لباس معرف شخصيت است؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۳/۷/۸ کد خبر: 80606 منبع: پرینت

نمى خواهم منفى بيانديشم و يا از عينک تعصب قضاوت كنم. انتقادى را از مراسم تحليف دارم، اميد اين بگوش خود آقاى ريیس جمهور برسد.

طرز لباس پوشيدن ريیس جمهور در اين زمان و عصر امروزى و در مقطع حساس زمانى و وحدت ملى و اينكه در افغانستان مليت ها و اقوام مختلف زندگى مي كنند و داراى فرهنگ ها و زبان هاو لباس هاى مختلفًًى هستند و انتظار داريم كه همه مردم افغانستان را خانه مشترک خود بدانند.

لباس ريیس جمهور ما معرف و سمبل از يک تبار و قوم خاص را به نمايش می گذاشت نه از همه اقوام و مليت ها، و متاسفانه از نظر روانشناسى و ميميک انسانشناسى كاملا باگفتار شان در تضاد بود اين ظرافت كوچك دنياى معنا و مفهوم را افاده نموده و اين خود معناى يک ريیس جمهور منتخب را نفى مي كند، و ضررمعنوى متوجه خود اقاى ريس جمهور و خط مش شان می شود.

ريیس جمهور و لباس اش بايد به همه شرایط زمان و مكان برابر باشد، اين لباس را كه ريیس جمهور مي پوشد لباس همه مردم نيست، يک لباسی است مانند لباس استراحت و أوقات بيكارى، تفريح و تفنن، نه لباس رسمى ، من به صفت شهروند افغانستان هيچ گاه لنگى نپوشيدم و حتی پسرم هم نخواهد پوشيد، و شايدديگران هم نپوشيده باشند حتی در هيچ زمانى اين لباس لباس رسمى نبوده و نمى تواند باشد.

اين طرز لباس پوشيدن در چنين روز حساس كه دنيا ما را نظاره می كند، لباس نا آشنا، غير رسمى و كلا نا شناخته بوده و بدون تاريخ و قدامت است، ومعرف هيچ افتخار تاريخى نيست، نه با اين لباس لشكر كشى صورت گرفته و نه هم يک امپراطور و شهنشاهى اين لباس را در تخت پادشاهى اش پوشيده،اين لباس شبهه لباس پاكستاني است و نزديک به لباس هاى اعراب جاهل در زمان جاهليت و آن زمان هم به اساس اوضاع جوى همان سرزمين كه اقليم و هواى داغ و سوزان دارد، پوشيده شده است، كه هيچ و جه مشترک هم با فرهنگ و سرزمين ما ندارد.

نمى دانم آقاى ريس جمهور به كدام دليل و منطق، اين لباس را در مراسم رسمى و تشريفاتى انتخاب كردند و يا شخصى كه اين نوع لباس را براى شان انتخاب ميكند هم بايد جوابگو باشد اگر از مردم افغانستان پرسيده شود ده درصد هم با اين لباس آقاى ريس جمهور موافق نيستند، برعكس احترام به شخصيت و طرز لباس داكتر صاحب عبدالله و اعتماد به نفس اش، كارت سبز به داكتر عبدالله و كارت زرد به داكتر صاحب غنى


فابین لطیفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برو بیادر در کالا مردم هم شما نظر میتین شما را چه هر کسی را زوق اش
شغنانی
کابل

>>>   سلام.رئیس جمهور یک فرد است وبه یک قوم تعلق دارد وطبیعتا ان قوم هم لباس وفرهنگی پوشیدنی خود را دارد.یک فرد نمیتواند لباس وشمایل پوشیدنی بیشاز ده قوم ساکن کشوررادریک جلسه بپوشد تانمایندگی لباس همه اقوام شود.ولی افراد دیگری منسوب به ان اقوام که شریک قدرت هم هستند باید با لباسهای ملی شان در مراسم حاضر می شدند تا همانطوریکه از اقوام شان نیابت دارند ممثل فرهنگ لباس پوشی هم می بودند.عبدالله تاجک پشتون دریشی ونکتائی غربی پوشید.دوستم ازبک همینطور.محقق که اخوند است ولاسی ملی وچپن داشت که با لباس ملی هزاره مطابقت کند یا خیر ما نوع لباس برای هزاره تا حالاندیده ایم انجنیر محمد خان که حربی است حد اقل لباس غربی ونکتائی ودریش نمی پوشد واقای دانش هزاره هم لباس غربی را ترجیح داد تا لباس ملی هزاره یا حد اقل افغان-حالا نمیدانم چرا شما نتیجه می گیرد وکارت سبز به عبدالله میدهید ولباس غربی ئنکتائی گردن بسته گی را نشانه اعتماد به نفس میشمارید-کدام نفس -نفس افغانی یاغربی وبه غنی کارت زرد تفویض می کنید.حتی من نتوانستم بفهمم نامتان فابین مربوط بکدام قوم است.
فالبین

>>>   فالبین خان
شما از چه وقت فالبین شدا اید جناب مجددی که فالبین مشهور کشور است دوباریکه فال دیده هردو بار نتیجه مثبت داشت اما از خودت کدام فال دیده نشده که به چه کسی بوده ونتیجه ان برای بیننده فال چه نفع وافتخار بخشیده است .

>>>   فکر میکنم فالبین جان راست میگوید.
حیدری

>>>   ای برادر
او ریس جمهور نیست ریس یک قوم وقبیله است ولباس آن را می پوشد واز نماد های آن تقلید میکند وبه آن افتخار میکند.
ایشان درتمام دوره کاری شان درافغانستان نشان دادند چطور شخصیت دارند.
مشکل از شما است که هنوز ایشان را نشناخته اید واز ایشان توقع دارید ، کسیکه ذره احترام به ملت ندارد وعقده مندانه صحبت میکند وبه دیگران حق شهروندی قایل نیست چطور لباس آنهارا بپوشد.
محمد

>>>   من با نویسنده صد در صد موافقم و حتی دوست و آشنایان ما هم همه از، به اصطلاح « شاخ لنگی » اشرف غنی شاکی بودند!
داکتر عبدالله مثل همیشه متین بود(من به هیچکدام شان رأی ندادم چون قبول شان ندارم) ولی داکتر عبدالله معمولأ با متانت برخورد می کند ودر همه شرایط آرامشش را حفظ می کند. ازینرو این برایش یک امتیاز به حساب می آید! بر عکس اشرف غنی که خیلی جاها دست و پایش را گم می کند و (لحظه ای) چهره عوض می کند یعنی نمی تواند منشش را در برابر دوست و دشمن متعادل نگهدارد! مثلأ: خنده های که نشانگر ذوق زده گیش بود و مثل بچه ای که با گریه و لج به چاکلیت دست یافته باشد، واکنش نشان می داد! اخم هایش ،خنده هایش هیچکدام عمق و ثبات ندارند! گاهی دل آدم برایش می سوزد که این مرد چقدر نیاز به حمایت و همدردی دارد وآیا چه موضوعی باعث این همه عدم ثبات در شخصیتش شده؟!
از اسلام دین آبایی اش به ... ارتداد یافته سپس دوباره محض مجاب ساختن یکعده مردم ساده دل و بیسواد مسلمان نمایی می کند وخودش را با اصرار موظف به حمل آن تسبیح تاریخی نموده بود الی پیروزی توافقی!!
...و حالا هم این لنگی شاخ بلند! محض اینکه مصرانه خودش را به یک قوم وصله بزند!!!
حالا دلیل این همه لج فقط عقیدهء باطل «کمیت بالای پشتون ها» در افغانستان و پاکستان است که آقای رییس جمهور توافقی باز هم به دلیل همان جبن کودک درونش! به اصطلاح ازین کمیت ، پناه می جوید. و با طرز پوشش خود را به آن ها نسبت می دهد!

>>>   آقای نویسنده شاید چند حرف را از سایکولوجی کاپی کرده باشد در حالیکه اشرف غنی دوکتورای خود را در مردم شناسی گرفته ودوم اینکه شاید برادر نویسنده به یک نحوی بخواهد لباس برهنه قوم ...ناشی از شخصیت وتمدن بداند در حالیکه غرب از برهنه پوشی به این همه تمدن ها نرسیده است.
مفکر

>>>   طاقت : من افتخار میکنم پشتون هستم و هرکس پشتون نیست افغان نیست و از این خاکم نیست ما باید سرود ملی را تنها برای پشتونها میساختیم و اقوام دیگر را نا حق دخیل ساختیم . افغانمل : من پشتونم و فرزندان اصلی این خاک پشتون هستند اقوام دیگر از دیگر کشورها مهاجر شده اند . یون : پشتون ها مالک این خاک هستند و اقوام دیگر مهمانان رانده شده اند یا آن ها خانه میزبان را قبول کنند یا گورستان را . این هم نیت و حقیقت واقعی سه عضو ارشد کمپاین و از دوستان نزدیک به اشرف غنی در مصاحبه با تلویزون ژوندون . تصاویر زیاد اشرف غنی با یون نمایانگر حقیقت این مرد است پس هیچگاه از این تیم فاشیست حمایت نمیکنم.
ابو علی عضو جنبش خراسانیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است