نشست مشترک وزارت داخله با روسای امنیت کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81836 منبع: پرینت

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در یک نشست خبری مشترک با رییس عمومی اداره مبارزه با جرایم جنایی و فرماندهان امنیت کابل سخن گفت.

وی با اشاره به راه اندازی سمینار سه روزه سراسری فرماندهان ارشد پولیس در این وزارت، تصریح کرد که محمدعمرداوودزی سرپرست وزارت داخله با تعیین اولویت های تازه برای فرماندهان ارشد پولیس، به آنان دستور داد تا تلاش های خویش را در زمینه مبارزه با فساد، مبارزه شدید با جرایم سازمان یافته و افزایش قانونمندی شدت بخشند.

سخنگوی وزارت داخله، با اشاره به کشته شدن قاری شمس الله مشهور به مولوی زبیر از سردسته های خطرناک طالبان و عضو گروه تروریستی جندالله در ولایت بغلان، گفت که در یک هفته اخیر پولیس 43 عملیات را به هدف پاکسازی مناطق از وجود هراس افکنان راه اندازه نموده که در جریان این عملیات ها، 174 تروریست کشته، 96 تن مجروح و 54 تروریست دیگر همراه با 53 میل سلاح، 10 عراده موتر سایکل و مقداری مواد انفجاری و مهمات دیگر بازداشت شده اند و 188 حلقه ماین نیز توسط نیروهای پولیس کشف و از بین برده شده است.

آقای صدیقی هم چنان از دستور وزیر امور داخله به فرماندهان امنیه ولایت ها مبنی بر راه اندازی برنامه پاکسازی شیشه های سیاه موتر ها و جمع آوری سلاح از نزد افراد و گروه های مسلح غیر مسوول در سراسر کشور خبر داد و تاکید کرد که پولیس با پشت سرگذاشتن آزمون های دشواری که از منظر تامین امنیت انتخابات فرا راه این نیروها وجود داشت، اکنون توجه خود را معطوف به مبارزه جدی با تروریزم و جرایم جنایی و سازمان یافته خواهند کرد.

در همین حال، پاسوال سیدعبدالغفار سید زاده، رییس عمومی اداره مبارزه با جرایم جنایی وزارت داخله، از کاهش میزان وقوع جرایم در یک هفته اخیر در کشور خبر داده تصریح کرد که در این مدت در ده ولایت کشور وقوع هیچ گونه جرمی ثبت نشده و در ده ولایت دیگر تنها یک تا دو واقعه جرمی به ثبت رسیده که نشان می دهد میزان وقوع جرایم در کشور کاهش یافته است.

آقای سیدزاده با اشاره به بازداشت ده ها فرد و گروه جنایت کار در کشور و هم چنان رهایی یک کودک 9 ساله در ولایت زابل از چنگ آدم ربایان، گفت که همزمان با کاهش میزان وقوع جرایم، میزان گرفتاری های مجرمان توسط پولیس بالا رفته که این امر نشان دهنده بالا رفتن ظرفیت نیروهای پولیس درامر مبارزه با جرایم جنایی و توجه جدی پولیس به این عرصه می باشد.

محمد ظاهر ظاهر فرماندهان امنیه کابل نیز در این نشست به گرفتاری چندین گروه از دزدان در کابل اشاره نمود و افزود: پولیس کابل موفق شده با راه اندازی 61 عملیات در یک هفته اخیر ده ها فرد و چندین گروه را به اتهام دست داشتن در جرایم جنایی بازداشت نمود و وجود افراد مسلح غیر مسوول و موترهای شیشه سیاه را در شهر به حداقل کاهش دهد.

آقای ظاهر با اشاره به بازداشت یک گروه از دزدان مسلح در کابل که با استفاده از نام، لباس و وسایط پولیس، دست به دزدی های مسلحانه زده و به جرم خود نیز اعتراف کرده اند، تاکید کرد که پولیس تلاش های خود را در راستای مبارزه با اختطاف و جرایم سازمان یافته شدت بخشیده و در این زمینه از تمامی امکانات دست داشته استفاده خواهد شد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است