پنج روز نخست، پیام آور امید و خوشبختی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۷    ۱۳۹۳/۷/۱۴ کد خبر: 80952 منبع: پرینت

تا کنون فرمان های زیادی از سوی رییس جمهور صادر شده است از جابجایی مقام های بلندپایه تا باز شدن بزرگترین پرونده ی اختلاس کشور به نام «کابل بانک». از سوی دیگر موافقتنامه ی امنیتی کابل- واشنگتن نیز در ظرف 24 ساعت از شروع کار رییس جمهور، امضا گردید. رییس جمهور در دیداری با علما نیز از آنان خواست که دولت را در راستای ایجاد صلح کمک کنند و از منبر صدای صلح را بلند نمایند. آیا این فرمان ها همچنان در راستای شعارهای انتخاباتی اشرف غنی ادامه خواهد داشت؟

فرخنده زهرا نادری عضو مجلس نمایندگان در برنامه «100 روز نخست» گفت: پنج روزی که از آغاز کار رییس جمهور می گذرد پیام آور امید و خوشبختی برای ملت افغانستان است. اولین بار است که فردی به این شجاعت و متانت و با درایت کاری فضای سیاسی کشور را تغییر می دهد. بیانیه ی نخست ریاست جمهور در مراسم تحلیف فضای کاملاً متفاوت سیاسی را در داخل ارگ و در تمام کشور بوجود آورد.

وی افزود: حکومت جدید در بخش مبارزه با فساد اداری، تعهد خود را با جدیت هم در داخل کشور و هم به همکاران خارجی خود نشان داد. باز شدن پرونده ی کابل بانک که یکی از پرونده های جنجال برانگیز دزدی در کشور است نشانه ی عملی ساختن تعهدات رییس جمهور است. دوم از بین رفتن اداره ی امور و یکجاشدن آن با نهاد رییس جمهوری یکی از کارهای دولت در ایجاد شفافیت عملکرد می باشد.

نادری با ستایش از عملکرد حکومت گفت: امضای پیمان استراتژیک با آمریکا و ناتو که منافع آن بسیار شمرده شده و همچنین صحبت اشرف غنی احمدزی به سه قوه ی کشور و بیان نقاط ضعف آنها و همچنین تعیین فرصت معین برای پاسخگویی به حکومت را از جمله کارهای خوب رهبری سیاسی برای بهبودوضعیت اداری است. از سوی دیگر پیامی که به نمایندگان مجلس داد که ارتباط های شخصی خود را با وزرا قطع نمایند پیام صریحی به تمام وزارتخانه ها نیز بود.

فرخنده زهرا نادری سفر نخست وزیر بریتانیا به افغانستان در روز پنجم کاری ریاست جمهور احمدزی را بیانگر دلگرمی کشورهای دنیا برای ارتباط با افغانستان دانست و گفت: به طور مثال 178 میلیون پوندی که این کشور برای کمک به افغانستان تعهد داده نشانه ی امیدواری بین المللی به حکومت جدید است. من شکی ندارم که دیگر کشورها نیز در این راستا کمک هایی را تعهد خواهند داد.

عضو مجلس نمایندگان اظهار داشت: همان گونه که در پنج روز نخست کار احمدزی، تفاوت حکومتداری با پس از 13 سال احساس کردیم با اطمینان که در 100 روز نخست این تفاوت بسیار چشمگیرتر خواهد شد. خوب است جوانان کشور که به فرایند انتخابات اعتراض کردند امروز برای حمایت از اصلاحات رییس جمهور بپا خیزند و از کارهای درست ریاست جمهوری تقدیر نمایند.

به باور وی تشکر اشرف غنی احمدزی از خانم خود در مراسم تحلیف و در میان صدها تن از شخصیت های سیاسی که حقوق زن را چندان به رسمیت نمی شناسند و یا آن را متعلق به زنان می دانند بیانگر اهمیت خانواده برای رییس جمهور بوده همچنین تابوشکنی وی تلنگری به جامعه ی سنتی افغانستان است که دیگر از امروز زنان نادیده گرفته نمی شوند. من معتقدم یک تغییر جدی و کلان نسبت به گذشته در کشور ایجاد می شود.

نادری اظهار داشت: همان طور که احمدزی در مراسم تحلیف گفت به دنبال به دست آوردن صلح پایدار است و صلح مقطعی حتی می تواند زمینه ساز جنگ جدیدی باشد، در همین راستا از حرکت هایی که زمینه را برای جنگ ایجاد کند اجتناب می ورزد و در زمینه ی صلح پایدار تلاش خواهند کرد. با تلاش حکومت و ایجاد امیدواری در بین مردم برای تحقق بخشیدن به آرزوها و اهداف ملی، تغییرات زیادی در سطح کشور بوجود می آید.
حکومت فعلی نماینده ی تمام کسانی است که به رییس جمهور رای دادند یا برخلاف وی رای دادند و یا حتی رای نداده اند. در شرایطی به سر می بریم که رییس جمهور با صحبت ها و عملکرد خود توقع مردم را از خود افزایش داده و این قدرت و اراده ی سیاسی و مدیریت قوی یک فرد را بیان می کند.

رییس جمهور نه تنها رییس حکومت است بلکه رییس دولت نیز است. وی در مراسم تحلیف با احترامی که به پارلمان داشت خواست تا وظایف و محدوده ی نمایندگان مردم مشخص گردد. ما مشکلات زیادی در درون شورا داریم که تا به حال موفق به حل آن نشدیم اما امروز برای اولین بار رییس دولت با جدیت با نمایندگان هشدار می دهد. عملکرد رییس جمهور از زمانی که کار خود را شروع کرد پیام بسیار خوبی به مردم صادر کرد. وی حتی قدم های نخست را برای نزدیک ساختن ارگ و مسجد برداشته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از این خانم دیگر هیچ مطلب نگذارید چون حجاب ندارد و مسلمان را به شنیدن سخنش هیچ حاجت نیست..

>>>   ابتدا باید حجاب از ابعاد مختلف تعریف شود و بعد بگویم فلان شخص چه نمره ای دارد زن را در پارچه پیچیدن حجاب نیست درود بر خانم نادری که با نفس پاک از برنامه های خوب رییس جمهور حمایت میکند من در روح خانم نادری امواج پاکی و خدمت به وطن را میبینم که در بسیاری از مشاهیر کشور قضیه وارونه است درود بر خانم نادری -
سید غلام نبی موسوی -

>>>   این خانم باید حجابش را مراعات کند تا مردم سخنش را بشنوند

>>>   فتانه گیلانی طرف دار عبدالله است خوب حجاب دارد تاجک ها وطرفداران عبدالله خوب تعریف وصفتش میکند واینکه زهرانادری از اشرف غنی حمایت کرد بی حجاب است. عجب زمانهءاست.
روشنفکران

>>>   زهرا نادری باید هم بگوید.

>>>   پدر و برادران ابن خانم هم مليون دالر بيت المال افغانستان را در وقت داكتر نجيب كه يك فرقه شامل هراران مليشه اسماعيلي داشتند دزدي كرده است از همان پول هاست كه امروز مطرح است و اگر نه دختر يك ملاي مي بود برأي تهيه نفقه خانواده آش چشم به جيب مردم مي دوخت.
واحد از پلخمري

>>>   ﺣﺠﺎﺏ ﺭا ﻋﺪﻩ ﻧﻤﻴﺪاﻧﺪ ﻛﻪ ﭼﻴﺴﺖ. ?ﻣﻦ ﺑﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﺧﺎﻧﻢ ﻧﺎﺩﺭﻱ اﻳﺮاﺩﻱ. ﻧﺪاﺭﻡ. ﻭﻧﻴﺰ ﺣﺮﻓﺶ ﺭا ﺗﺎ ﻳﻴﺪ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﺑﺮﻳﻨﻜﻪ ﺩاﻛﺘﺮ ﺻﺎﺣﺐ اﺷﺮﻑ ﻋﻨﻲ ﺭا ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﺣﻔﻄ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﺯﺩاﻥ ﭼﺮاﻍ. ﺑﺪﺳﺖ ﺭا ﺑﻪ ﭘﺎﻱ ﻣﻴﺰ ﻣﺤﺎﻛﻤﻪ ﺑﻜﺸﺎﻧﺪ. ﺩﻭﺳﻴﻪ ﻫﺎﻱ ﺟﻨﺎﺏ ﭘﺪﺭ ﺷﻤﺎ ﺳﻴﺪ ﻣﻨﺼﻮﺭ اﻏﺎ ﺭا اﺯﻣﺪﺭﻙ ﺳﻤﻨﺖ ﻭﻧﺴﺎﺟﻲ ﭘﻠﺨﻤﺮﻱ ﻭﻧﻴﺰ ﺩﺯﺩﻱ ﻫﺎﻱ ﺑﺮاﺩﺭﺕ ﻛﻪ ﻃﻼ ﻗﺮﻩ ﺩﻋﻦ ﺩﺭﻩ ﻧﻴﻚ ﭘﻲ ﺭا ﺑﻤﺪﺕ ﺳﻪ ﺳﺎﻝ ﺑﺪﻭﻥ ﺩاﺩﻥ ﺗﻜﺲ ﻭﻛﻮﭼﻜﺘﺮﻳﻦ ﺧﺪﻣﺖ ﻋﺎﻣﻞ اﻟﻤﻨﻔﻌﻪ ﺩﺭﻳﻦ ﺩﺭﻩ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺯﺟﻤﺘﻜﺶ ﻧﻴﻚ ﭘﻲ اﺳﺘﺨﺮاﺝ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺠﺎﺯاﺕ ﻗﺮاﺭ ﺩﻫﺪ ﻭﻧﻴﺰ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﻫﺎﻱ ﺯﻧﺠﻴﺮﻭﻱ ﻣﻮﻧﻮ ﭘﻮﻟﻲ اﻳﻦ اﺳﺘﺴﻤﺎﺭ ﮔﺮ ﺑﻲ ﺣﻴﺎ ﺭا ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭاﺭﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﻮاﺩ ﺑﻲ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺗﻴﺮ ﺷﺪﻩ ﺳﺒﺐ اﻓﺰاﻳﺶ اﻣﺮاﺹ. ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﻛﻨﺪ...ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺎﺩ ﻋﻨﻲ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﻛﻪ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺧﺎﻃﺮ ﻛﻤﭙﺎﻳﻦ ﮔﺮاﻥ ﺣﺴﻮﺩﺵ ﺭا ﻧﻴﺰ ﻧﻤﻴﻜﻨﺪ ﻭ اﻧﻘﻼﺏ ﺧﺎﻣﻮﺵ اﻭ ﺳﺒﺐ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻫﻤﮕﺎﻥ اﺳﺖ.
ﻧﻴﻚ ﭘﻲ ﻭاﻝ. ﺩﺭﺩ ﺩﻳﺪﻩ.

>>>   این خانم ... چون حجاب ندارد و مسلمان را به شنیدن سخنش هیچ حاجت نیست.

>>>   سلام:- این یک تعامل است که هرکسیکه جدیدا در یک پست دولتی تقرر حاصل میکند روز های اول کاری اش جست وخیز های زیاد میزند اما اهسته اهسته ارام میگیرد

>>>   چشم حریصان کور این خانم خوب میگوید و خوب معلوم میشود ، زهرا جان نادری دوستت دارم.
کابورا

>>>   آى مردم شکريه جان باريک زى کجاست? در عام نيست آيا در خاص است?!

>>>   براي معلومات بيشتر نگهبانان كاباره هاي امريكايي در واشينگتن هم به سمت هاي بالا در حكومت فعلي جابجا شده اند. كساني مثل حكمت كرزي كه اكثر وقت خودرا در عياشي و بدماشي و محفافظه كاباره هاگذرانده، فعلاً معين سياسي وزارت خارجه و نماينده اولين سفر ريس جمهوردر چين گرديد. حتماً إز سياست خارجي وطن بسيار به خوبي محافظت خواهد نمود. زنده باد شايسته سالاري.
كارمند وزارت خارجه

>>>   انچه فرخنده بیان نموده وامید های کاذب را که در خورد ملت داده است خلاف واقعیت های موجود .وعملکردهای تیم تحول میباشد اینها با رویکش نمودن چند مزدور وخود فروخته چون زهرا نادری که یک عمر این ملت را استثمار نمودند وبه ملت دروغ گفتندوباخرافات وشعوذه عوام را فریب دادند حال از نیرنک تکنوکرات ودانش های دروغین استفاده نموده برای خود در استعمار واستثمار دوباره ای خلق بلاکشیده جا خوش نموده وبه ترفند های تازه دست یازیده اند
ازانجاکه دیگرتوده ها بیدار گردیده و به ترفندهای این خاندان فریب نمیخورند تلاشهای انها در تخدیر اذهان عامه سودی نداشته با این بیانات دروغین فقط خود وهمراهانشان را فریب میدهند تیم تحول هنوز در فکر قلع وقمع حریفان وبسط وگسترش قدرت وحذف کامل جانب مقابل است با اجرائی نمودن فرامین مسلسل میخواهند پایه های لرزان وچوبین حکومت تقلبی خودرا مستحکم نمایند وسایر ملیت های این میهن رابه حاشیه برانند وانچه از پوست واستخوان این ملت از ادوار قبل باقی مانده میان خود تقسیم کنند
ولی اینها کور خوانده اند که هنوز این قوم گل اغا شیر زی ویاسینی وزدران دارند وهنوز فرزند ملانقب اخند زاده وجهاد گران هلمند و عده ای از نیک اندیشان پنجشیر ورزمندگان پروان وغور وبامیان وبلخ وفاریاب اسلام را از کفر وخوب را ازبد میتوانند تمییز نمایند اگر عده ای از بزرگ منش های چون عبدالله عبدالله در پی سازش وفروختن ارمان های اینها باشند محقق وعطا محمد وانجینر محمد خان با این معامله های پنهانی وسر فرود اوردن های تذلیل وخواری به پیشگاه اربابان را هرگز نخواهند پذیرفت وبه مقاومت خود ادامه خواهند داد
عجب حکومت وحدت ملی که به صاحبان اصلی و وارثین حقیقی این مرزوبوم جزئی ترین حق قائیل نیستند وهمه روزه باساس فرامین غیر قانونی در نصب مهره های نابکار ادامه میدهند وعبدالله دست روی دست گذاشته ونظاره مینماید واین همه صرف بخاطر اینکه اربابان خارجی راضی باشند وفرمایشات انها در منصه ای اجرا گذاشته شود بیخبر از این که ملت همه معامله گران وزور گویان را به دور خواهند انداخت وخو دحاکم سرنوشت خود خواهند گردید
شیخ علی از بلخاب

>>>   زنده باد خانم نادری .... افتخار میکنیم که همچون شخصی را داریم .
غریب نواز

>>>   سلام خدمت واحد !
شما چطور غیر منطقی در باره خانواده نادری قضاوت بیجاه مینماید.
اول معلومات خود را تکمیل نما و بعد در باره کسی سخن بگو.
این خانواده محترم از زمانه های قدیم رهبری مردم را میکنند و مردمان خدمت گذاری هستند و در زمانه های مختلف موقف های عالی مردمی و دولتی داشتند.
سید منصور نادری و پسرش دگرجنرال سید جعفر نادری در زمانیکه هیچ دولتی وجود نداشت و ایشان هم زمان والی ولایت بغلان و قومندان قول اردوی نمبر 6 بود خدمات بزرگی را به مردم نموده.
1.در ان وقت فابریکه سمنت غوری از فعالیت باز نماند و در دیگر ولایات... به غارت برده شد.
2. فابریکه نساجی پلخمری فعالیت داشت و در دیگر ولایات به غارت رفت.
3. سیلو پلخمری فعالیت داشت و در دیگر ولایات غارت شد.
4 . معدن ذغال سنگ کرکر و بند برق پلخمری فغالیت داشت.
5. هیچ یک از قومندانانش کدام نمره شخصی به امضا سید چعفر نادری در شهر پلخمری ندارند.
6. کتاب خانه دارای چندین هزار جلد کتاب وجود داشت در ولایت بغلان.
7. در تمام ولایات دانشگاه ها بسته شد اما در پلخمری دانشگاه تاسیس شد.
8. اکثر مهاجرین از کابل به پلخمری مسکن گذین شد و اکثر روشنفکران در پلخمری حمایت میشد( مانند واصف باختری لطیف پدرام . غیره).
اتفاقات که بعد از سید جعفر نادری در زمان طرفداران عبدالله که رخداد.
1. تمام پرزه جات کیله گی که در زمان سید جعفر نادری حفظ بود توسط اینها به یغما رفت.
2. زمین های مردم توسط زمین خوران و دزدان به زور غصب شد.
3.زمین های دولتی غصب شد.
4.زمین های کارمندان نساجی توسط زورمندان غصب شد.
5. زمینهای نساجی توسط زورمندان ... یا دزد دان غصب شد.
6.تمام فابریکات یا از فعالیت باز ماند و یا شخصی شد.
7. پلخمری که در زمان جنگهای داخلی زمان حکومت سید جعفر نادری به امن ترین ولایت مشهور بود اما در زمان حکومت به اصطلاح خود شان... و به نظر مردم دزدان به بد نام ترین ولایت افغانستان مبدل شد(13 سال گذشته)..
8. ولایت بغلان در این زمان هیچ باسازی نشد و حتی بودجه بازسازی سرک پلخمری که قرار داد ان به یک شرکت تاجکی بنام اجمل K داده شده بود توسط ریس شورای ولایتی بغلان دزد دیده شد و دولت مجبور شد که دوباره بودجه تهیه نماید و صاحب شرکت اجمل K بیچاره ناحق زندانی شد. حالا اینها از حجاب و خدمت صحبت میکند در حالیکه خود شان نه از حجاب چیزی میدانند و نه از خدمت....جای شرم است. از این زیاد نمیگویم و حالا قضاوت را میگذارم به مردم.
هموطن از پلخمری

>>>   مردم افغانستان حالا اهسته اهسته از چنگ جنگسالارا، قاتلین مردم کابل، چور و چپاول، جهاد فروشان.... نجات پیدا خواهد کرد
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   ﺣﺮﻑ ﻭﻛﻴﻠﻪ ﺧﻮب ﻭﻋﺎﻟﻲ اﺳﺖ. اﻣﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻲ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺯﻳﺒﺎ اﺳﺖ. ﻣﻦ ﺑﺮاﻳﺶ ﺗﻮﻓﻴﻘﺎﺕ ﻣﺰﻳﺪ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻢ ﺧﺪاﻛﻨﺪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﺪ ...
ﺩﻭﺳﺘﺪاﺭﺕ

>>>   غیرت پاکستانی صبر مردمان حد دارد بیش از این نام خراسان پر افتخار را بد نکن و اختلاف نیفکن بگذار وحدت ملی باقی بماند..

>>>   اﻳﻦ ﻭﻛﻴﻠﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﻆﺮ ﺩاﺭﺩ اﻣﺎ. ﺑﺮﻋﻜﺲ ﮔﻔﺘﺎﺭ. ﻭﻧﻂﺮﻳﻪ اﺯاﺩ اﻧﺪﻳﺸﺎﻧﻪ اﺵ ﺩﺭ ﺭﻛﺎﺏ ﺗﻘﻠﺐ ﺳﺎﻻﺭ ﻭﻓﺎﺷﻴﺴﺖ ﻗﺪﻡ ﺑﺮ ﻣﻴﺪاﺭﺩ. اﺯﻳﻨﺮﻭ اﺯﺣﺮﻑ ﻭﻋﻤﻞ ﺑﭽﻪ ﺣﺪ ﻣﺘﻨﺎﻗﺺ اﺳﺖ. ﻣﻤﻜﻦ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻣﺎﻛﻴﺎﻭﻟﻲ اﺯﻫﻤﻴﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﺑﺮﺳﺪ ﻭﺳﭙﺲ ﻋﻠﻴﻪ ﻗﺒﻴﻠﻪ ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﺤﺘﻤﻼ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﻜﺎﺭ. ﺳﻴﺎﺳﻲ ﺷﻮﺩ.
اﻳﻨﺪﻩﻧﮕﺮ.

>>>   خانم نادری لطف نموده کمی منطقی باشید احساسات شما را به هوا برده است سیاست با منطق حرکت میکند نه با احساسات .

>>>   منتهاى چاپلوسى از كسى كه در گرفتن چوكى بالاتر از توانش خيالاتى شده است. اشرف غنى احمدزى با گماشتن اشخاصى چون أتمر و رحيمى ترديد هموطنان را مبنى بر سمتى و قومى بودن رئيس جمهور به يقين بدل نمود.

>>>   بلی هر دین دستورات و فرهنگی دارد این مردان که در گردنشان طناب رنگی می بندند و زنان که سرش یک گونه و ... راگونه دیگر میکنند شبیه یهود خودش را می سازند از دهنش کلمه من مسلمانم خارج می شود در واقع اینها منافقانند و شیطان صفتان و حال آن که پیام آور مسلمانان فرمود: نه در گفتار منافقانه باشید و نه جیسک مشرکانه بخود بگیرید
رضا بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است