد میباشید بالای اهل واولاد تان رحم کنید وحق راحق بګوید وباطل راباطل من میدانم یک تعداد افراد هست که ازروی تعصب پشت اشرف غنی احمدزی حرفهای ناسنجیده میزند مثل محمد محقق ویک تعداد دیګرکه این مردم ... پشت اشرف غنی چه چیزی میګفت حالا ببنید که زیردست اشرف کارمیکند...
(بهرام قل )

>>>   سلام: نظرمن این است که ریس جمهورکشورافغانستان جلاالماب داکتراشرف غنی احمدزی یک صلح و ارامی را درافغانستان بیاورد.
بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است