آمریکا و کرزی در جنجال های انتخاباتی دست داشتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۳/۷/۸ کد خبر: 80636 منبع: پرینت

رییس جمهور کرزی در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری با کارمندان دولت وداع کرد. وی که در 13 سال گذشته سکان کشور را در دست داشت در سخنرانی خود گفت آمریکا و کشورهای غربی برای رسیدن به اهداف خود به افغانستان آمدند. کرزی تاکید کرد که اگر آمریکا با افغانستان راه صداقت را در پیش بگیرد افغانستان دوست خوب آنها می شود. وی خاطرنشان ساخت که نظام جدید را آمریکایی ها پایه گذاری کرده است.

بلقیس روشن عضو مجلس سنا در برنامه فراخبر گفت: به گفته ی کرزی وضع اداره ها صدها مرتبه بهتر از 13 سال گذشته شده ولی این بهبود در قسمت کشت مواد مخدر، تروریزم، فساد اداری و مافیای اقتصادی و صدها جنایتی که در کشور انجام می شود بوده است. ممکن است اشاره ی وی در تعداد محصلین امروز باشد ولی با وجود امکانات گسترده ای که در طول این 13 سال در اختیار حکومت بود این حداقل دستاوردی است که مردم می توانند داشته باشند. این در حالی است که مردم همچنان در وضعیت بد اقتصادی و امنیتی به سر می برند.

وی در مورد انتقاد کرزی از عدم صداقت آمریکا و غرب با افغانستان در ایجاد امنیت و صلح گفت: کرزی باید این موضوع را در همان سال های آغازین حکومت خود به مردم می گفت نه این که در روز آخر به مردم اعلام کند. علت این که روز آخر این حرف ها را می زند شاید به دلیل ساختن چهره ی خوبی از خود برای حضور دوباره در حکومت های آینده باشد و یا آگاهی از این موضوع که وی مهره ای سوخته برای آمریکا است و دیگر استفاده ای برای آنها ندارد. بنابراین قصد دارد با چنین سخنرانی خود را شخصیت ملی نشان دهد و وانمود کند که درد مردم افغانستان را درک می کند در حالی که خود را فریب می دهد و این که به قصد خاک انداختن به چشم مردم است در حالی که امروزه میزان آگاهی و شعور سیاسی مردم رشد کرده است.

به باور روشن، حامد کرزی شانس آورد که رییس جمهور شد. وی فردی بله گو و نرم بود که به هر طریقی که خارجی ها می خواست، نقش بازی می کرد. وی حتی جرات نکرد تا به وجود فشارهایی برای باقی ماندن بعضی افراد و شخصیت ها در قدرت اعتراف کند. تعداد دیگری نیز که با خواست وی به جایگاه و مقام دست پیدا کردند بر اساس دوستی و روابط شخصی بوده همچنین باج هایی که به بعضی افراد و مقام ها برای تداوم حضور و قدرت خود در کشور پرداخت می کرد.

بلقیس روشن عبارت انتقال مسالمت آمیز قدرت را بسیار خنده دار دانست و گفت این چگونه انتقال مسالمت آمیز قدرت است که 7 ماه به جنجال کشیده شد. اشرف غنی همان شخصی بود که از ابتدا می گفت من شرکت سهامی نمی سازم ولی امروزه بیشرمانه این کار را کرده است.

این نامزدان خجالت نمی کشند که توافق بین خود را افغانی می نامند در حالی که شاهدان و ناظران موافقتنامه، خارجی ها هستند که بیانگر دست نشانده بودن این حکومت است. این حکومت را نمی توان وحدت ملی نامید بلکه حکومت وحشت ملی و خیانت ملی است. بزودی خواهیم دید که جنجال های نامزدان آغاز خواهد شد.

عضو مجلس سنا، دولت آمریکا و شخص کرزی را متهم به دست داشتن در جنجال های انتخاباتی کرد و گفت: آمریکا با این کار می خواست به مردم نشان بدهد که این شخصیت ها همان کسانی هستند که با تیر و تفنگ بر شما حکومت می کردند و هر گاه که ما از افغانستان برویم آنها ملت و کشور را از بین خواهند برد. دومین شخصی که برای رسوا ساختن این دو نامزد تلاش کرد کرزی بود چرا که به مردم ثابت کند حکومت این دو شخص بسیار بدتر از وی است تا جایی که مردم حکومت کرزی را به خوبی یاد کنند.

وی تصریح کرد: این دو تن کسانی بودند که ادعا می کردند از رای مردم حمایت و دفاع می کنند اکنون چرا آن را اعلام نمی کنند و چرا از اعلام آن شرم دارند. آنها نشان دادند که کمیسیون انتخابات و باورهای مردم دروغین است. نورستانی رییس کمیسیون انتخابات باید همان روزی که جرات نکرد میزان رای نامزدان را اعلام کند از شرم استعفا می داد در حالی که ثابت کرد برای بدست آوردن دالرهای سبز زانو می زند و نوکر بیچاره ی خارجی ها است.

روشن در پایان، حامد کرزی را شخص ناکامی خواند که مردم و حاکمیت سیاسی افغانستان را به خطر انداخت و کشوری اشغال شده برای بازماندگان خود باقی گذاشته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گفته های خانم بلقیس تا جای حقیقت دارد البته در مورد اقای غنی و عبدالله ..... اگر می خواستند که به رای مردم برنده انتخابات شوند پس نباید قراد میان خود شان امضا می کردند ... پس موضوع روشن است که همه کوشش ها انان به خاطر منافع شخصی شان بود .... و قسمی که خانم بلقیس در مورد اقای کرزی یادواری کرد کرزی شخصی بود که همیشته بر افغانستان فکر و کار کرد های متفاوت داشت..
سوسن ناصری

>>>   بلیس روشن بگفته خود که کشور ما اشغال شده است ولی خود در چوکی مجلس سنای کشور تگیه زده ای وماهانه معاش های دالری را میگیری وسایر امتیازات را تصاحب میشوی ونمیگویی که این معاش که امریکا پرداخت میکند گرفتن ان حرام است وادم مستقل هم نیستی عضویت گروپ راوا ماویستی را دارید ملالی جویا هم که هم گوپ خودت است همین الفاظ را میگفت با لاخره بدامن امریک خود را اندخت وپناهندگی خارجی را گرفت اکنون ساکت است بلقیس روشن این لفاظی های عوام فریبانه شما درد ملت را دوا نمیکند ونه بدرد بخور است دیگر ... بس کنید...وقتیکه شخص خودش ازاد ومستقل وملت خواه نباشد حرف های بی مفهوم وتفرقه انگیزی ان بی تاثیر است این ماجرجویی ها جز دلچرکی چیزی دیگری را در پی نخواهد داشت .

>>>   این خانم را همه می شناسید به حرف های ان گوش ندهید حزب راوا است ملالی جویا را همه می شناسید فقط خود وحزب خود را به همه چیز ترجیع میدهد

>>>   اين وكيله صاحب هميشه گپ حق را مي زند

>>>   تشكر از بلقيس كاشكي درمردان افغانستان هم چنين تفكر مي بود كرزي ... ترين و دروغگوترين فرد در جامعه افغانستان بود و هست. عضو cia بود امريكا او را به افغانستان أورد تمام دوره در حكومت خود به چكرزدن در خارج تير كرد اگر دختر كدام رئيس جمهور يا وزير دردنيا پيدا ميشد كرزي در انجا مي رسيد چون از هوتل داري به رياست جمهوري توسط امريكا وسيده بود تمام...ودزدان را دور خود جمع كرده بود فقط به خاطر ادامه قدرت ومنافع شخسي خودشان. در دوره فساد شان زمين وهواي كشور دردست امريكا ييها بود هزاران افغان را توسط بادارانش به قتل رسيد او نبا يد در أفغنستان دفن شود چون از رَآه وطن چون شا شجاع به قدرت رسيده بود ما قسم مي خوريم. كه اگر ما زنده بوديم...چون او از گف زدن تقرير كردن به خارج رفتن فقط لذت مي برد ويك دقيقه هم به فكر خاك ملت ومردم نبود
جواد ازلوگر

>>>   ننگ وطن فروشی توسط یک قوم تا ابد از ذهن مردم پاک نخواهد شد همچون ننگ تقلبات میلیونی که در کل جهان بی سابقه بوده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است