جریان دیدار سرتاج عزیز با ضرار احمد عثمانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81829 منبع: پرینت

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط خارجی پاکستان با ضرار احمد عثمانی سرپرست وزارت خارجه، در مقر وزارت خارجه، ملاقات نمود.

در آغاز این ملاقات، سرپرست وزارت خارجه سفر مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدر اعظم جمهوی اسلامی پاکستان را به کابل خیر مقدم و خوش آمد گفت، ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های دو کشور همسایه در ساحات مختلف اظهار داشت: همانطوری که جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی پاکستان مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی دارند، آسیب ها و چالش های امنیتی نیز به مصابه مشکل مشترک هردو کشور محسوب می گردد.

ضمن اهمیت مبارزه مشترک هردو کشور در برابر تروریزم و چالش های امنیتی، تقویت همکاری های دو جانبه در عرصه های اقتصادی، تجارت و ترانزیت و فرهنگی باید در اولویت های کاری هردو کشور قرار داشته باشد. با برداشتن گام های عملی بیشتر در جهت تطبیق پروژه های اقتصادی منطقه ای، هردو کشور می توانند منافع مشترک خویش را بیشتر به هم گره زده و بدین ترتیب سطح همکاری و اعتماد میان دولت ها و روابط میان مردمان هر دو کشور ارتقا یابد و در نتیجه افغانستان و پاکستان خواهند توانست تا بر مشکلات امنیتی و سایر تهدید های مشترک فایق آیند.

سپس، مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان از استقبال گرم مقامات جمهوی اسلامی افغانستان از وی و هیات همراهش اظهار سپاس و قدردانی نمود و افزود: بدون شک پاکستان نیز به همکاری با افغانستان در امر مبارزه مشترک با چالش های امنیتی و همچنان همکاری های دو جانبه در ساحات اقتصادی، تجارت و ترانزیت و فرهنگی اهمیت فراوانی قایل است. برای تقویت هرچه بیشتر همکاری های دو جانبه در ساحات یاد شده، مهم است تا هردو کشور گام های عملی را در جهت تطبیق پروژه های مشترک منطقه ای تسریع بخشند.

سرتاج عزیز در اخیر خاطر نشان ساخت که پاکستان آماده است برای بهبود وضعیت امنیتی در منطقه و راه اندازی پروژه های مشترک اقتصادی با جانب جمهوری اسلامی افغانستان همکاری صادقانه و همه جانبه نماید.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است