قانون به تفسیر عبدالرحمن هوتکی
چه دادگاهی علنی تر و عینی تر و منصفانه تر از دادگاه افکار عمومی برای بررسی عملکرد معیوب اعضای کمیسیون های مستقل و رسیدگی به شکایات انتخاباتی؟! مگر نه اینکه مردم ملکی مدتها است که دزد و پولیس و قاضی و مال باخته را از یک قماش می دانند؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۹    ۱۳۹۳/۷/۲۳ کد خبر: 81560 منبع: پرینت

درحالی که نامزدان شوراهای ولایتی، نامزدان ریاست جمهوری، اعضای مجلس نمایندگان و سنا به همراه مردم ملکی، یک زبان و یک صدا خواهان برکناری و محاکمه اعضای کمیسیون های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی هستند اما...

اما بر چوکی نشستگان و بر مسند تکیه زدگان بجای ابراز اهمال و عذر تقصیر در محضر عموم، هرگونه جابجایی در این کمیسیون ها پیش از تعدیل قانون تشکیل وظایف و صلاحیت های کمیسیون را غیرقانونی می خوانند و حتی برگزاری انتخابات مفتضحانه یکساله را مایه فخر منطقه می دانند.

از ابتدای معرفی تا گزینش جنجالی و تیره و تار هر یک از اعضای کمیسیون ها که مستقیما با معرفی اقوام و اقارب و بزرگان در محضر حامد کرزی و انتصاب شخص وی صورت گرفت نیز سابقه کاری و عملکرد این اعضا مورد تردید و سوء ظن نهادهای مدنی قرار داشت.

براستی نیز کش و قوس یک ساله انتخابات شوراهای ولایتی که هنوز هم به سرانجام نرسیده است و ریاست جمهوری که در نهایت میان هر دو گروه رقیب نصف و نیمه شد؛ هیچ جای تردیدی برای عدم صلاحیت، تعهد و کفایت یوسف نورستانی، عبدالرحمن هوتکی، نورمحمد نور، سریر احمد برمک، گلالی اچکزی، شریفه زرمتی، لیلا احراری و... باقی نمی گذارد.

در همین راستا بسیاری از منتقدان به حکومت وحدت ملی که هنوز هم نسبت به صحت و اعتبار جایگاه ریاست جمهوری و ریاست اجرایی در دولت وحدت ملی تردید دارند محاکمه و برکناری اعضای این دو کمیسیون را همچون آبی بر آتش انتقادات و ابهامات می دانند.

از آنجا که قانون نه بر مبنای مصوب و مورد تایید خود که در راستای مصالح شخصی و منافع کوتاه مدت سران احزاب و مسوولان در رده های مختلف جزیی و کلی تعریف می شود بنابراین ادعای عبدالرحمن هوتکی در غیرقانونی بودن برکناری اعضای کمیسیون قبل از 6 سال دوره کاری، مضحک و بی معنا است.

چه دادگاهی علنی تر و عینی تر و منصفانه تر از دادگاه افکار عمومی برای بررسی عملکرد معیوب اعضای کمیسیون های مستقل و رسیدگی به شکایات انتخاباتی؟! مگر نه اینکه مردم ملکی مدتها است که دزد و پولیس و قاضی و مال باخته را از یک قماش می دانند؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینها که شکایت میکنند همه شان از تیم اصلاحا ت و همگرایی هستند که با زور گویی میخواهند خود را داخل شورایی ولابتی کنند تاریخ گوای این قمازان است !!
رمزیه آرمانی از هرات

>>>   آيا گوسفند چاق كردن وظيفه قانوني شما بود ؟؟ نام ذافغانستان ونام انتخابات را در جهان بد ساختيد حالا از قانون صحبت ميكنيد؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است