کار با این کمیسیون ها همچون نوشیدن زهر است!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۴    ۱۳۹۳/۷/۲۷ کد خبر: 81794 منبع: پرینت

فضل احمد معنوی رییس پیشین کمیسیون انتخابات گفت: هر گونه اقدام در جهت اصلاح کمیسیون های انتخاباتی گامی نیک است که از آن استقبال می کنم.

وی افزود: تا انتخابات پارلمانی همچنین انتخابات شورای ولسوالی را که تعهد شده و انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرصت زیادی نمانده است. به این معنا که برنامه های کوتاه مدت، متوسط و بلندمدت را باید در این راستا داشته باشیم.

در موافقتنامه ی اولیه که بین وزیر خارجه آمریکا و افغانستان به امضا رسید، اصلاح نظام انتخاباتی مطرح شد و در موافقتنامه ی کلانی که بین دو نامزد ریاست جمهوری صورت گرفت نیز با صراحت تاکید شد که در نهادهای انتخاباتی اصلاحات صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی در ادامه تاکید کرد، اولین کاری که باید صورت بگیرد این است که قانون تشکیل و صلاحیت یا به تعلیق درآورده شود یا لغو شود که در صلاحیت پارلمان است. اگر قانون جدیدی پاس شود بسیار خوب خواهد شد و در غیر این صورت حکومت برای تعدیل آن پیشنهاد خواهد کرد.

رییس پیشین کمیسیون انتخابات تصریح کرد: با این کمیسیون ها به سوی انتخابات رفتن نوشیدن زهر است. اصلاح نظام انتخاباتی نه زمانگیر است و نه ناممکن است.

معنوی خاطرنشان ساخت: از هر چیزی، اصلاح نظام انتخاباتی برای افغانستان اهمیت و اولویت بیشتری دارد. باید در این راه گام های صادقانه ای برداشته شود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب ملا صاحب معنوی !!
چیزی را خودت میپسندی به دیگران هم بپسند.
خودت در زمان ریاست کمیسیون انتخابات چی کردی که به دیگران یاد میدهی؟
حقیار

>>>   تمام اعضای هردو کمسیون باید از وضیفه سبکدوش وبه مراجع عدلی فرستاده شوند.
حقبین

>>>   اقای ملامعنوی خودش یک چهره منفور درکشور است که درزمان تصدی ریاست کمیسیون مستقل انتخابات چوکی های ولسی جرګه را درسرای شهزاده ودوبی به فروش رساند ولی حالا بی شرمانه ازکمیسیونهای انتخاباتی انتقاد میکند کور خود بینای مردم است مردم افغانستان نه از کمیسیون فعلی ونه هم ازچهره منفور ملامعنوی خاطره خوب دارند این...وحرام خور تاحال هم از موترهای زره کمیسیون انتخابات استفاده میکند
ملاتوره کی از شهرناپرسان

>>>   ملاتوره کی باوجود اینکه هم مسلک ملامعنوی است ولی بازهم بخاطری که مسولیت خودرا اداکرده باشد انتقادات سالم وسازنده خودرا متوجه ملامعنوی کرد ولی به شرطیکه عقل سلیم دربدن ملامعنوی موجود باشد تااز ان استفاده خوب بکند ودر صدد شخصیت سازی از شخصیت رفته خود براید
سیاوشانی ازهرات باستان

>>>   کسانیکه درکمیسیون مستقل انتخابات اجرای وظیفه مینماید باید ازوظیفه شان سبکدوش وبه مراجع عدلی وقضایی فرستاده شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است