سقوط اجرستان اولین تحفه حکومت وحدت ملی بود
غزنی در ماه ها و سالی که عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را یدک می کشد، خالی از هرگونه بقایای باستانی و تاریخی و موزه فرو ریخته و غارت اموال عمومی و سپس نسل کشی می گردد این نه محلی، نه ملی و نه منطقه ای که ضربه ای بر پیکر جهان اسلام است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۳/۷/۸ کد خبر: 80629 منبع: پرینت

غزنی به خاک و خون کشیده شد... غزنی پایتخت فرهنگی جهان اسلام که نماد و نام آور تمدن 5 هزار ساله و افغانستان باستان می بود؛ در میان غفلت و خمودگی و ناتوانی و بی ارادگی مسوولان ارگ نشین، مقام های امنیتی، اردوی ملی و مردم ملکی به خاک و خون کشیده شد.

برای میزان و معیار گرفتن از اوضاع کلی یک اجتماع ناآرام و تاحدی ملتهب گونه معمولا به بخش های بزرگ و با اهمیت آن نظاره می کنند و سپس به کل جامعه تعمیم می دهند بدین صورت است که غزنی در جایگاه یک ولایت استراتژیک در زمان استراتژیک سقوط می کند.

با این مقدمه به جرات و جسارت می توان گفت غزنی نه یک ولایت که یک کشور بود که ولسوالی های اجرستان، جغتو، ناهور، مالستان و رشیدان اش پس از هفته ها اشغال و مسدود شدن راه های مواصلاتی شان توسط طالبان سرانجام در کمتر از 24 ساعت سقوط کردند.

نسل کشی و جنایت انسانی وحشتناک و غیر قابل توصیف زنان و کودکان و پیران و جوانان بیگانه با جنگ و غیر مسلح در کنار کشتار صدها تن از پلیس محلی و اردوی ملی در ولایت بزرگ و حائز اهمیت غزنی نمونه تمام عیار آغاز خزان پربار حکومت وحدت ملی است.

به یمن قدوم نامبارک ایتلاف بر سر تقسیم قدرت اصلاحات و همگرایی و تحول و تداوم بر ارگ و چنانچه همواره سالی که نکوست از خزانش پیداست؛ طالبان با حملات همه جانبه اردوی ملی و پلیس محلی را از پای درآوردند و برخی ولسوالی ها نیز کاملا سقوط کردند.

از کشتار همیشگی ده ها و شاید صدها نفری مردم ملکی بی دفاع که بگذریم، از بی تفاوتی محض کابل به غزنی که چشم بپوشیم و نسبت به ادعای جنرال جوهری درخصوص شایعه بودن تصرف و محاصره این ولایت که سکوت نماییم باز هم مساله ای می ماند که قابل اغماض نیست.

غزنی در ماه ها و سالی که عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را یدک می کشد، خالی از هرگونه بقایای باستانی و تاریخی و موزه فرو ریخته و غارت اموال عمومی و سپس نسل کشی می گردد این نه محلی، نه ملی و نه منطقه ای که ضربه ای بر پیکر جهان اسلام است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين تحفه دولت ايتلافى به رهبري احمد زي به طالبان،برادان ناراضى گرزي صاحب ميباشد،هنوز اول كار است بايد چشم براه ديگرخبر هاي داغ باشيم ؟
عبدالله ريحان

>>>   وزراي نالايق دفاع وداخله بايد برطرف شوند

>>>   طالبان هم براى احمدزى در صحراه هاى وکوهپاره هاى هندوکوه تقلب کردند . تصوير هاى شان در ويديوهاى شبکه هاى اجتماعى درج اند.
همين بود نتيجه پيشنهاد صلح پشتونيسم و يا طالبانيسم!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است