بررسی کارکرد 13 ساله حکومت حامد کرزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۳/۷/۲۷ کد خبر: 81759 منبع: پرینت

روز گذشته به ابتکار موسسه تحصیلات عالی جامی، گفتمان دانشجویی بررسی کارکرد 13 ساله حکومت حامد کرزی برگزار شد که خوشبختانه بنده نیز افتخار شرکت در این گفتمان را داشتم.

برگزاری چنین گفتمان های دانشجویی به خوبی نشان می دهد که نسل جوان کشور برخوردار از آگاهی و دانش سیاسی است و قادر خواهد بود کارکردهای حکومت را مورد نقد و بررسی قرار دهد.

حکومت 13 ساله حامد کرزی با فراز و فرودهای بسیاری همراه بود و با وجود کمک های هنگفت جامعه جهانی، فرصت های بی شماری را از دست داد. یکی از دلایل عمده از دست رفتن فرصت ها برای کشور همانا نبود گروه های فشار مردمی بر حکومت بود که بر اساس آگاهی و خرد سیاسی حکومت را نسبت به مسوولیت هایش واقف بسازد و از فرصت ها در راستای تامین منافع مردم استفاده نماید اما اکنون با افزایش آگاهی سیاسی در بین جوانان امید این می رود تا حکومت جدید نسبت به عملکردش در قبال مردم پاسخگو باشد و از حداقل امکانات، حداکثر استفاده را نماید.

جا دارد از مسوولان موسسه تحصیلات عالی و رییس محترم این موسسه جناب آقای ناصر عطایی ابراز سپاس و قدردانی نمایم و امیدوارم جامعه دانشگاهی کشور با ترویج چنین گفتمان هایی نقش ارزنده خود را در راستای پویایی جامعه، ایفا نمایند.


فرهاد مجیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است