فرصت های دولتِ اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۳/۷/۸ کد خبر: 80594 منبع: پرینت

۱- امضای موافقتنامه دو جانبه امنیتی با آمریکا (BSA)، فرصت های زیادی اقتصادی، امنیتی و سیاسی جهان را برای افغانستان جلب و جذب خواهد کرد و در صورتی استفاده موثر از آن، افغانستان گام های صریع و ارزشمندی را در عرصه های مختلف برخواهد داشت.

۲- خوشبختانه افغانستان با کمبود نیروی انسانی رو برو نیست. ما در عرصه های مختلف، نیروهای متخصص، مسلکی و متعهد داریم. معمولا مشکل ما، مصلحت گرایی و سیاست های سنتی بوده است. او تلاش کند موقف های کلیدی را به شخصیت های تکنوکرات و صاحب فن و ملی بدهد نه به یک تعداد معامله گران قومی و فرصت طلبان تباری.

۳- داکتر اشرف غنی می تواند با تحکیم قانون، فساد را در مجموع کاهش بدهد. عدالت اجتماعی را تامین و رضایت مردم را کسب کند، او بدون شک با پشتیبانی و حمایت مردم، یک دولت قدرتمند، فراگیر و قوی خواهد داشت.

۴- توجه اساسی و سرمایه گذاری هرچه بیشتر به معارف و تحصیلات عالی، زمینه ساز یک افغانستان امن، با ثبات و دموکراتیک خواهد شد. قدرت ما، در دانایی ماست نه در جهل و جزم اندیشی ما....! او از وضعیت تحصیلی، کیفیت مواد درسی و استادان بی سواد در فاکولته ها باخبر است، پس وقت آن است که گام های عملی بردارد.

۵- داکتر احمدزی از سرتاسر افغانستان دیدن کرده است. می داند که مردم در چی وضعیتی قرار دارند. او باید با یک دید و یک نگاه به مردم افغانستان نگاه کند. آنچه که رییس حامد کرزی در طول ده سال کرد. تلاش کند در قلب و دل مردم جایگاه اش را حفظ کند.


ذبیح فرهنگ


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است