پیام اردوغان به اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81832 منبع: پرینت

دست از فرهنگ ستیزی و نژاد پرستی بردارید.

اردوغان رییس جمهور ترکیه با وعده ساخت یک دانشگاه با نام مولانا جلال الدین بلخی در کابل نام مولانا جلال الدین بلخی در زادگاهش افغانستان (خراسان) بلند کرد.

واقعا جای شرم است که تمام مناطق ، مراکز دانشگاهی و آموزشی به نام خان های نام گذاری شده که تنها هنرشان وطن فروشی و مزدوری بوده است اما یک کشور خارجی می آید با نام یک حکیم ، دانشمند و شاعر برجسته کشور ما یک دانشگاه می سازد. یعنی مولانا و صدها مثل مولانا بیش حاکمان فاشیست کشور ما هیچ ارزش ندارند. چرا؟ چون پشتون نیستند.

به همین سادگی. جای شرم است به سیاسی های غیر پشتون که با نام پارسی زبان و ازبک زبان به مقام و می رسند اما نمی توانند نام یکی از افتخارات جهانی کشور خود را بلند کنند. نمی توانند مدافع زبان و فرهنگ خود در داخل حکومت باشند. نمی خواهیم خدمتی برای این زبان و فرهنگ بکنند. اما همین حداقل انتظار را از آنها داریم که اجازه ندهند فاشیزم ضد فارسی دری این زبان و این فرهنگ را لگد مال کند.



محمد فرهنگدوست هروی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مولانا جلال الدین محمد بلخی شاعر پر توانا دراصل ترک بود اما ازبلخ یعنی ازمزارشریف افغانستان بود افتخار تمام افغانها است .کار بسیارخوب است یک دانشگاه بنام مولانا ساخته شود.
روشنفکران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است