دیدار مقام های سویدن با معاون وزارت خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81830 منبع: پرینت

پیتر سمنیبی سفیر سویدن و خانم ایلینور هامرکسجولد، رییس منابع بشری وزارت خارجه آن کشور با عتیق الله عاطف مل، معاون اداری وزارت خارجه ملاقات نمودند.

نخست جناب عاطف مل ضمن تبریکی برگزاری انتخابات پارلمانی در آن کشور، از همکاری ها و مساعدت های سویدن طی سیزده سال در افغانستان به خصوص نقش و کمک موثر کمیته سویدن، سویدیش کومیتی با افغانستانی ها در دوران مهاجرت در پاکستان و همچنان تعلیم و تربیت نیروهای افغانستان، رول مثبت پی آر تی سویدن در بازسازی، تامین امنیت و مبارزه علیه تروریزم بین المللی و افراط گرایی منطقوی همچنان حمایت آن کشور از افغانستان در نشست های بین المللی یادآوری و ابراز تشکر نمود.

سپس آقای پیتر انتقال مسالمت آمیز سیاسی از یک رییس جمهور منتخب به رییس جمهور منتخب دیگری تبریک عرض نمود، ابراز امیدواری کرد که در افغانستان صلح سرتاسری تامین و این کشور به طرف ترقی و پیشرفت حرکت نماید.

سپس، بعد از گفتگو روی موضوعات ذیعلاقه سیاسی و اقتصادی افغانستان و منطقه، سفیر کشور سویدن و خانم ایلینور در مورد ساختار و تشکیلات فعلی وزارت خارجه سویدن و افغانستان، استخدام و تقرر کارمندان و دیپلومات های وزارت خارجه و آن کشور صحبت نمودند.

جناب عاطف مل افزود: با همکاری جامعه جهانی و کشورهای اروپایی طی سیزده سال گذشته، در وزارت خارجه تغییرات و پیشرفت های خوبی به دست آمده است. با استفاده از برگزاری کورس های کوتاه مدت و درازمدت کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، جاپان و کشورهای پیشرفته منطقه، سطح کاری و علمی کارمندان و دیپلومات های وزارت خارجه نهایت خوب و بهتر شده و این پروسه ادامه دارد.

البته تغییر و تبدیل در تشکیلات و ساختارهای اداری و تشکیلاتی، پروسه و اصل نرمال می باشد. ایشان افزودند: استخدام، تقرر، تبدیلی، استفاده از بورس های تعلیمی و آموزشی در وزارت خارجه طبق اصول، قوانین و مقررات نافذه کشور صورت می گیرد. وی اضافه نمود: که برای آن عده دیپلومات های افغانستانی که در بیرون از کشور ماموریت شان تکمیل می گردد، در داخل کشور برای حل مشکلات رهایش، تعلیم و تربیت اطفال آنها و دادن امتیازات مادی، برنامه های خاصی روی دست گرفته شده است.

در آخر این ملاقات- سفیر سویدن و خانم ایلینور تعهد نمودند که کشورشان همکاری های همه جانبه خویش را در راستای تعلیم و تربیت نیروهای افغانستانی، تامین امنیت، بازسازی به خصوص شریک ساختن تجارب منابع بشری آن کشور با بخش اداری و منابع بشری وزارت امور خارجه و همچنان در عرصه های اقتصادی و تجارت ادامه خواهد داد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است