آزار پناهجویان در یک اقامتگاه در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۳/۷/۸ کد خبر: 80614 منبع: پرینت

نگهبانان برخی مراکز اقامتی پناهجویان در غرب آلمان‌، اقدام به آزار و تحقیر پناهجویان کرده‌اند. دادستانی آلمان برای رسیدگی به سوءرفتارها پرونده‌ تشکیل داده است.

شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های آلمانی، عصر یکشنبه ۲۸ سپتامبر از سوء رفتار نگهبانان یک هایم (اقامتگاه) پناهندگی با یک پناهجو پرده برداشتند. تصویری منتشر شده که دو مرد یونیفورم پوش را در حال تمسخر و آزار مردی با دست‌های بسته نشان می‌دهد. مرد به روی زمین افتاده و یکی از نگهبان‌ها پایش را روی گردن او گذشته است. هر دو نگهبان جلوی دوربین ژست گرفته و لبخند می‌زنند.

این صحنه برای بسیاری از بینندگان آن، یادآور تصاویر زندانیان اردوگاه گونانتامو یا زندان ابوغریب در عراق است.

دو مامور یونیفورم پوش، نگهبانان یک شرکت خصوصی خدماتی هستند و محل وقوع ماجرا، شهرستان بورباخ در زیگن در ایالت نورد راین وستفالن.

رییس پولیس شهر زیگن، این عکس‌ را روز یکشنبه ۲۸ سپتامبر در یک نشست مطبوعاتی به معرض دید گذاشت آن را با تصاویر گوانتانامو مقایسه کرد. فرانک ریشتر گفت: شواهدی از جراحت بدنی نیز وجود دارد و چهار نفر در پیوند با موضوع تحت بازپرسی هستند.

در این نشست، ویدیویی برای خبرنگاران نشان داده شد. در این فیلم دیده می‌شود که مرد پناهجو استفراغ کرده و نگهبان‌ها او را مجبور می‌کنند روی استفراغ خودش بخوابد.

در تحقیقات بعدی روشن شده که این عمل از سوی کارکنان شرکت خصوصی SKI سر زده است. این شرکت از زیرمجموعه‌های European homecare است که در ایالت نوردراین وستفالن شش مرکز اقامتی پناهجویان را اداره می‌کند.

در پیگیری‌های بعدی مشخص شده که صحنه‌های مشابهی همراه با کتک‌‌ زدن پناهجو در اسن روی داده‌اند. در کانال تلویزیونی WDR آلمان گفته شد که یک گواهی پزشکی می‌تواند جراحت بدنی پناهجو را تایید کند.

وزیر کشور دولت محلی نورد راین وستفالن خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع شده است. رالف یگر می‌گوید هیج خشونتی علیه متقاضیان پناهندگی تحمل نمی‌شود: هر کس انسان‌های در معرض خطر را تهدید و ارعاب کند، باید مجازات شود.

یگر افزود: علیه نگهبانانی که پول می‌گیرند تا مراقب انسان‌ها باشند اما اقدامات مجرمانه انجام می‌دهند به سختی واکنش نشان داده می‌شود.


هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است